Reżyser Persony i weteran JRPG twierdzi, że menu w Metaphor: ReFantazio było niesamowite "naprawdę denerwujące" stworzyć, tak jak Persona 5 "początkowo niemożliwy do odczytania"

Metafora: Projekt interfejsu użytkownika ReFantazio od samego początku wyglądał absolutnie oszałamiająco, a wygląd menu robił wrażenie nawet biorąc pod uwagę wysokie standardy pracy doświadczonych twórców Persona. Jak się okazuje, poprawianie tych rzeczy jest „naprawdę denerwujące”.

„Ogólnie rzecz biorąc, sposób, w jaki większość twórców gier tworzy interfejs użytkownika, jest bardzo prosty” – mówi reżyser Katsura Hashino Krawędź. „To właśnie staramy się robić — staramy się, aby wszystko było proste, praktyczne i użyteczne. Być może jednak osiągnęliśmy jedno i drugie [functionality and beauty] jest to, że mamy unikalne projekty, które wykonujemy dla każdego menu. Jest to naprawdę denerwujące. Dla każdego z nich mamy również osobne programy. Niezależnie od tego, czy jest to menu sklepu, czy menu główne, kiedy je otwierasz, uruchamiany jest cały osobny program i osobny projekt, który zajmuje się jego wykonaniem. To zajmuje dużo czasu.”

Zrodlo