Szefowie Disneya w regionie EMEA drażnią się z nową strategią okienkową: „Nie chcemy być zbyt dogmatyczni” — MIPCOM

Dziś rano szefowie Disney EMEA dali uczestnikom targów MIPCOM „okno” na przemyślenia na temat nowej ery elastyczności na międzynarodowym rynku telewizyjnym.

Diego Londono, dyrektor ds. treści w regionie EMEA, nie chcąc wstrzymywać wszystkich oryginalnych treści na własną platformę, powiedział, że „jesteśmy otwarci na różne modele” i „jesteśmy bardziej elastyczni, jeśli chodzi o rodzaje zawieranych przez nas transakcji”.

Zasygnalizował dwa gotowe przykłady: serial szwedzki Whisky na skałach, który jest koprodukowany z SVT i zostanie wyemitowany w pierwszej kolejności u lokalnego nadawcy w tym kraju, oraz nadchodzący francuski remake Duchy z komercyjną siecią TF1.

„Od początku skupialiśmy się na „pełnych prowizjach”, ale wraz z rozwojem sytuacji staliśmy się zdecydowanie bardziej elastyczni” – powiedział dyrektor, który nadzoruje Disney+ w regionie EMEA od jego powstania.

Paolo Agostinelli, wiceprezes Disney EMEA ds. partnerów i dystrybucji treści, powiedział, że streamer wszedł w „inny etap cyklu życia” i „teraz chodzi o okno”.

„Jeśli mamy przyjąć jakieś podejście, to nie chcemy być zbyt dogmatyczni” – dodał. „Mamy strategiczne priorytety i pomysły i jesteśmy otwarci na dialog”.

Londono dodał, że Disney+ może również nabywać treści lokalnie, co jego zdaniem „zwiększa liczbę naszych treści lokalnych i zapewnia dodatkowe fundusze graczom niekodowanym w trudnym okresie”.

Wraz ze zmianą krajobrazu i wychodzeniem z mody „lokalność na globalność” Londono stwierdziła, że ​​strategia oryginalnych produktów w dużej mierze opiera się na tym, „jak wywrzeć największy wpływ na rynku lokalnym”. „Nie musimy dostosowywać historii, aby uczynić ją bardziej «przenośną»” – powiedział. „Ale dobrą rzeczą jest to, że obecnie i tak jest większy apetyt na treści międzynarodowe”.

Dyrektorzy Disneya zaprezentowali zwiastuny brytyjskich oryginałów Rywale I Tysiąc ciosów, które według Londono składają się na dwa elementy strategii lokalnych oryginałów, ponieważ jeden opiera się na słynnej książce, a drugi to oryginał autorstwa czołowego twórcy Stevena Knighta. Londono wyraził nadzieję, że ten ostatni film przyciągnie fanów przebojowego serialu BBC Knighta Peaky Blinders.

Londono przemawiał na targach MIPCOM dzień po występach Tony’ego Vinciquerry z Sony Pictures Entertainment i Channing Dungey z Warner Bros. TV. Na początku tego miesiąca ujawniliśmy, że Liam Keelan, wiceprezes Disneya ds. treści oryginalnych na region EMEA, odchodzi po pięciu latach.

Zrodlo