„Podstawowy element konstrukcyjny”: procedura powraca, a na pokładzie są streamerzy – scenografowie MIPCOM

W ostatnich latach programy informacyjne były zdominowane przez konflikty, pandemie i konflikty gospodarcze, dlatego w niespokojnych czasach czasami potrzebna jest odrobina eskapizmu.

Sprzedawcy są wyczuleni na tę koncepcję i wiedzą, że nic nie buduje większego poczucia eskapizmu niż gatunek proceduralny, który ma swój moment, gdy kupujący szukają tańszych, powtarzalnych taryf w epoce ograniczonych budżetów i niechęci do ryzyka. Wydeptana, sformatowana ścieżka pary detektywów grizzly rozwiązujących co tydzień nierozwiązywalne sprawy znów staje się bardzo modna.

Ogromne międzynarodowe franczyzy, takie jak NCIS, Śmierć w raju I FOKA rozwijają się, podczas gdy inne zyskały drugi oddech na platformach streamingowych.

Kiedy firma Deadline zaprosiła do składania zgłoszeń do konkursu Hot Ones 2024, nie zdziwiło nas, że kilku dystrybutorów, w tym firma Paramount Global Content Distribution, uczyniła procedury procedurami kamieniem węgielnym swoich planów MIPCOM NCIS: Początki, Piąty sezon Święty Piotr i Leonine Studios Julia — wszystkie najważniejsze tytuły.

„Procedury stały się podstawowym elementem zarówno linearnego, jak i strumieniowego przesyłania strumieniowego” – mówi Brandon Katz, starszy strateg branży rozrywkowej w firmie Parrot Analytics, która niedawno napisała białą księgę na ten temat. „Nie tylko przyciągają stałą falę widzów, ale w dużym stopniu nadają się do recyklingu. Ułatwia to rozgałęzianie się i tworzenie innych formatów i nagle Twoja sieć nadawcza jest w 45% pełna franczyz, co odciąża zespoły programistów”.

Zamiast zabijać rynek procedur, wydaje się, że streamerzy dali mu nowe życie i nie grają tylko w grę polegającą na przejmowaniu. Chwila Anatomia Graya to jedno z najważniejszych przejęć Netfliksa od dekady, streamer zamówił niedawno zabieg medyczny Puls, wyprodukowany przez weterana Carltona Cuse’a, jednego z twórców Zaginiony. W międzyczasie Max zamówił dramat policyjny oparty na doświadczeniach Geraldine Hart jako agentki FBI, a Wysoki Potencjał, amerykański remake procedury francusko-belgijskiej HPIradzi sobie dobrze w ABC i Hulu.

Streamerzy uznali, że ich najważniejszym miernikiem jest utrzymanie w stosunku do wzrostu liczby subskrybentów, a Katz wyjaśnia, że ​​programy proceduralne „charakteryzują się jednym z najwyższych poziomów podobieństwa gatunkowego”, co oznacza, że ​​gdy ktoś obejrzy jeden, prawdopodobnie obejrzy kolejny. To złoty pył dla napływających streamerów, którzy desperacko chcą zatrzymać subskrybentów na swoich platformach na dłużej.

Co to wszystko oznacza dla limitowanych serii, które były tak modne w epoce boomu? Choć Katz uważa, że ​​wciąż jest dla nich miejsce, twierdzi, że obecną erę definiuje „dostrzeganie wartości powtarzającego się zaangażowania i zainteresowania, w przypadku którego nie trzeba sprzedawać odbiorcom czegoś nowego”. Zamiast tego uważa, że ​​główni gracze chętniej postawią na większą liczbę sezonów seriali, które mogły zaczynać jako seriale limitowane, ale odniosły sukces, jak np. Szogun Lub Wołowina.

Jeśli morderstwo wymaga rozwiązania gdzieś w pobliżu, dystrybutor prawdopodobnie nie jest daleko w tyle.

Zrodlo