Wieloletnia reżyserka Persony, Katsura Hashino, uważa, że praca nad serialem dla uczniów szkół średnich o polowaniu na demony jest nieco „łatwiejsza” niż tworzenie zupełnie nowego świata w Metaphor: ReFantazio, ale ten ostatni pozwolił twórcom pracować nad pomysłami, których po prostu nie mogli nie miałem wcześniej.
W rozmowie z oficjalnym podcastem Xbox, Persona and Metaphor: Hashino z ReFantazio powiedział: „Naprawdę mieliśmy pomysły, które chcieliśmy umieścić w tej grze, a których nie mogliśmy umieścić w innych grach”. Jako przykład podał także swój popularny serial o zjawiskach nadprzyrodzonych, który powstał w szkole średniej.
„ Akcja Persony 5 rozgrywa się w prawdziwym świecie, a konkretnie w Shibie i Tokio” – zauważył. „Oznacza to, że historia, którą chcieliśmy opowiedzieć, została nieco ograniczona do przestrzeni, w której się znajdowaliśmy. Oznacza to również, że łatwiej nam się z nią pracuje, ponieważ znamy to miejsce i mamy taki punkt odniesienia, na którym możemy pracować. po raz kolejny ogranicza to nasze możliwości”.
Hashino porównał to do „całkowicie nowego świata fantasy, który stworzyliśmy” w najnowszym gigantze gatunkowym Metaphor: ReFantazio, który obecnie bije rekordy dla swojego twórcy Atlusa. „Mamy swobodę eksplorowania wszystkich pomysłów i rzeczy, których nie mogliśmy zrobić w przeszłości” – wyjaśnił. „W serii Persona postacie [and] sama historia opierała się na jednym miejscu, zazwyczaj jednej kryjówce, w której przebywają wszystkie postacie.” szersza perspektywa” z wielu plemion i kultur.
Metafora: ReFantazio łączy walkę w czasie rzeczywistym i walkę turową, ponieważ jego reżyser chciał przyjąć ideę „walki w stylu mangi i filmu”.