Czarny mit: Wukong podobno zarobienie dewelopera Game Science kosztowało około 43 miliony dolarów, ale firma zwróciła te pieniądze z nawiązką w ciągu zaledwie kilku tygodni, mogąc pochwalić się ponad 20 milionami sprzedaży po 60 dolarów za sztukę.
Jak wynika z nowego raportu Administracja podatkowa stanu Zhejiang w Chinach całkowity budżet tej przebojowej gry RPG akcji szacowany jest na „ponad 300 milionów juanów” w przeliczeniu na tłumaczenie maszynowe. Daje to kwotę około 42,3 miliona dolarów według bieżącego przeliczenia, czyli nieco mniej niż budżet wynoszący 70 milionów dolarów zgłoszony wcześniej przez Bloomberga.
Co ważne, zakres tych liczb nie jest całkowicie jasny. Ten administrator podatkowy określa całkowity koszt rozwoju, podczas gdy Bloomberg poinformował o wkładzie największego zewnętrznego akcjonariusza Game Science i jego porównaniu z budżetem gry. Wynagrodzenia personelu, powierzchnia biurowa, niezbędny sprzęt i oprogramowanie, personel pomocniczy, marketing, dystrybucja i mnóstwo innych czynników i zasobów mogą mieć wpływ na budżet gry, nie mówiąc już o ewentualnych podziałach przychodów z inwestorami i partnerami. Po prostu nie mamy tam żadnych konkretów.
Dokładny koszt stworzenia Wukonga prawdopodobnie pozostanie niejasny, chyba że sam deweloper go udostępni, ale liczba ta nadal pomaga potwierdzić luźny przedział kosztów, ustawiając produkcję Wukonga w kontekście jej niekontrolowanego sukcesu oraz kosztów niektórych znanych gier wyprodukowanych gdzie indziej . PlayStation przypadkowo ujawniło, że w zeszłym roku koszty prac nad Horizon Forbidden West i The Last of Us Part 2 wynosiły ponad 200 milionów dolarów, co podsyciło toczące się dyskusje na temat rosnących kosztów tworzenia gier AAA.
Pomijając ekonomię walutową, ogromnym czynnikiem jest tutaj średni koszt pracy. Liczne źródła i szacunki sugerują, że średnie i mediana wynagrodzeń twórców gier w Chinach są niższe niż w Stanach Zjednoczonych, gdzie ma swoją siedzibę studio The Last of Us Naughty Dog (do tego w stanie Kalifornia, w którym koszty życia są wysokie) oraz w Holandia, siedziba dewelopera Horizon Guerrilla Games.
Opisany jako „jedna z najszybciej sprzedających się gier wszechczasów” po przeniesieniu 10 milionów egzemplarzy w niecały tydzień Black Myth: Wukong zaczął świętować przekroczenie 20 milionów sprzedaży podczas tegorocznej edycji Teleturniej w Tokio – kolejny zdumiewający numer, którego tytuł ukazał się dotychczas wyłącznie na PC i SonyPS5. Przy cenie 60 dolarów wszystko to daje ponad 1,2 miliarda dolarów surowego dochodu, który oczywiście podlega opodatkowaniu i podziałowi.
Liczby nie są jedyną imponującą rzeczą w Black Myth: monumentalnej historii sukcesu Wukonga, ponieważ gracze również spędzają przyzwoitą ilość czasu w grze. Według stanu na ostatni miesiąc liczba fanów wynosiła średnio 27-godzinny czas gry w RPG akcji studia Game Science. Oznacza to, że pomimo trudności ludzie przetrwali ogromną część sierpniowego wydania.
Sprawdź nasze podsumowanie nowe gry pojawi się w tym roku i później, aby poznać tytuły, na które czekamy z niecierpliwością.