Hideo Kojimy co zrozumiałe, chce, aby jego gry robiły wrażenie na przyszłych pokoleniach, ale to nie wszystko — uważa również, że jego ukochane dzieło może pewnego dnia dotrzeć do oczu istot z innego świata.
W niedawnym wywiadzie z Wiadomości Anana (Dzięki, Automat)legenda stojąca za hitowymi tytułami, takimi jak Strand Śmierci I Metal Gear wyjaśnia, że przede wszystkim ważne jest, aby twórcy gier tworzyli gry, z których będą osobiście zadowoleni. „Nie mogę wypuścić gry, do której nie czuję się przekonany” – stwierdza. Jednak nie tylko chce aprobować swoją własną pracę, ale także chce, aby wytrzymała ostateczną próbę – próbę czasu.
„Po pierwsze, sposób oceny sztuki zmienia się z biegiem czasu” – opisuje Kojima. „Tak jak obrazy ocenia się 100 czy 200 lat po śmierci artysty, tak gry i filmy również pozostają przedmiotami, które po śmierci ich twórców będą przekazywane z pokolenia na pokolenie. Jeśli zrobię coś, z czego będę zadowolony, wieki później mogą przybyć kosmici i powiedz „to wspaniale”” – a według długoletniego twórcy „to właśnie znaczy zostawić coś po sobie”.
Osobiście uważam, że można śmiało powiedzieć, że jeśli w odległej przyszłości jakakolwiek gra przyciągnie wzrok istot pozaziemskich, będzie to gra Kojimy. Jego aktualny projekt to Zzawsze tajemniczy horror, który opisuje „trochę ryzykowna” i „gra jak żadna inna” – i jeśli jego przemyślenia na ten temat są jakiekolwiek podstawy, to z pewnością brzmi to jak imponujące dzieło sztuki, które dotrze do przyszłych pokoleń (a może nawet kosmitów?).
Oto niektóre z najlepsze horrory grać, czekając na więcej wiadomości na temat OD.