Najbardziej ambitne mody mogą próbować przekształcić gry w coś zupełnie innego lub sprawić, że stare gry znów staną się świeże dzięki zmianom sejsmicznym, i jako jeden z najczęściej modowanych tytułów wszechczasówSkyrim przeszedł sporo remontów. Ale nigdy nie widziałem czegoś podobnego Mod Mirror Mode niedawno opracowany przez moddera MontyBellroya. Dzięki pewnym sztuczkom z cieniowaniem i interfejsem użytkownika odwraca cały Skyrim w poziomie. Miasta, lochy, jaskinie, przerywniki filmowe. Lewy jest prawy; zachód jest wschodem. Świat jest technicznie taki sam pod spodem, ale Mirror Skyrim może wyglądać i działać jak zupełnie nowy, wręcz niesamowity RPG, a ta gra RPG nazywa się Miryks.
Użytkownik Reddita Tempest2903 podkreślił ten mod na początku tego tygodnia w poście, który od tego czasu stał się galerią weteranów Skyrim trzymających się za głowy w dezorientacji, natychmiast skontaktowałem się z Bellroyem, aby zadać odwieczne pytanie dotyczące modowania: dlaczego?
„Zawsze spędzałem mnóstwo czasu na modyfikowaniu gry, aby spróbować zmienić jej wrażenia, a następnie wchodzić do gry i grać postacią tylko przez kilka godzin” – Bellroy powiedział GameMe + przez e-mail. „Odkrywałbym te same lochy i biegał po tym samym świecie i po prostu trochę się nudziłem. Odbicie całej gry wydawało się fajnym sposobem na odświeżenie gry! I powiem ci, zagubienie się w dziczy w grze, którą znasz jak własną kieszeń, jest czymś wyjątkowym.”
„Chciałem, żeby gra była inna, żeby można było się ponownie zgubić” – dodaje. „Potem oglądałem grę znajomego i było niezwykle zabawnie, gdy skręcił w lewo zamiast w prawo i jęknął, więc zaskoczenie większości graczy było po prostu nieprzewidzianym bonusem”.
Bellroy wpadł na pomysł modyfikacji lustra kilka lat temu, ale „dopiero niedawno pomyślał o zastosowaniu obróbki końcowej lustra, co było najtrudniejszą częścią całej sprawy”. Przygotowanie i uruchomienie zajęło około 20 godzin; Bellroy wypróbował kilka rozwiązań technicznych i stwierdził, że najlepszym rozwiązaniem będzie Reshade. „Praca z interfejsem użytkownika wymagała wielu prób i błędów” – mówi. „Czy wiesz, że gry Bethesdy używają Actionscript, AKA Flash, w swoich menu? Cóż, teraz już wiesz.”
„Kiedyś zamroziłem Skyrim, przez przypadek dodając nieskończoną pętlę do interfejsu użytkownika, ale to tyle w przypadku awarii. Najdziwniejszą rzeczą, na którą się natknąłem, były pływające znaczniki zadań. Kiedy jest odbity lustrzanie, im dalej jesteś od nich, tym dalej jesteś od po lewej stronie. To bardzo dziwne i nie miałem pojęcia, dlaczego tak się dzieje, więc po prostu przesunąłem je nieco w prawo. Teraz, gdy jesteś daleko od jednego, jest trochę za daleko w jedną stronę, a gdy już jesteś blisko, jest trochę za daleko od drugiego.
Na swojej liście modów Nexus Bellroy przyznaje, że Mirror Skyrim jest „trochę zniszczony”, ale mimo to „można w niego grać w 100% i myślę, że jest całkiem fajny”. Ja też uważam, że jest całkiem fajnie. Na tym filmie możesz zobaczyć to w akcji – pamiętaj tylko, aby „odwrócić uszy, zanim zaczniesz oglądać” i może miej pod ręką brązową torbę na wypadek, gdybyś zaczął się hiperwentylować.
Rzucając kapelusz na ring, Bellroy pozostaje pewny przyszłości modowania Skyrim, nawet gdy Bethesda spodziewa się długiego wsparcia dla swojej najnowszej mega-RPG, Pole Gwiazd. „Fallout 4 nie wpłynął negatywnie na scenę modowania Skyrima i wygląda na to, że Starfield też tego nie zrobi” – mówi. „Mimo że mamy już 15 lat, wciąż wypuszczamy potężne frameworki, które pozwalają robić szalone rzeczy w Skyrim, a ludzie nadal tworzą bardzo wysokiej jakości mody, nawet poza tym. Nie sądzę, że scena moderska w Bethesdzie jest tak zakorzeniona w Skyrim to minie w każdej chwili (i to dobrze).
„Jest tak wielu genialnych modderów, którzy sprawili, że Bethesda moduje to, czym jest dzisiaj. PowerOfThree, JohnSkyrim, Meh321, wSkeever, JaySerpa, Felisky384, Crosire, Boris i wielu innych szalonych ludzi, którzy stworzyli wszystko, co widzisz Możliwe modyfikacje Skyrim.”
„Gracze mogą eksplorować tak, jak kiedyś w Falloucie i Skyrimie”: Jak Shattered Space przenosi „dobroć na miarę” poprzednich gier RPG Bethesdy do Starfield.