Dziwna opowieść z poprzedniego dnia studio Fntastic kontynuuje, anulując Kickstarter, który miał sfinansować jego powrót do gry, i natychmiast ogłasza, że inny nowa gra.
Szczerze mówiąc, dzień wcześniej był katastrofą. Rozpoczęło się w grudniu ubiegłego roku, stała się jedną z najgorzej ocenianych gier na Steamiei deweloper Fntastic ogłosił zamknięcie zaledwie cztery dni późniejtwierdząc, że nie ma „środków finansowych na kontynuowanie prac”. Następnie gra została wycofana ze sprzedaży i każdemu zaoferowano zwrot pieniędzy którzy rozstali się z ciężko zarobionymi pieniędzmi. „Coś się dzieje” – stwierdziło studioco mogło być lekkim niedopowiedzeniem.
Tak czy inaczej, w zeszłym miesiącu Fntastic powrócił, prosząc o „drugą szansę” – ogłaszając, że działa zgodnie z nową polityką profesjonalizmu, uczciwości i przejrzystości – a wszystko to podczas uruchamiania a Kampania na Kickstarterze do nowej, opartej na fizyce gry kooperacyjnej o nazwie Escape Factory. Od tego czasu udało mu się zebrać około 2384 dolarów z docelowej kwoty 15 153 dolarów, ale obecnie studio „zdecydowało, że nasz projekt Escape Factory nie wzbudził wystarczającego zainteresowania”, a szansa na faktyczne osiągnięcie celu na Kickstarterze wydaje się coraz mniej prawdopodobna. „Nie zebrano żadnych środków” – wyjaśnia.
Nie oznacza to jednak, że studio się poddaje. Jeśli już, to jest odwrotnie. Nie dość, że samo Escape Factory faktycznie nie zostało anulowane (twórcy twierdzą, że „przełożą to na bardziej odpowiedni czas”), to jeszcze rozpoczęły się prace nad tym, na co „wielu z Was czekało”. Trwają prace nad „nową grą akcji z gatunku horroru, polegającą na polowaniu na rekwizyty, zatytułowaną ITEMS!”
„Wielu z Was”, o których mówi Fntastic, pochodzi z ankiety przeprowadzonej przez studio. Na początku tego miesiąca udostępnił niektóre wyniki na Twitterzez których wynika, że 1303 osoby stwierdziły, że „zdecydowanie” wesprą kampanię na Kickstarterze dotyczącą gry polegającej na polowaniu na rekwizyty. Nie wydaje się, żeby było to aż tak dużo, chociaż jeśli wierzyć, tylko 7,8% uczestników odpowiedziało wówczas „nie”.
Fntastic twierdzi, że rozwój ITEMS „będzie wymagał znacznych zasobów”, dlatego „postanowiliśmy równolegle wypuszczać gry mobilne, aby wesprzeć ten proces”. To samo oświadczenie mówi, że może zostać uruchomiony kolejny Kickstarter, ale niezależnie od tego „ważne jest dla nas, aby nasi gracze mieli szansę zagrać i przetestować grę przed jej wydaniem”.
Biorąc pod uwagę najnowsze osiągnięcia studia, będziemy musieli po prostu obejrzeć tę przestrzeń, aby zobaczyć, ile z tego wielkiego planu faktycznie dojdzie do skutku. Szczerze mówiąc, nie da się zapomnieć katastrofy, która wydarzyła się niecały rok temu, przez co w przyszłości bardzo trudno będzie komukolwiek zaufać twórcom. Odpowiadając jednemu z ostrożnych użytkowników Twittera: Fantastyczne twierdzenia: „Wiemy, że nasze decyzje i projekty mogą nie być dla wszystkich, ale ciężko pracujemy, aby stworzyć grę, która spodoba się naszym kibicom i sprawi radość”.
Niezależni twórcy wydają 300 godzin i 1500 dolarów na zasoby, aby ukończyć zwiastun parodii The Day Before, ostrzegający ludzi, jak łatwo można dać się wciągnąć w ten szum.