„Short n’ Sweet Tour” Sabriny Carpenter sprawia, że ​​muzyka pop wydaje się większa niż życie: recenzja

Patrząc na w pełni uformowaną gwiazdę popu, olśnioną ku niebu na scenie Bridgestone Arena w Nashville 16 października, łatwo zapomnieć, że Sabrina Carpenter była dzieckiem Disneya.

W końcu jest wiele dróg, którymi można podążać, gdy młodzi wykonawcy wyplątują się z tych tożsamości; istnieje wypróbowana i prawdziwa metoda Miley, aby ogłosić, że nie da się już dłużej oswoić. Istnieje również ścieżka Zendayi lub Ariany Grande – bardziej stopniowy rebranding i włączenie dojrzałych tematów przed twardą linią projektu takiego jak Euforia Lub Niebezpieczna kobieta. Sabrina Carpenter zbliżyła się do tego ostatniego po zakończeniu pracy w Disney Channel Dziewczyna poznaje światcałym sercem oddając się muzyce, która pozwoliła jej zgłębić więcej tematów niż podczas jej pobytu w House of Mouse, nie odstraszając przy tym rzeszy fanów dorastających obok niej.

Zdobądź bilety na Sabrinę Carpenter tutaj

Jej album z 2022 r., e-maile, których nie mogę wysłaćstanowiła ogromny punkt zwrotny w jej dążeniu do sławy popu, wzmocniona takimi bzdurami, jak ad lib outros do jej przełomowego utworu „nonsense”, który dostosowywała do każdego miasta, w którym występowała. Ale jej rekord z 2024 r. Krótki i słodkizepchnęło ją na zupełnie nowe terytorium. Jest prawdziwym fenomenem popu — tego lata nie można było uniknąć „Espresso” i „Please, Proszę”, a jej trwające tournée po arenie przekracza wszelkie oczekiwania.

„The Short n’ Sweet Tour” to teatralna i zabawna wycieczka, zbudowana wokół ogromnego fragmentu białego apartamentu w wieżowcu, który może przywoływać nostalgię za latami 60., imprezę taneczną z lat 70. lub glamour z lat 80., w zależności od oświetlenia i strojów. Sama ilość wysiłku włożona w zaprojektowanie tego występu sprawia, że ​​wydaje się on większy i lepszy niż większość innych popowych tras koncertowych na rynku, tworząc idealne tło dla bezczelnego, ryzykownego stylu występów Carpentera.

Carpenter weszła na scenę wejściem, które przedstawiło ją jako bohaterkę szalonej komedii; melodramatycznie wyglądała, jakby spóźniła się na swoją godzinę rozmowy i wybiegła w ręczniku, tylko po to, by odsłonić swoją błyszczącą figurę sceniczną pod spodem. Kiedy mikrofon stał zbyt wysoko, aby mogła go dosięgnąć, wykonywała pantomimę i kłóciła się z rękami scenicznymi, a ta energia nie opadła przez godzinę i zmiany, które spędziła na scenie.

Sabrina Carpenter, fot. STUFISH Studios

Setlista zawierała każdy utwór Krótki i słodki włączając jednocześnie fragmenty z poprzednich projektów, takich jak „Feather” i „Fast Times”, ale tłum mógł być najgłośniejszy podczas hymnu „ponieważ lubiłem chłopca”. Każdego wieczoru podczas trasy Carpenter i jej zespół tancerzy rezerwowych grają w butelkę, aby wybrać piosenkę-niespodziankę, a Nashville, słusznie, otrzymało doskonały cover utworu „9 do 17” Dolly Parton.

„Nie mówiłem tego podczas żadnego innego wieczoru tej trasy, ale wygląda na to, że naprawdę dobrze się bawicie” – powiedział Carpenter publiczności w Nashville, przyjmując od kogoś z dołu puszysty niebieski kowbojski kapelusz. W towarzystwie energicznego zespołu grającego na żywo i mnóstwa tancerzy rezerwowych gotowych do gry do rytmu, wiele chwil tego wieczoru przypominało, że Carpenter na krótko pojawiła się na Broadwayu (miała przejąć rolę Cady Heron w Wredne dziewczyny w marcu 2020 r.).

Nacisk na spektakle i fabułę szczerze przypominał występ K-popowy, pod każdym względem, i jeśli Sabrina Carpenter chciała sprzedawać karty fotograficzne i pałeczki świetlne, z pewnością mogła. Innymi słowy, wykonała sporo choreografii, zachowując mocny wokal na żywo w sposób, który wydaje się coraz rzadszy wśród amerykańskich gwiazd popu; jej rozpiętość głosu jest nieco oszałamiająca i z łatwością wśliznęła się w stratosferę przy „Slim Pickins”, po czym opuściła najniższy zakres w „Please Please Please”. Po szeptach w mediach społecznościowych na temat synchronizacji warg, Carpenter usunięto podkład z jej zeszłotygodniowego występu, udowadniając ponad wszelką wątpliwość, że wszystko, co słyszeliśmy, działo się na żywo.

Recenzja trasy Sabrina Carpenter Short n Sweet

Sabrina Carpenter, fot. STUFISH Studios

Ten wybór przypomniał, że pomimo dużej ekstrawagancji, jaką oferowała trasa, Carpenter skupia się na muzyce. Pół tuzina zmian kostiumów, interakcje z publicznością według scenariusza, oświetlenie i praca kamery oraz sekwencje taneczne są wspaniałe, ale wszystkie one odgrywają drugorzędną rolę w dostarczaniu piosenek, z których jest dumna, że ​​ma w swoim repertuarze. Chociaż jej pewna tożsamość muzyczna i figlarna prezencja sceniczna przyciągnęły tłumy na tyle duże, że wyprzedały się miejsca takie jak Bridgestone Arena, jej głosu nie można ignorować i jeśli nadal będzie go wspierać i rozwijać, świat popu nadal będzie zwracać na niego uwagę.

Wielokrotnie wspominała, jak bardzo uwielbia przyjeżdżać do Nashville i zauważyła, że ​​kilka swoich utworów napisała w Music City. Jest dostępnych wiele utworów Krótki i słodki w szczególności nie brzmiałoby to zupełnie nie na miejscu na albumie Kacey Musgraves. Wygląda na to, że Sabrina Carpenter może chcieć nagrać album country; w tym przypadku ma jeden głos na swoją korzyść, ale na razie możemy cieszyć się jedną z najlepszych dostępnych tras mainstreamowego popu. Jest teraz w swoim najlepszym punkcie… dlaczego mielibyśmy to skrócić?

Setlista „Short n’ Sweet Tour” w Nashville:
Smak
Dobre Łaski
Szczupły Pickins
Ostrzeżenia przed tornadem
Okłamuj dziewczyny
rozszyfrować
Chemia łóżkowa
Pióro
Szybkie czasy
Czytaj swoje myśli
Najostrzejsze narzędzie
naprzeciwko
ponieważ podobał mi się pewien chłopak
Zbieg okoliczności
9 do 5 (okładka Dolly Parton)
Nonsens
Głupie i poetyckie
Junona
Proszę Proszę Proszę
Nie uśmiechaj się
Espresso

Galeria wycieczki Sabrina Carpenter 2024:



Zrodlo