Producent „Fleabag” przedstawia, jak przyjmą się nowe modele finansowe niezależnej telewizji, podczas gdy dyrektorzy z Europy rozmawiają o prezentowaniu i pakowaniu — MIA Market

Pchła I Fala 100 stóp producent Joe Lewis nazwał niezależnie finansowaną produkcję telewizyjną „rozwiązaniem” wielu problemów stojących przed branżą.

Były szef ds. rozwoju scenariuszy w Amazon Studios powiedział delegatom na MIA Market w Rzymie, że jego doświadczenie w produkcji programów definiujących epokę, takich jak Channel 4 i czarna komedia Amazona Pchła nauczyło go, że zmiana jest konieczna. Obecnie prowadzi Amplify Pictures z Los Angeles, koncentrując się na niefinansowych programach bez sieci, streamerów i dystrybutorów.

„W 2018 roku wyprodukowałem kilka programów, m.in Pchłaco było niesamowitym widowiskiem i naprawdę myślałem, że jest tak dobre, jak tylko można osiągnąć w produkcji, ale robiąc to, zdałem sobie sprawę, że nie ma zrównoważonego [model]. Mieliśmy szczęście, że widzieliśmy ich drżenie. Nawet robię Pchłaz czego jestem nieskończenie dumny, zdałem sobie sprawę, że to nie jest model na życie i karierę producenta”.

Były dyrektor Comedy Central, Fox i Amazon uruchomił Amplify w 2018 roku, a następnie niezależnie finansuje trzy sezony serialu Fala 100 stópdokument o surfingu emitowany w HBO. Lewis zauważył, że koprodukcja i przedsprzedaż będą odgrywać w przyszłości większą rolę, ale chętnie namawiał swoich współczesnych, aby przyjęli niezależne modele finansowania bardziej zbliżone do tworzenia filmów.

„Amplify to firma, która wkroczy w przestrzeń koprodukcji, ale prawdziwie niezależne finansowanie telewizji jest rzeczywistym rozwiązaniem problemu, z którym borykają się studia, producenci, twórcy, a nawet dystrybutorzy” – powiedział Lewis. „Będzie można to zrobić na więcej sposobów niż na trzy sposoby, którymi zrobiliśmy to do tej pory”.

Podczas panelu, którego gospodarzem był dyrektor generalny Turning Point, Carlo Dusi, kilku międzynarodowych dyrektorów debatowało nad kluczowymi zmianami, jakie powinni wprowadzić producenci, aby odnieść sukces w erze kurczących się budżetów i mniejszych zakupów, zauważając, że współpraca, prezentowanie i pakowanie znajdowały się na różnych etapach ewolucji .

Lars Blomgren, dyrektor ds. międzynarodowych w Pachinko I Poranny program producent Media Res, stwierdził, że warunki rynkowe popychają producentów w stronę modelu koprodukcji „z konieczności” i nawet rynek amerykański zaczął akceptować tę zmianę.

„Widzimy wiele możliwości współpracy między Stanami Zjednoczonymi a Europą oraz wspólnymi krajami europejskimi” – powiedział. „Myślałem, że mam całkiem dobre pojęcie o USA, ale kiedy przyjechałem [at Media Res] dwa lata temu zdałem sobie sprawę, że w ogóle nic nie wiem. Największym wyzwaniem było przekonanie Stanów Zjednoczonych, że są inne. Jeśli pokażę im występ spoza Skandynawii z budżetem 8,5 miliona euro [$9.2M]oni pytają: „Dlaczego?” Mówisz im, że masz ośmiu lub dziewięciu różnych partnerów, a oni tego nie rozumieją, ale powoli rozumieją model koprodukcji i akceptują go”.

Była dyrektor naczelna Paramount Laura Abril, która jest obecnie wiceprezesem Scripted, Global Business Development w hiszpańskim Buendia Estudios, dodała: „To nie tylko pozwala im zrozumieć, że mogą być inni, ale także uświadamia im, że nie zawsze mogą być najlepsi po pierwsze, oni po prostu mają najwięcej pieniędzy.

„Widzę, że pomoc komisarzom stwarza bardzo interesującą możliwość, będąc narzędziem w zakresie modelu finansowego i biznesowego, które może pomóc im w obliczu kurczącej się sytuacji budżetowej. Możemy pomóc być wehikułem, oferując zachęty podatkowe, talent i [finding] najlepsze spektakle.”

Ochrona producentów

W innym miejscu czatu wiceprezes piątego sezonu, dyrektor ds. strategii telewizji scenariuszowej, Arvand Khosvani, powiedział, że jego firma należąca do CJ ENM znajduje coraz więcej producentów potrzebujących solidnego doradztwa, w miarę jak zmiany rynkowe nieustannie zachodzą w międzynarodowym świecie produkcji i największe przedsiębiorstwa medialne dążą do trwałej rentowności.

„Obecnie najważniejszą częścią naszej działalności jest dostarczanie producentom informacji, które przekazuje nam rynek” – powiedział Khosvani. „Co według kupujących działa? Gdzie możemy prognozować, gdzie będą się znajdować za kilka lat, w momencie korporacyjnego przewrotu? Nie chcemy straszyć producentów do uległości i ograniczać ich kreatywność, ale chcemy uzbroić ich w wiedzę. Następnie przeprowadzimy interwencję, aby doprowadzić ich tam, gdzie powinni.

Ta strategiczna rada często polega na powstrzymywaniu producentów przed bezczynnością, dodał Khosvani. „Chcemy, aby kreacja była jak najbardziej chroniona, a projekt eksponowany tylko w odpowiednim momencie. Całkowicie rozumiem odruchową reakcję producentów, którzy prowadzą miłe rozmowy z kupującymi i chcą im coś natychmiast wysłać, ale większość mojego czasu spędzam na próbach odciągnięcia ludzi od tego tematu.

„Musimy chronić i pielęgnować bardziej niż kiedykolwiek i upewnić się, że dojdzie do punktu, w którym będzie można wprowadzić je na rynek w bardziej konkurencyjny sposób aukcyjny. To proces, który przeprowadzamy w Ameryce od dawna. Teraz widzimy, że to się opłaca na innych terytoriach”.

Marika Muselaers, dyrektor ds. finansowania międzynarodowego i koprodukcji w Nordisk Film Productions, stwierdziła, że ​​istnieje potrzeba zmiany kulturowej na korzyść współpracy w Europie i zasadniczo zgodziła się z analizą Khosvani, gdy stwierdziła: „Nadal tylko rzucamy miękkie argumenty dla streamerów w Europie, ale szczególnie ważne jest, abyśmy teraz zaangażowali twórców. Jeśli ma to być lekcja dla producentów w Europie, to właśnie taka. Zdobądź odpowiedni pakiet, aby sfinalizować transakcję.

Blomgren powiedział, że przejście streamerów na modele dochodowe dało niezależnym producentom szansę. „Przez jakiś czas byliśmy po prostu najemnikami, pracowaliśmy dla kogoś innego i oddawaliśmy wszystkie prawa” – powiedział. „Teraz finansowanie jest większym wyzwaniem, ale podoba mi się to, że duzi nadawcy mogą wydzielić i kupić tylko USA [for example].”

Zrodlo