Roblox doda kontrolę rodzicielską, będzie wymagał uprawnień dla młodych graczy

Pośród dochodzenia w sprawie drapieżników atakujących dzieci na platformie i a pozew zbiorowy dotyczący hazardu w niektórych jej grachRoblox wprowadza zmiany w kontroli rodzicielskiej i dostępie osób nieletnich do platformy. Jak po raz pierwszy zgłoszony przez Bloombergafirma stojąca za popularną platformą gier online wysłała do rodziców e-mail, w którym przedstawiła zmiany, jakie wprowadza w Robloxie.

Niektóre z tych zmian obejmują:

  • Wymaganie zgody rodziców na dostęp do niektórych funkcji czatu dla użytkowników poniżej 13 roku życia.

  • Wymaganie zgody rodziców od użytkowników poniżej 9 roku życia na granie w gry zawierające umiarkowaną przemoc lub prymitywny humor.

  • Rodzice będą mogli połączyć konto Roblox z uprawnieniami rodzicielskimi z kontem dziecka, aby uzyskać dostęp i zmienić kontrolę rodzicielską oraz monitorować aktywność w Roblox, w tym codzienny czas korzystania z komputera i znajomych na platformie.

  • Informacje związane z kontem dziecka, takie jak szczegóły wydatków, nie będą już wysyłane na adres e-mail rodzica; będą musieli uzyskać do tego dostęp za pośrednictwem połączonego konta Roblox rodzica.

Roblox wysłał kopię wiadomości e-mail na żądanie do CNET, a rzecznik powiedział: „Aktualizacje udostępnione pocztą elektroniczną są częścią zobowiązania Roblox do uczynienia platformy jednym z najbezpieczniejszych środowisk online dla naszych użytkowników, zwłaszcza najmłodszych”.

Roblox nie ogłosił oficjalnie tych zmian poza tym e-mailem, ale powiedział rodzicom, że zmiany zostaną wprowadzone w nieokreślonym terminie w przyszłym miesiącu, czyli w listopadzie.

W wiadomości do rodziców Roblox powiedział: „Kiedy te zmiany wejdą w życie, Twoje dziecko otrzyma powiadomienie zapraszające je do dodania połączonego konta rodzica, a my wyślemy Ci wiadomość e-mail z instrukcjami”.

W lipcu wystartował Roblox zmiana sposobu oznaczania zawartości gry na platformiedodając więcej opisu treści, zamiast oznaczać ją według wieku, dla którego jest odpowiednia. Wówczas, Roblox powiedział twórcom gier„Ta zmiana wynikała z opinii użytkowników i uznania, że ​​wszystkie dzieci rozwijają się w różnym czasie, dlatego oznaczanie doświadczeń na podstawie wieku nie spełnia potrzeb każdej rodziny”.

O tej zmianie wspomniano także w e-mailu do rodziców.

Krytyka dotycząca platformy Roblox i nieletnich użytkowników odzwierciedla większą zmianę w obawach rodziców co do wpływu mediów społecznościowych na młodych użytkowników i środowisko. zagrożenia dla nieletnich użytkowników związane z witrynami hazardowymi online. Meta ogłosiła niedawno duże zmiany w kontach dla nastolatków na Instagramie. TikTok powołano Radę Młodzieży na początku tego roku, próbując uczynić platformę bezpieczniejszą dla młodszych użytkowników. Wszystko to pojawiło się po zeszłorocznym badaniu Pew Research, które wykazało, że wzięło w nim udział 81 procent dorosłych opowiadała się za kontrolą rodzicielską wobec nieletnich korzystających z mediów społecznościowych.

Roblox ma około 80 milionów aktywnych użytkowników dziennie, a według dochodzenia Bloomberga około 40 procent tych użytkowników to osoby w wieku poniżej 13 lat.

Ostatnio Roblox rozszerza swoją działalność na VR. Gra jest już dostępna na goglach Quest, dodała wirtualne awatary do czatu i zawiera generatywne elementy sztucznej inteligencji, aby pomóc twórcom tworzącym treści na platformę.



Zrodlo