Wybaczono by ci – na pewno przeze mnie, bardzo cię lubię – gdybyś wyrobił sobie nawyk pomijania każdej nowej kampanii Call of Duty i skupiał się wyłącznie na rozkoszowaniu się trybami wieloosobowymi. W końcu Call of Duty: Black Ops 6 to jedna z najlepszych ofert, jakie mieliśmy od lat. Błagam jednak, aby tym razem nie pomijać oferty solowej. To nie tylko zbyt szalona przygoda, żeby ją przepuścić, ale naprawdę ewoluuje, czym ta seria może być.
Opierając się bardziej niż kiedykolwiek na thrillerze szpiegowskim w stylu Mission Impossible, który zawsze odróżnia Call of Duty: Black Ops od swoich kuzynów, jest wypełniony po brzegi wybuchowymi scenografiami i inteligentnymi sekcjami otwartego projektu, które przerywają tempo i pozwalają na możliwości eksploracja prowadzona przez gracza. Co najważniejsze, udało mu się dokonać zmian w sposób, w jaki zeszłoroczna odsłona, która miała podobne ambicje, bardzo się nie udała – co szczegółowo opisuje nasza recenzja Call of Duty: Modern Warfare 3.
Akcja Call of Duty: Black Ops 6 rozgrywająca się podczas operacji Pustynna Burza podczas wojny w Zatoce Perskiej nawiązuje do prawdziwej historii w odważny sposób, który nie do końca pasuje do siebie. Podczas jednej misji szturmujesz pałac Saddama Husajna, ale nie ma go w domu. Kolejna ma miejsce podczas zbiórki pieniędzy dla ówczesnego gubernatora Billa Clintona, ale widać go tylko z daleka i nigdy się nie odzywa. Niektóre z tych momentów mają szokujące zwroty akcji, ale można odnieść wrażenie – szczególnie w przypadku misji w ramach pierwszego – że Activision trzyma się granicy tego, co można wykorzystać w narracji, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że wczesne lata 90. to stosunkowo niedawna historia ( to było niedawno, Prawidłowy?). To balansowanie, z którym Call of Duty zawsze miało problemy.
Zamiast tego Call of Duty: Black Ops 6 jest najlepszy, gdy robi swoje i jest w stanie tego dokonać z siłą uderzenia dobrze celowanej strzelby. Nawet tam, gdzie działa to w bardziej tradycyjny sposób, misje są dalekie od pasa strzelanin, jakiego można się spodziewać. Opcjonalne cele i trasy przełamują trend liniowości ulubionych poprzednich serii, nie tracąc przy tym nic ze spektaklu. Projekt poziomów jest często uderzający i piękny, udało mu się połączyć niesamowicie dobrze wykonane środowiska, zachowując jednocześnie poczucie kontroli gracza, jeśli chodzi o posunięcie celu do przodu. Jedna misja – napad na kasyno – to wspaniała gra z wieloma perspektywami, zapewniająca jedne z największych emocji, jakie kiedykolwiek oferowała seria.
Ale nawet to jest nie Call of Duty: Black Ops 6 w jego najbardziej kreatywnej wersji. Call of Duty: Black Ops Cold War (które nawiązuje do mniej lub bardziej bezpośrednio) zawierało jedną zaskakującą misję w postaci halucynacyjnego horroru. Kampania Black Ops 6 podejmuje ten pomysł i biegnie zgodnie z nim tak szybko, jak pozwalają na to jego małe nóżki, przenosząc dekoracje z pól bitew do niepokojących i przerażających laboratoriów, które w swojej konstrukcji wyglądają jak połączenie Control i BioShock. Zombie, wizje wywołane narkotykami i inne pozornie nadprzyrodzone elementy stanowią zaskakująco dużą część mniej więcej ośmiu godzin kampanii. Obejmuje to także bossa, który kazał mi powiedzieć kilka bardzo niegrzecznych słów, zanim w końcu odniosłem zwycięstwo. Wszystko to składa się na kampanię, która jest miłą i dobrze przeprowadzoną odmianą od zwykłego wysadzania w powietrze i strzelania ludziom w twarz z dużych odległości.
Wybierz opcję zniszczenia
Szybkie fakty
Data wydania: 25 października 2024 r
Platforma(y): PC, PS5, PS4, Xbox Series X, Xbox one
Wywoływacz: Treyarch, oprogramowanie Raven
Wydawca: Activision
Zmiany i dodatki w trybach sieciowych Call of Duty: Black Ops 6 nie są tak drastyczne, ale są nie mniej skuteczne. Nagłówek brzmi „omnimovement” (również obecny w kampanii), co oznacza, że możesz teraz biegać, nurkować i ślizgać się w dowolnym kierunku. To jest mały bardziej szczegółowe, ale to wszystko, co naprawdę musisz wiedzieć. To subtelna zmiana, ale bardzo, bardzo ważna.
Może z pozoru nie wydaje się to wielką zmianą – w poprzednich grach już wcześniej wymagano szybkiego ruchu – ale w akcji jest to intuicyjne i otwiera zupełnie nowy punkt widzenia na grę taktyczną. Tak, ludzie mogą (i robią) nurkować i ślizgać się na boki zza zakrętów, i tak, wygląda to niezwykle fajnie, gdy ta taktyka jest skuteczna. Z mojego doświadczenia wynika jednak, że jest to niewielka część przypadków. Zwykle ludzie po prostu rzucają się prosto na mój grad kul, a raz widziałem, jak ktoś skoczył prosto z krawędzi mapy.
Bieganie na boki jest trochę głupie, jeśli się nad tym zastanowić, ale w Call of Duty: Black Ops 6 oznacza to, że możesz teraz biegać, ślizgać się lub nurkować w martwym punkcie bez utraty cennych mikrosekund i konieczności odwracania się w stronę czekającej osoby dla ciebie tam pierwszy. W rzeczywistości prędkość odgrywa tutaj dużą rolę. Zawsze poruszasz się w przyzwoitym tempie nawet przed użyciem sprintu taktycznego, więc oczekiwanie na kolejną strzelaninę nigdy nie jest zbyt długie. Chociaż niektórzy mogą nadal preferować cięższe wrażenia z wcześniejszych gier restartujących Call of Duty: Modern Warfare, płynniejszy charakter Black Ops 6 wydaje się lepiej dostrojony niż próba przyspieszenia działania Call of Duty: Modern Warfare 3 – co, choć doceniliśmy ten wysiłek , przesadnie podkreślał ciągłe poślizgi i podskoki.
Operatorzy specyfikacji
Broni brakuje poczucia ciężkości, które zwykle zapewniano w poprawionej trylogii Modern Warfare, ale nadrabia to radosnym ruchem. Mapy zaprojektowano tak, aby jak najlepiej wykorzystać wszechstronność, z mnóstwem przeszkód sięgających do pasa i niskimi osłonami, za którymi można nurkować. Dolne Miasto to jedno z moich ulubionych miejsc, a jego mroczne kanały oferują kolejną warstwę ucieczki i możliwości zasadzek, w które można dosłownie się zanurzyć. Uwielbiam tę prostą przyjemność zjeżdżania po schodach, którą dodatkowo wzmacniają subtelne podskoki i podskoki zapewniane przez DualSense, jeśli grasz na PS5 tak jak ja.
To rozczarowujące, że Call of Duty w dalszym ciągu nie chce zmienić sposobu rozdawania bonusów, serii wyników, broni i dodatków. W zależności od preferowanego wyposażenia i stylu gry, może minąć kilkanaście godzin lub więcej, zanim uzyskasz dostęp do wszystkiego, czego potrzebujesz, aby grać dokładnie tak, jak chcesz. Jeśli preferujesz jakiś styl gry, przygotuj się na rozbijanie drabiny przez kolejny rok z rzędu, podczas jej ponownego składania.
Jest jednak co najmniej jeden nowy akcent w systemie atutów – wybranie trzech atutów tej samej kategorii daje ci czwarty, który może znacznie ulepszyć określone style gry. Trzy atuty Enforcera zapewniają tymczasowe zwiększenie szybkości i regeneracji zdrowia po zabiciu; Zwiad pozwala na krótkie dostrzeżenie wrogów przez ściany po odrodzeniu i zapewnia wskaźnik stylu wysokiego alarmu w przypadku wrogów poza ekranem; i Specjalista sprawiają, że sprzęt jest widoczny przez ściany, szybciej rozmieszcza sprzęt i ulepszenia polowe oraz zwiększa punktację celów.
Prawie jak klasowa, daje ci zachętę do pełnienia określonej roli w twojej drużynie ogniowej. Gracze grający ze znajomymi z pewnością odniosą wiele korzyści dzięki atutu Specjalista zwiadu, umożliwiającemu przywoływanie celów czyhających przez komunikację. Chociaż oznacza to, że możesz czuć się trochę niepewnie, jeśli wolisz mieszać i dopasowywać, rezygnując przy tym z potencjalnej korzyści. Mimo to nie mogę nic zarzucić odrobinie eksperymentów w wypróbowanej i przetestowanej formule gry wieloosobowej Call of Duty. Daje nam to jeszcze jedną drogę, którą z radością będziemy obserwować w dalszym rozwoju.
Poważne recenzje
Zombie powracają. Odpowiednio z powrotem, a nie ten rozwodniony nonsens o otwartym świecie z zeszłego roku, który był nieumarły w chwili przybycia (ahem). Mówimy o klaustrofobicznych mapach króliczych nor, maszynach ulepszeń i hordach, które mogą stać się przytłaczające z zastraszającą szybkością. Przyprowadź kilku przyjaciół; będziesz ich potrzebować.
Patrząc z szerszej perspektywy, Treyarch podjął pewne kroki, które przypadną do gustu publiczności, aby zapewnić, że tryb wieloosobowy nie będzie sprawiał wrażenia niedopracowanego w momencie premiery. Na przykład jest 16 map, więc trzeba mieć niesamowitego pecha, żeby zostać przegłosowanym i zmuszonym do ciągłego grania w tę samą. Cztery z nich to mapy Strike, te malutkie używane do Strzelaniny, w które, tak, można grać od pierwszego dnia (jak zawsze powinno być – tryb dwa na dwa szybko stał się moim ulubionym).
Tryb Face Off jest także dostępny do natychmiastowej rozgrywki, więc jeśli podoba Ci się chaos gier sześciu na sześciu na mapach, które nie są ściśle zaprojektowane do ich obsługi, masz szczęście. Wiele map stało się już ulubionymi, często dzięki zachwycającym szczegółom projektu o jakości, jakiej oczekujemy od serii – zwróć uwagę na funkcjonalną trampolinę w Vault, która jest szczególną atrakcją!
Dzięki inteligentnym zmianom w ruchu i pewnym kluczowym ulepszeniom jakości życia, Call of Duty: Black Ops 6 oferuje po prostu jedne z najlepszych strzelanek dla wielu graczy, jakie widzieliśmy od lat. Podoba mi się sposób, w jaki siatka granatu ułatwia teraz ocenę, ile czasu ma gotowany odłamek, zanim będzie gotowy oddać strzał w spektakularnie zawstydzający sposób. Charakterystyczny warkot zbliżającego się RCXD, pieczołowicie wykonane animacje przeładowania, seria wyników zdalnie sterowanej wyrzutni rakiet, którą ku mojemu ogromnemu zachwytowi odkryłem, można wykorzystać do zniszczenia UAV przy umiejętnościach i odrobinie szczęścia… to wszystko są elementy układanki, które połączcie siły, aby stworzyć bardzo atrakcyjny obraz. Gdyby tylko pozbyli się tej niezdarnej wyrzutni Call of Duty HQ.
Call of Duty: Black Ops 6 recenzowano na konsoli PS5, korzystając z kodu udostępnionego przez wydawcę.
Chcesz zostać profesjonalistą i potrzebujesz wskazówek? Sprawdź nasze Rozwiązanie łamigłówki fortepianowej Black Ops 6 aby wyrzucić Cię z łamigłówkami Safe House; nasz Przewodnik po kluczach do łupów zombie w Black Ops 6 aby pomóc Ci w pełni wykorzystać Mapę Liberty Falls; lub nasz Najlepsze wyposażenie Black Ops 6 aby uzyskać porady dotyczące kompilacji gry wieloosobowej.