Ustawcie zegar, ludzie. Strzelanka dla wielu graczy, w której nikt we wszechświecie tak naprawdę nie wygrywa, wycofała kilka źle przyjętych osłabień i osłodziła ofertę garścią wzmocnień. Kosmiczny Marines 2 aktualizacja 4.1 nadejdzie w ten czwartek i przyniesie młot dla osłabień wprowadzonych wraz z aktualizacją 4.0 w zeszłym tygodniu, w rekordowym czasie odzwierciedlając i rozwiązując tego rodzaju problemy debata na temat równowagi, która pochłonęła Helldivers 2.
w nowo wydane informacje o łatce 4.1dyrektor gry Dmitriy Grigorenko wyjaśnia podejście, które doprowadziło do aktualizacji 4.0 i dziękuje graczom za wyrażanie swoich opinii. „Chociaż zauważyliśmy krytykę dotyczącą dostosowania poziomu trudności – i słusznie – chcielibyśmy również podziękować za bardzo pozytywne opinie na temat nowej mapy „Terminacja”” – mówi. „Bez względu na opinie, jesteśmy wdzięczni, że tak bardzo pasjonujesz się Warhammer 40,000: Space Marine 2. Dla mnie osobiście najważniejszy wniosek jest taki, że zapomniałem, że kiedy gra wyjdzie, nie jest już grą dewelopera. przede wszystkim twoje.”
Grigorenko zaczyna od dobrych wieści: zespół Space Marine 2 planuje uruchomienie publicznych serwerów testowych na początku 2025 roku, aby „ujarzmić tę energię” i pomóc w dopracowaniu przedpremierowych aktualizacji. Gra najwyraźniej przygotowuje się na długi ogon wsparcia po jego niekontrolowanym uruchomieniu. (Kontynuując paralelę, Helldivers 2 powiedzieli deweloperzy w sierpniu że aktywnie pracują nad ich własnymi serwerami testowymi.)
Patch 4.1 ma zatem przywrócić grę na właściwe tory. Po pierwsze, zmiany w poziomie trudności w wersji 4.0, które w rezultacie zbyt mocno uderzały w niższe poziomy trudności, zostały niemal całkowicie wycofane. „Współczynnik pojawiania się wrogów Extremis na poziomie trudności minimalnym, średnim i znacznym powróci do poziomu sprzed aktualizacji 4.0 i zostanie znacznie zmniejszony na poziomie trudności Bezlitosny, aby, miejmy nadzieję, zachować równowagę pomiędzy tym, jak trudna była gra na początku i jak „łatwa” stało się to wraz z łatką 3.0” – wyjaśniają uwagi do łatki.
„W Space Marine 2 chodzi wyłącznie o fantazję o mocy, a aktualizacja 4.0 dla wielu z Was miała na to negatywny wpływ” – dodaje Grigorenko. Zatem Ruthless nadal będzie bezwzględny, ale nieco mniej bezwzględny, a niższe poziomy trudności wrócą do poprzedniego stanu.
Tymczasem „częściowo wycofujemy” zmianę pancerza na poziomie trudności Bezlitosny, wraz z aktualizacją 4.1 podnoszącą ją o 10%. „Mamy nadzieję znaleźć właściwy kompromis pomiędzy łatwością, z jaką odczuwaliśmy poziom trudności Ruthless po aktualizacji 3.0, a tym, jak odczuwaliśmy to po zeszłotygodniowej łatce 4.0” – wyjaśnia Grigorenko.
Mamy także nowy dodatek do listy aktualizacji balansu Schrodingera: „Dodatkowa uwaga: pomimo ostatnich notatek o łatce wymieniających zmniejszenie pancerza na poziomie trudności Znaczny, zmiana ta została omyłkowo pominięta w naszej ostatniej aktualizacji, dlatego nie zobaczysz jej zostanie to przywrócone w ramach aktualizacji z tego tygodnia.” Myślę, że to liczy się jako zwycięstwo, bracia.
W końcu cały system zostaje wyrwany. „Ciasna formacja” – modyfikator, który zmuszał graczy do trzymania się blisko, aby uniknąć szybkiej śmierci w misjach na Zabójczym poziomie trudności, zdobywa topór. Grigorenko twierdzi, że miało to na celu „dodanie nowego poziomu wyzwań”, bardziej pomysłowego niż nawet bardziej wytrzymali wrogowie, ale gracze uznali, że „wymagania dotyczące bliskości wydawały się zbyt restrykcyjne”.
Mając to na uwadze, twórcy wracają do deski kreślarskiej „i będą kontynuować pracę nad modyfikatorami, dopóki nie będą gotowe”, a Grigorenko wskazuje tę próbę Tight Formation jako „pierwszy krok w kierunku wprowadzenia modyfikatorów rozgrywki w dół linię, zarówno negatywną, jak i pozytywną – coś, co gracze World War Z będą zaznajomieni.”
Co więcej, słynna słabsza broń Bolterów, która „sała się słabo na wszystkich poziomach trudności”, otrzyma pewne wzmocnienia. Oto pełna lista zmian:
- Karabin automatyczny -> Obrażenia zwiększone o 20%
- Karabin Boltowy -> Obrażenia zwiększone o 10%
- Ciężki karabin powtarzalny -> Obrażenia zwiększone o 15%
- Karabin Boltowy Stalkera -> Obrażenia zwiększone o 10%
- Karabinek Marksman Bolt -> Obrażenia zwiększone o 10%
- Karabinek Instigator Bolt -> Obrażenia zwiększone o 10%
- Boltowy karabin snajperski -> Zwiększono obrażenia o 12,5%
- Bolt Carbine -> Obrażenia zwiększone o 15%
- Karabinek Occulus Bolt -> Obrażenia zwiększone o 15%
- Ciężki Bolter -> Obrażenia zwiększone o 5%
Avatar: The Last Airbender otrzymuje RPG akcji klasy AAA z dołączonym deweloperem Space Marine 2, „największą” grą serii, w której pojawił się nowy Avatar tysiące lat temu.