Metafora: ReFantazio: 5 wskazówek, o których chciałbym wiedzieć, kiedy zaczynałem grać

Król został zamordowany, a magiczne zaklęcie owinęło się na świecie, zmuszając następnego w kolejce do tronu w drodze dziwnego konkursu popularności. Metaphor: ReFantazio to kolejna gra RPG od Studio Zero, oddziału studia gier Persona Atlus.

Podobnie jak w grach z popularnej serii dramatów licealnych/RPG Persona, w Metaphor będziesz dowodził grupą wyrzutków, którzy poruszają się przez swoje codzienne życie i atakują lochy pełne wrogów. Tym razem twórcy zamienili scenerię japońskiej szkoły na bardziej średniowieczny klimat fantasy. Jednak charakterystyczna, stylowa estetyka studia jest nadal w użyciu i zachwyci zarówno fanów, jak i nowicjuszy.

Premierę Metaphor widzieliśmy już podczas niemieckiego wydarzenia Gamescom. Teraz, gdy spędziłem z grą około 20 godzin, oto pięć rzeczy, których żałuję, że nie nauczyłem się wcześniej, a których poznanie przyniesie ci korzyści tak szybko, jak to możliwe.

Często zmieniaj klasy (zwane archetypami).

xbox-10-4-2024-9-18-11-am.png

Wybierz klasę swojej postaci, korzystając z drzewa archetypów.

CNET

Klasy twoich postaci nazywane są archetypami i podobnie jak ulepszanie samej postaci, użycie archetypu zwiększy jej rangę dla tej konkretnej osoby. W miarę zdobywania rangi odblokowywanych będzie więcej umiejętności i zdolności, od pasywnych wzmocnień po nowe ruchy do wykorzystania w walce. Zaczniesz od wyboru podstawowych filarów RPG, takich jak wojownik, mag, uzdrowiciel i awanturnik, a w miarę postępów i poznawania nowych sojuszników odblokujesz nowe archetypy z bardziej złożonymi rolami. Nie ignoruj ​​ich – wypada często zmieniać archetypy swojej postaci.

Chociaż korzystne jest możliwie najwyższe rangowanie archetypu, równie ważne jest częste zmienianie klas, ponieważ możesz dziedziczyć umiejętności i mieszać je między klasami. Na przykład archetyp poszukiwacza wcześnie uczy się magii wiatru, więc przejście na wojownika w następnej kolejności pozwoli ci uzyskać umiejętności ataku fizycznego od wojownika, jednocześnie odziedzicząc magię wiatru od poszukiwacza. Po spełnieniu wymagań każda postać w Twojej drużynie może odblokować archetypy, wydając niewielką liczbę punktów MAG, które zdobywa się w misjach, bitwach i innych działaniach. Za przejście na nowy archetyp trzeba zapłacić w MAG tylko raz, więc mogą oni wymieniać się tam i z powrotem za darmo, co pozwala na łatwe awansowanie różnych klas.

Archetypy wpływają na sposób, w jaki rozpoczyna się walka w świecie

Kiedy wejdziesz do lochu, będziesz mógł rozpocząć walkę, wpadając na rozrzuconych po okolicy wrogów. Warto zaatakować te potwory zanim uderzą, dzięki czemu będziesz mógł je ogłuszyć i zyskać dodatkową turę na początku walki. Jednak archetyp, który wybrałeś dla swojego głównego bohatera, zmieni broń, w którą może się wyposażyć, co wpływa na siłę i szybkość jego ataku w świecie.

Klasa początkowa, Poszukiwacz, ma mały miecz, który szybko się wymachuje, ale będzie wymagał kilku trafień, zanim będzie mógł ogłuszyć wroga w walce. Wojownik natomiast dzierży wielki miecz, który jest powolny w ataku, ale może zadać ogromne obrażenia i zwykle ogłusza wroga jednym lub dwoma uderzeniami.

Sprzedaj nadmiar punktów MAG za pieniądze

Jeśli zaleje Cię więcej punktów MAG niż potrzebujesz, możesz je sprzedać u sprzedawcy w mieście. Chociaż punkty MAG są kluczem do maksymalnego wykorzystania drzewa archetypów, możesz łatwo znaleźć ich więcej niż wystarczająco, jeśli spędziłeś dużo czasu w walce. Na przykład zaraz po ukończeniu lochu jest dobry moment, aby sprzedać część nadwyżki MAG, aby kupić potężniejszą broń i mikstury.

W różnych miastach jest konkretny sprzedawca, który wymieni dla Ciebie waluty takie jak MAG, a żeby było jeszcze lepiej, kurs wymiany ulegnie zmianie. Rozgrywka w grze Metaphor ma strukturę pogodową, ale każdy dzień wiąże się z różnymi warunkami pogodowymi. Giełdy MAG wydadzą Ci dodatkowe pieniądze za Twoje punkty, jeśli na przykład pogoda nie dopisze. Spróbuj trzymać MAG, aż będzie pochmurno lub padać, ponieważ możesz zarobić dwa razy więcej pieniędzy za swoje punkty.

Zablokuj formację w bitwach, aby nie bawić się nią w każdej walce

xbox-10-4-2024-9-19-09-am.png xbox-10-4-2024-9-19-09-am.png

Zapisywanie formacji w menu Ustawienia.

CNET

Podczas walki liczy się formacja, a Twoje postacie mogą stać z przodu lub z tyłu. Bycie z przodu pozwoli na silniejsze ataki fizyczne, ale także otworzy je na otrzymanie większych obrażeń fizycznych. W rezultacie korzystne jest umieszczenie magicznych czarodziejów (uzdrawiacza, maga itp.) w tylnym rzędzie, aby ich chronić, a jednocześnie móc zadawać duże obrażenia z daleka.

Możesz zmienić pozycję swojej postaci w dowolnym momencie jej tury, ale domyślnie gra jest ustawiona tak, aby wszyscy rozpoczynali grę na pozycjach, które dla nich wyznaczyłeś w menu drużyny. Jeśli jednak nie chcesz pamiętać, co ustawiłeś dla wszystkich, i często zdarza Ci się coś pomylić, możesz dostosować to ustawienie. W menu Ustawienia przełącz opcję Zapisz formację. Oznacza to, że za każdym razem, gdy rozpoczynasz walkę, twoja drużyna będzie w tym samym szyku, jakiego ostatnio używałeś w poprzedniej walce.

Daj sobie kilka dni w grze na pokonanie lochu

xbox-10-4-2024-9-19-43-am.png xbox-10-4-2024-9-19-43-am.png

Kalendarz w grze pozwalający śledzić nadchodzące terminy.

CNET

Wiele głównych i pobocznych zadań w Metaphor będzie miało określony termin ich ukończenia – od kilku dni do kilku tygodni – co pomoże ci ustalić priorytety zadań, którymi należy się zająć w pierwszej kolejności. Wiele z nich zajmie Ci dużą część dnia, więc będziesz musiał uzgodnić, kiedy podjąć się określonych zadań, ponieważ masz tylko określoną liczbę możliwości, zanim wygasną.

Kiedy natkniesz się na ważny loch fabularny, nie zostawiaj go do ostatniej chwili, aby spróbować. Te lochy mogą być niezwykle długie. I chociaż możesz pozostać w lochach tak długo, jak chcesz, bez żadnych kar, wskaźniki zdrowia i magii twoich postaci będą nadal spadać w walce za walką. Jedynym sposobem na ich uzupełnienie jest użycie ograniczonych mikstur lub opuszczenie lochu i odpoczynek.

Na szczęście w całym regionie znajdują się punkty kontrolne, do których można wrócić. Dzięki temu unikniesz powtarzania odcinków, jednak wyjście i odpoczynek sprawią, że dzień przejdzie do następnego. Daj sobie kilka dni przed ostatecznym terminem pokonania tych dużych lochów, ponieważ często będziesz musiał kilka razy wyjść i odpocząć, zwłaszcza przed walką z bossem.

Mam nadzieję, że dzięki tym wskazówkom łatwiej będzie Ci zapoznać się z Metaforą niż ja. Pomogą one usprawnić rozgrywkę na początku pierwszych kilku godzin i powinny zapewnić większą przejrzystość mechaniki gry.



Zrodlo