Naughty Dog jest znane przede wszystkim z pracy nad liniowymi grami akcji skupionymi na narracji w ostatnich latach dzięki sukcesom Uncharted i The Last of Us. Teraz wygląda na to, że następna gra studia może opierać się na bardziej otwartym projekcie.
„Usłyszałem od kogoś bardzo zorientowanego, kto nad tym pracował [Naughty Dog’s next game]że są jak „Jezus Chrystus” – mówi Ben Hanson, były pracownik Game Informer, w najbardziej najnowszy odcinek jego podcastu MinnMax (Dzięki, VGC). „Ton był taki: «Wszyscy nie jesteście gotowi na to, jak niesamowite będzie to wydarzenie». Nie będę podawać gry, do której się odwoływali, aby ją porównać, ponieważ nie chcę, aby ludzie pomyśleli: „MinnMax powiedział, że będzie dokładnie tak!”. Ale porównali to do gry, która zapewnia dużą swobodę gracza, na przykład: „Podobała ci się ta gra?”. A ja odpowiedziałem „tak”. I to jest jak: „No cóż, będzie dobrze!”
To, delikatnie mówiąc, niejasne, ale biorąc pod uwagę, jak desperacko fani szukali nowych informacji na temat kolejnych poczynań Naughty Dog, każdy najmniejszy skrawek wiedzy zostanie pochłonięty. Hanson zauważa, że wspomnianą grą nie był Hitman, ale poza tym znaczenie „wolności gracza” jest tutaj całkowicie otwarte na twoją interpretację.
Widzieliśmy już, jak Naughty Dog zrobiło kilka wstępnych kroków w tym kierunku. W Uncharted 4 przeprowadzono pewne eksperymenty z obszarami półotwartego świata w skądinąd liniowej strukturze gry, a pomysł ten został znacznie rozwinięty we wczesnym rozdziale The Last of Us 2 w Seattle. Wygląda na to, że Naughty Dog początkowo również był zainteresowany tym pomysłem , jak potwierdziło studio, The Last of Us 2 było pierwotnie grą z otwartym światem inspirowaną Bloodborne.
Jeśli chodzi o następną grę Naughty Dog, szef studia Neil Druckmann zauważył w 2023 roku, że jest zainteresowany „spróbowaniem czegoś trochę nowego, trochę innego, co nie każdemu się spodoba”. W tym samym wywiadzie powiedział: „Ostatnio intrygują mnie takie rzeczy jak Elden Ring i Inside, które nie opierają się tak bardzo na tradycyjnej narracji, aby opowiedzieć swoją historię”. Szybko zauważył, że jest mało prawdopodobne, aby studio całkowicie porzuciło dialogi i przerywniki filmowe, ale wydaje się prawdopodobne, że następna gra nadal będzie przybierała zupełnie inną formę niż ta, do której przyzwyczailiśmy się w przypadku Naughty Dog.
W zeszłym roku Naughty Dog odwołało swoją imprezę Gra wieloosobowa The Last of Us po prawie czterech latach pracy.