Sponsor „William Tell”, anonimowe treści, Tango Entertainment i dyrektorzy spółek Sovereign Media rozmawiają o tym, czego chcą inwestorzy: „Pierwszym celem nie jest utrata pieniędzy, abyś mógł kontynuować inwestowanie” – szczyt w Zurychu

Po raz pierwszy na szczycie w Zurychu mnóstwo inwestorów dołączyło do panelu, aby podzielić się tym, czego szukają, jeśli chodzi o finansowanie filmów. Szef AC Independent Nick Shumaker, producentka Marie-Christine Jaeger-Firmenich, dyrektor Tango Entertainment Lia Buman i dyrektor generalny Sovereign Media Capital Andreas Roald zasiedli do długiego panelu, aby ocenić inwestycje i zobaczyć, jak wygląda według nich idealny zwrot z inwestycji.

Shumaker powiedział delegatom, że treści anonimowe „przez ostatnie dwadzieścia lat historycznie skupiały się na treściach kierowanych przez reżyserów, więc kiedy około trzy lata temu postanowiliśmy zaangażować kapitał w filmy, mieliśmy niezłe podstawy, aby móc wykorzystać nasze relacje z reżyserami i producentami w przeszłości, aby spróbować znaleźć inwestycje, które pomogły”.

„Jeśli chodzi o literaturę faktu, robimy to samo, a ten rynek znacznie się zmienił w ciągu ostatnich trzech lat. Jeśli chodzi o narrację, skupiliśmy się przede wszystkim na koprodukcjach europejskich i współpracy z naszymi partnerami w Europie, aby znaleźć sposoby na współpracę z nimi, aby zarobić więcej pieniędzy na ekranie”.

Producentka Marie-Christine Jaeger-Firmenich opowiedziała o swoim wejściu do branży filmowej. Pochodząca ze Szwajcarii Szwajcarka założyła Fundację Robmar, aby rozwijać swoje zainteresowania filantropią i to właśnie podczas pracy z organizacją charytatywną wspierającą prace nad tresowaniem zwierząt w celu pomocy osobom niepełnosprawnym, zainspirowała ją do pierwszego filmu Gigi i Nate’aktórego była producentem wykonawczym.

„Nie miałam zielonego pojęcia o branży filmowej” – powiedziała delegatom. „Było około 2014 roku i szukałem kogoś, kto nakręciłby ten film. Miałem pomysł i pomyślałem, że potrzebujemy kilku kamer, kilku ludzi, kilku aktorów i gotowe. Ale odkryłem, że to zupełnie inny biznes.

Po spotkaniu z Nickiem Hammem na kolacji przypomniała sobie, jak opowiadała reżyserowi o swoim pomyśle i powiedziała: „Nick spojrzał na mnie i myślę, że w tej chwili, gdyby mógł mnie zabić oczami, zrobiłby to, prawdopodobnie pomyślałby, że kolejna kobieta, która myślała, że ​​zna się na branży filmowej”.

Ostatecznie Hamm miał wyreżyserować ten projekt Gigi i Nate’a. Hamm jest także w Zurychu, promując swoją najnowszą współpracę z Jaeger-Firmenich, Williama Tellaepicka historia bohatera ludowego ze Szwajcarii z obsadą, w której występują między innymi Claes Bang, Ben Kingsley i Emily Beecham.

Mówiąc o celach związanych ze zwrotem z inwestycji, Shumaker powiedział: „Nie chcę być nonszalancki, ale pierwszym celem nie jest strata pieniędzy, aby móc dalej inwestować. Nie jest to aż tak głębokie, ale jest to trudny proces. Wchodzimy do projektów praktycznie na każdym etapie, od fazy przedprodukcyjnej po prace naprawcze, w których potrzebny był niewielki kapitał przed premierą filmu jakieś dwa, trzy miesiące wcześniej.”

Shumaker kontynuował, że „standard wynosi 20–25% – na tym opieramy nasze modele finansowe”.

„Dla nas postrzegam to jako trzy różne sposoby na uzyskanie zwrotu z inwestycji, a jednym z nich jest nie stracenie pieniędzy i zarobienie ich, aby móc dalej działać” – powiedziała Lia Buman z Tango Entertainment, która pracowała przy takich projektach jak Po słońcu I Jego Trzy Córki. „Ale w przypadku pierwszego tak naprawdę wszystko kręci się wokół ludzi. To musi być pozytywne doświadczenie, że film, z którym wychodzisz, jest filmem, który zamierzałeś nakręcić. Częścią radości z niezależnego kręcenia filmów jest to, jak trudne jest to zadanie i jak lubisz być w okopach z ludźmi, których szanujesz”.

Buman dodał, że w przypadku ich ROI „zwykle stawiamy na nieco więcej niż 20% ze względu na koszt pieniędzy… i jak intensywne jest to wszystko inwestowanie w film, którego odzyskanie może zająć ponad dwa lata – naprawdę musisz o tym pomyśleć.

Kontynuowała: „Trzecim zwrotem z inwestycji jest dla mnie to, jak dobrze łączy się z publicznością… to właśnie dla mnie oznacza film – łączność”.

Zrodlo