Poznaj twórców integrujących generatywną sztuczną inteligencję w nowej grze wideo

Chociaż generatywna sztuczna inteligencja jest wciąż w powijakach, ma w przyszłości odegrać główną rolę w tworzeniu gier wideo. Wyobraź sobie, że NPCe w Twojej ulubionej grze mieliby nieskończoną liczbę odpowiedzi i mogliby zrozumieć wszystko, co do nich mówisz. Albo wyobraź sobie, że świat mógłby się całkowicie zmienić w zależności od tego, jak grałeś w grę, przy czym każda zmiana byłaby całkowicie unikalna dla Twojego konkretnego scenariusza.

Chociaż być może co najmniej rok lub dwa dzielą nas od nowych gier AAA wykorzystujących generatywną sztuczną inteligencję do ulepszania rozgrywki, nad tym pracuje wiele studiów i programistów gry na mniejszą skalę które korzystają z tej technologii w celu zapewnienia bardziej interesujących i wciągających wrażeń.

Jednym z pierwszych jest Studia dżemów i herbatyktóre w rzeczywistości jest nowym studiem, które tworzy swoją pierwszą grę z generatywną sztuczną inteligencją stanowiącą podstawowy element rozgrywki. Gra nazywa się Mag handlu detalicznegoi jest to zasadniczo gra RPG, w której gracze wcielają się w czarodzieja pracującego w magicznym sklepie meblowym. Celem gry jest pomaganie klientom w spełnianiu ich próśb, gdy tylko przychodzą, ale sposób ich spełnienia może się znacznie różnić w zależności od podejścia do gry. Kiedy rozmawiasz z NPC w grze, będziesz mógł wpisać tekst w oknie dialogowym, w zależności od tego, jak chcesz odpowiedzieć klientom. Otrzymasz wówczas do wyboru cztery różne opcje dialogowe – więc wprowadzony tekst nie jest dostępny Dokładnie jaka będzie twoja reakcja wobec NPC, będzie to miało wpływ na to, co powiesz i na co NPC zareagują.

Chociaż Retail Mage to pierwsza gra od Jam & Tea Studios, talent stojący za tym studiem nie jest obcy branży gier wideo. Została założona przez długoletnich programistów, takich jak Riot Games i Wizards of the Coast, więc możesz być pewien, że stoją za nią najlepsi programiści.

Sama gra nie jest jeszcze powszechnie dostępna, ale znajduje się w publicznej wersji beta, w której użytkownicy mogą zarejestrować się, aby przetestować grę. Otrzymałem opis gry i uznałem ją za niezwykle wciągającą. Ponownie, nie jesteśmy jeszcze na etapie, w którym gracze mogą po prostu mówić do gry, co chcą, a NPC reagują tak naturalnie, jak zrobiłby to człowiek. Nietrudno jednak wyobrazić sobie, jak moglibyśmy się tam dostać w najbliższej przyszłości.

Możliwość tworzenia własnych odpowiedzi dla NPC-ów, zamiast konieczności ciągłego wybierania spośród kilku gotowych odpowiedzi, znacząco wpływa na wciągającość gry – i oznacza, że ​​żadne dwie rozgrywki nie mogą być takie same.

Co więcej, poza wykorzystaniem sztucznej inteligencji w interakcjach z NPC, gra wykorzystuje ją również w interakcjach z obiektami. Gracze mogą podejść do dowolnego obiektu w grze i powiedzieć grze, co chcą z nim zrobić, a gra odpowiednio zareaguje. Nie zawsze jest w stanie wizualnie przedstawić zmiany w obiektach, ale odnotuje te zmiany w formie tekstowej.

Retail Mage to prawdopodobnie tylko jedna z pierwszych z wielu nowych gier wykorzystujących generatywną sztuczną inteligencję. Aby lepiej zrozumieć, w jaki sposób Jam & Tea podchodzi do tworzenia gier wykorzystujących sztuczną inteligencję, mieliśmy okazję porozmawiać z M. Yichao, współzałożycielem i dyrektorem kreatywnym w Jam & Tea oraz projektantem narracji, który pracował nad Guild Wojny 2 i League of Legends.

ZOBACZ TAKŻE:

Sztuczna inteligencja bardzo bogaci się na kryptowalutach. Robi się coraz dziwniej.

Mashable: Co generatywna sztuczna inteligencja może wnieść do gier wideo i dlaczego NPC zasilani przez sztuczną inteligencję są lepsi od tradycyjnych postaci niezależnych opartych na skryptach?

M. Yichao: Jest wielu ludzi, którzy szukają odpowiedzi na pytanie „co można [generative] Sztuczna inteligencja w grach wideo.” Niektórzy skupiają się na stronie programisty, np [a] silne przekonanie, że nowe narzędzia do generowania treści przyspieszą i usprawnią procesy produkcyjne. Chociaż spodziewamy się pojawienia się różnych innowacji w zakresie narzędzi, Jam & Tea widzi prawdziwą innowację i zmianę platformy po stronie gracza, w nowych doświadczeniach i typach gier, które [generative] AI może włączyć się w czasie wykonywania.

To powiedziawszy, zasadniczo nie wierzę, że NPC napędzani sztuczną inteligencją są lepsi niż ci, którzy korzystają z tradycyjnych skryptów. Wierzę, że NPC zasilani sztuczną inteligencją mogą bardziej improwizować i reagować na działania gracza. Aby posłużyć się analogią do innej formy mediów: istnieją programy skeczowe, takie jak „Myślę, że powinieneś odejść” i improwizacje, takie jak „Whose Line Is It Also”. Obydwa są tętniącymi życiem sposobami rozrywki i żaden nie jest lepszy od drugiego. Podobnie A [generative] Gra oparta na sztucznej inteligencji (w której gracze mogą kierować historią) będzie innym doświadczeniem niż liniowa historia oparta na scenariuszu (ze starannie opracowanymi i zapisanymi liniami).

Jakiego rodzaju poręcze musisz zastosować, aby NPC AI były zarówno odpowiednie, jak i bezpieczne?

Od strony technicznej uzyskaliśmy obiecujące wyniki dzięki połączeniu znanych metod dostrajania i trenowania modeli na zamówienie, a także autorskiego podejścia do architektury naszej gry. To, w połączeniu z wyselekcjonowanymi podpowiedziami, które wysyłają określone żądania i wywołania, pomaga utrzymać wyniki w określonych granicach.

Zmienna prędkość światła

Jeśli chodzi o projekt i treść, stworzyliśmy różne systemy, które utrzymują aktualność wyników, jednocześnie delikatnie odciążając graczy. Zamiast zmuszać graczy do wpisywania lub wypowiadania dokładnego dialogu, gracze mogą wyrazić swój zamiar (np. „Opowiadam dowcip”), a system udostępnia opcje dialogowe w oparciu o ich sugestie. W ten sposób, jeśli odgrywają rolę gadatliwego barda, nie muszą być genialnymi pisarzami, aby ich postacie spełniły tę fantazję w grze. Podobnie nasze postacie mają poręcze i wskazówki, jak reagować na różne scenariusze, jak bardzo należy pomijać odniesienia do „prawdziwego świata” i inne instrukcje — podobnie jak aktorzy w teatrze immersyjnym lub pokojach zagadek są szkoleni do interakcji z zaciekawioną, zabawną publicznością .

Czy „halucynacje” sztucznej inteligencji są problemem, który należy rozwiązać w tym przypadku?

Jednym z obszarów, w którym poczyniliśmy znaczące postępy — co stawia nas przed wieloma większymi zespołami w tej dziedzinie — jest zdolność naszych postaci nie tylko do rozmowy (funkcja na poziomie chatbota AI), ale także planowania i wykonywania akcji i zachowań w grze świat. W przypadku Retail Mage nieco zmodyfikowaliśmy tę kwestię, ponieważ klienci samodzielnie znajdowali wszystkie przedmioty, których szukają, a nawet pomagali innym klientom, zanim zrobią to gracze, nie jest idealnym rozwiązaniem, gdy gracze powinni być bohaterami (handlu detalicznego)!

Na froncie badań i rozwoju sztucznej inteligencji poczyniliśmy ekscytujące postępy dzięki zastrzeżonym metodologiom. W miarę udoskonalania naszej podstawowej technologii wykorzystujemy także nasze kreatywne projekty i umiejętności rozgrywki, aby tworzyć w momentach, w których obcość staje się zamierzoną częścią uroku, zamiast sprawiać wrażenie błędów lub błędów. Widziałem NPC, który „miał halucynacje” na temat nieistniejącego obszaru sklepu, jak został skorygowany przez innych NPC, podczas gdy niektórzy NPC rozpuścili w rezultacie konspiracyjną plotkę o „ukrytym zapleczu”!

Czy w swoich grach wykorzystujesz sztuczną inteligencję poza dialogami? Jak to?

Ciekawostka: od początku do wysyłki pracowaliśmy nad Retail Mage zaledwie przez 6 miesięcy! Zanim skupiliśmy się na tej mniejszej grze, nasze studio zajmowało się badaniami i rozwojem, budując i testując wiele z nich [generative] Funkcje sztucznej inteligencji w naszej większej grze RPG o kryptonimie Project Emily. W ramach tej pracy opracowaliśmy wiele ekscytujących mechanizmów, łącząc tradycyjne techniki generowania proceduralnego, aby stworzyć bardziej responsywny świat fantasy, który gracze mogą eksplorować.

Wiemy jednak, że najlepszym sposobem testowania i sprawdzania poprawności jest wysyłanie gier do graczy. Wybraliśmy więc kilka z naszych najbardziej ekscytujących mechanizmów do zbudowania Retail Mage — mniejszego, bardziej niezależnego doświadczenia, które da graczom pierwszy przedsmak tego, co jest możliwe w improwizowanym świecie gier.

W Magie handlu detalicznego, [generative] Sztuczna inteligencja jest wpleciona we wszystko, od tworzenia postaci, przez logikę NPC, po nasze systemy przedmiotów i nie tylko. Dwie główne mechaniki, których gracze doświadczą najbardziej bezpośrednio, to dialog z NPC i interakcje z przedmiotami.

W tradycyjnej grze interakcje obiektów – powiedzmy z krzesłem – są zaprogramowane: usiądź, podnieś, zniszcz… W naszej grze, oprócz typowych interakcji, gracze mogą swobodnie określać, co chcą zrobić z dowolnym obiektem: rozebrać krzesło na części, pomalować je na niebiesko i wyryć na krześle imię klienta. System gry przeprowadzi testy, aby sprawdzić, czy gracz odniesie sukces, na podstawie jego cech charakteru — czy jesteś wystarczająco silny, aby podnieść krzesło? — czynniki środowiskowe — masz narzędzia do rozebrania krzesła? — poprzednie wydarzenia — Czy wziąłeś krzesło ze zniszczonego przez pożar rogu sklepu? — i więcej. Celem jest zachęcenie graczy do kreatywnego podejścia do interakcji ze światem oraz do honorowania i wyrażania zgody na ich nieszablonowe pomysły i zabawne interakcje.

Za każdym razem, gdy oglądam test gry, jestem zachwycony zaskakującym sposobem, w jaki gracze tworzą, wymyślają, wyczarowują i tworzą przedmioty, o które proszą klienci.

Istnieją pytania dotyczące wykorzystania sztucznej inteligencji w grach wideo i jej wpływu na artystów, aktorów głosowych i programistów. Czy możesz trochę o tym porozmawiać?

Zasadniczo wierzymy, że jako [generative] Wykorzystanie sztucznej inteligencji rozprzestrzenia się, a zapotrzebowanie na ludzkich twórców wzrośnie, a nie zmniejszy się. [Generative] Sztuczna inteligencja sprawia, że ​​generowanie treści jest łatwiejsze niż kiedykolwiek. Ale jak powiedziałem w Artykuł AP: nieskończona treść bez znaczenia jest po prostu nieskończonym hałasem.

Inaczej mówiąc: jeśli nikt nie zadał sobie trudu stworzenia tego doświadczenia, dlaczego mielibyśmy oczekiwać, że jakakolwiek osoba będzie się nim przejmować, a tym bardziej cieszyć się nim?

Programiści, aktorzy głosowi, artyści i wszyscy twórcy w naszym studiu odgrywają kluczową rolę w tworzeniu znaczących doświadczeń, które zachwycą i zjednoczą ludzi.

Sztuczna inteligencja może w przyszłości odegrać główną rolę we wszystkich obszarach technologii. Wygląda na to, że jesteś jednym z pierwszych, którzy wykorzystają AI NPC w grach wideo, ale jak myślisz, kiedy inni zbudują podobną technologię?

Mamy przyjaciół w innych startupach i dużych firmach eksplorujących tę przestrzeń i jej możliwości. Są też inne firmy tworzące narzędzia, które – jak mają nadzieję – wykorzystają programiści do tworzenia gier opartych na sztucznej inteligencji.

Jesteśmy jednak pewni, że nasza wizja nowych rodzajów gier, które umożliwia ta technologia, wyróżni nas. Doświadczenie naszych założycieli łączy improwizowane opowiadanie historii, integrację nowych technologii i wprowadzanie gier na wiele platform w mały, ale potężny zespół.

W tej chwili jesteśmy tylko ośmioosobowym zespołem. Skontaktowały się z nami znacznie większe firmy i wyraziły wotum zaufania dla naszej technologii i pracy, ponieważ inaczej myślimy o przestrzeni, a podstawową misją jest to, „w jaki sposób ta technologia może umożliwić ludziom lepszą łączenie się ze sobą” ”, a nie „Jakie problemy mogłaby rozwiązać ta technologia?”

Co dalej z Twoją pracownią? Czy zastanawiasz się nad licencjonowaniem swojej technologii innym i tworzeniem większej liczby gier dla siebie?

Wierzymy, że najlepszym sposobem na sprawdzenie technologii jest tworzenie produktów, które angażują i inspirują graczy. Retail Mage to dopiero początek. Już kierujemy zapytania dotyczące naszych narzędzi i platformy i jako firma jesteśmy podekscytowani możliwością nie tylko dalszego tworzenia świetnych gier, ale także zapewniania innym możliwości poprzez licencjonowanie naszej technologii i innych modeli.

Tematy
Sztuczna inteligencja



Zrodlo