Nawet po poświęceniu 14 lat swojej kariery Bethesdzie, starszemu artyście Skyrim Nate’a Purkeypile’a twierdzi, że deweloper zmienił się za bardzo jak na jego gust i że nigdy nie wróci.
„Mogę śmiało powiedzieć, że nie ma ani jednego dnia, w którym rozważałbym powrót” – Purkeypile powiedział Bloombergowi w nowy wywiad – jeden z wielu deweloperów komentujących swobodę i zwinność, jaką oferują małe zespoły w obliczu gigantów AAA. „Taka skala produkcji niekoniecznie podoba się wielu ludziom. Jesteś trybikiem w maszynie”.
Sprawy stały się zbyt przytłaczające, gdy pracował jako główny artysta Pole Gwiazdmiędzygalaktyczny epos Bethesdy z 1000 planet i sekwencją napisów trwającą 45 minut. Jak podaje Bloomberg, aby zostać częścią Starfield, Purkeypile musiał uczestniczyć w ponad 20 spotkaniach tygodniowo.
To była zupełnie inna Bethesda niż ta, do której dołączył Purkeypile. Pracując nad Skyrim, zespół programistów Purkeypile liczył mniej niż 100 osób – co było wówczas rekordem dla Bethesdy – i którzy nadal tworzyli przełomowe gry, takie jak Fallout 3 i Oblivion. Purkeypile powiedział inne wywiady dla porównania Starfield zostało stworzone przez około 500 programistów Bethesdy.
„Myślę, że najlepsze rzeczy, które wynikły z tych gier, powstały dzięki zaufaniu ludziom” – mówi Purkeypile. „Myślę, że do tego potrzebny jest mniejszy, bardziej kameralny zespół”.
Tęskniąc za tą bliskością, Purkeypile porzucił statek w 2021 roku. Od tego czasu jego działalność znacznie się zmniejszyła – z setek programistów Bethesdy do tylko jednego. Jako jednoosobowe studio Just Purkey Games, Purkeypile wydało niedawno „heavy metalowy horror” Niewidzialna oś. Nie jest tak ogromny jak Starfield, ale kilka rzeczy musi być.
Były lider Bethesdy uważa, że Starfield 2 będzie „piekielnie dobrą grą”, ponieważ podczas tworzenia Skyrim zespół „miał ogromną przewagę dzięki Oblivionowi”.