Studio Larian Wrota Baldura 3 – woła dyrektor wydawniczy Michael „Cromwelp” Douse Ubisoftu za podejście do gier oparte na subskrypcji po zmianach firmy w zespole stojącym za nią Prince of Persia: Zaginiona korona.
W związku z niedawną decyzją firmy Ubisoft o rozwiązaniu zespołu odpowiedzialnego za grę Prince of Persia Metroidvania The Lost Crown na rzecz gry przenoszenie ich do gier o większym potencjale sprzedażowymDouse wyjaśnia, dlaczego jego zdaniem strategia firmy oparta na subskrypcjach została „zepsuta” przez długi czas post. „Ostatnią godną uwagi grą na ich platformę był prawdopodobnie Far Cry 6 z 2021 roku” – pisze główny bohater firmy Larian, a następnie wyjaśnia, dlaczego The Lost Crown powinno zostać wydane na platformie Steam.
„The Crew, Mirage i Avatar pojawiły się w 2023 r. i nie sprawdziły się” – kontynuuje – „można więc założyć, że subskrypcje były w stanie bezczynności, gdy PoP został wydany w 2024 r. Oznacza to, że ludzie nie będą zbyt często uruchamiać swojego sklepu. ” Gdyby gra upadła Zawórplatformie Douse uważa, że sytuacja może wyglądać inaczej. „Gdyby ukazał się na Steamie, byłby to nie tylko sukces rynkowy, ale prawdopodobnie powstałaby kontynuacja, ponieważ zespół jest tak silny”.
Ostatnią godną uwagi grą na ich platformę był prawdopodobnie Far Cry 6 w 2021 r. The Crew, Mirage i Avatar pojawiły się w 2023 r. i nie działały, więc można założyć, że subskrypcje były w stanie bezczynności, gdy PoP został wydany w 2024 r. Oznacza to, że ludzie by tego nie zrobili. nie będzie zbyt często uruchamiać swojego sklepu. Jeśli… https://t.co/uiC167uxGG23 października 2024 r
Reżyser nazywa podejście Ubisoftu „taką zepsutą strategią”. Kontynuuje: „Najtrudniejszą rzeczą jest stworzenie gry 85+ – o wiele, wiele łatwiej jest ją wypuścić. Po prostu nie powinno się tego robić tak, jak było”. W dalszej części postDouse również bardzo słusznie zauważa – jeśli firma chce poprzeć swój model oparty na subskrypcji, nie powinno być zaskoczeniem, gdy sprzedaż nie przebiega tak, jak mogłaby, gdyby gra miała uruchomił się normalnie.
„Jeśli stwierdzenie «gracze powinni przyzwyczaić się do tego, że nie posiadają swoich gier» jest prawdziwe ze względu na konkretną strategię wydawania (niższa sprzedaż niż sprzedaż)” – mówi – „to stwierdzenie: «programiści muszą przyzwyczaić się do braku pracy, jeśli zarabiają doceniona przez krytyków gra” (strategia platformowa ponad sprzedaż tytułów) jest również prawdą, ale jest to po prostu nierozsądne – nawet z biznesowego punktu widzenia. Chociaż sam nie jestem programistą, często kupuję gry – i zdecydowanie się z tym zgadzam.
Baldur’s Gate 3 wygląda jak zupełnie inna gra RPG z modyfikacją kamery pierwszoosobowej i jest tak fajna, że lider zespołu Larian, Swen Vincke, mówi: „Chcę w to zagrać”