„Pingwin”: historia pobytu Sofii Falcone w szpitalu stanowym w Arkham i dlaczego ważne było, aby „zobaczyć jej szaleństwo”

UWAGA SPOILER! W tej historii znajdują się szczegóły z niedzielnego odcinka Pingwin w HBO.

Jeśli adaptację HBO o klasycznym złoczyńcy DC można określić jako mroczną, to czwarty odcinek zatytułowany „Cent’Anni” jest prostą czarną dziurą, ponieważ wyjaśnia, w jaki sposób Sofia Falcone (Cristin Milioti) stała się złowrogim wrogiem „Oz Cobbs” Colina Farrella .

Chociaż cent’anni jest powszechnym włoskim toastem za 100 lat dobrego zdrowia, nikt nie jest nim dokładnie świętujemy decyzję o umieszczeniu Sofii w szpitalu stanowym Arkham po tym, jak kwestionuje ona rolę ojca w śmierci matki. Tam Sofia jest poddawana bezlitosnym torturom, co sprawia, że ​​przemoc ma już swój dalszy przebieg Pingwin w porównaniu z nimi wydają się stosunkowo cywilizowani. (A miało to trwać tylko sześć miesięcy!)

Ale niezależnie od tego, jak przygnębiające było obserwowanie, jak Sofia jest wielokrotnie poddawana terapii szokowej, dla showrunnerki Lauren LeFranc ważne było pokazanie, co zmieniło Wisielca w osobę, której Oz powinien się bać.

„Naprawdę lubię opowiadanie historii, które robi przerwę w fabule i pozwala głębiej zagłębić się w postać. Jeśli odpowiednio zaangażujesz publiczność, ludzie powinni chcieć wybrać się z tobą na przejażdżkę” – LeFranc mówi Deadline. „Prawdopodobnie dziwnie było spędzać czas z Sofią, kiedy graliśmy w programie zatytułowanym The Penguin. Ale myślę, że jest to równie ważne, abyś mógł zrozumieć Oz pod względem psychologicznym. Chociaż nie postrzegam Oza ani jako bohatera, ani jako złoczyńcy, w serialu jest on większym złoczyńcą niż ktokolwiek inny. Myślę, że abyś mógł się tak czuć, musisz lepiej zrozumieć jego głównego antagonistę. A to jest Sofia.”

LeFranc zatrudniła aktorkę i reżyserkę Helen Shaver, z którą współpracowała przy dramacie YouTube Original Impuls, poprowadzić kluczowy odcinek.

„Kiedy przeczytałem czwarty odcinek, pomyślałem: «OK, robię to». Doskonale zrozumiałam podróż do pierwotnej traumy i rozwikłanie tej kobiety, jej odrodzenie” – mówi Shaver. „Mógłbym odbyć tę podróż. I zaangażowanie Cristina w ten utwór! Mam szczęście, że spędziłam tyle lat w aktorstwie, więc naprawdę mogę utożsamić się z aktorką taką jak ona i będąc kobietą po trzydziestce, pracującą w tej branży. Odnaleźliśmy się i mieliśmy do siebie ogromne zaufanie. Wiedziałem, że to potrzebne, co Lauren z pewnością powtórzyła, to chęć i sprawdzenie, jak by to było zostać pozbawionym wszystkiego… zostać pozbawionym chwili, w której zdajesz sobie sprawę, że całe twoje życie, tak jak je rozumiałeś, w rzeczywistości nie było prawdą , że twój ojciec zabił twoją matkę, a potem kazał ci nie patrzeć. To, co często dzieje się z traumą, polega na tym, że zakopujemy ją głęboko. Wiedziałem więc, że chcę, aby widzowie doświadczyli tego, czego ona doświadczyła”.

I choć Shaver przyznaje, że tortury mogły wydawać się „bezlitosne”, wierzy, że odcinek spełnił swoje zadanie, wyjaśniając, „jaki jest wpływ na człowieka”.

„To właśnie porusza publiczność. To właśnie ta prawda nas uderza i jest niezaprzeczalna” – wyjaśnia Slaver. „W przeciwnym razie będzie to po prostu nieuzasadniona tortura w stylu: „pobijmy tę kobietę”. Jeśli mamy ją uderzyć, musi być siniak. Ale siniak to nie tylko fizyczny siniak. Chcemy zobaczyć ranę i chcemy zobaczyć powrót do zdrowia, niekoniecznie powrót do zdrowia, ale konsekwencje tego, co to robi dla człowieka.

Ze swojej strony Milioti mówi, że „przeżyła najlepsze chwile w swoim życiu” kręcąc „Cent’Anni”.

„To był ogromny przywilej móc odkrywać tego typu rzeczy. A Helen była w tym wszystkim niesamowitą latarnią morską i przewodnikiem” – wspomina aktorka. „Czułem się, jakbyśmy byli razem w okopach. A w połączeniu z genialnym tekstem Lauren, poczułem, że to było prawdziwe przeżycie, które mnie uszczypnęło. Musieliśmy zobaczyć wściekłą Sofię. Staje się tym, o co wszyscy ją oskarżali. A potem wkracza w tę inną część siebie. Niezależnie od tego, czy zgadzasz się z tym, co robi, czy nie, ona po prostu pozwala tej mocy latać. I tak, w bardzo pokręcony sposób, jest wolna.”

Zrodlo