Dyrektor artystyczny i współtwórczy Arkane Studios, Sébastien Mitton, mówi, że Marvel’s Blade opiera się na wszystkich wcześniejszych doświadczeniach i wydawnictwach studia, a także na Redfall.
Przejdźmy do urzędnika Bethesdy strona internetowaMitton wspomina poprzednie projekty Arkane, gdy studio świętuje swoje 25. urodziny, poczynając od gry RPG akcji Arx Fatalis z 2002 roku, którą Mitton nazywa „odważnym projektem”, który „rozpalił naszą pasję do tworzenia wciągających światów i pozwalania graczom na swobodne odnajdywanie w nich niesamowite (i często zaskakujące!) sposoby pokonywania wyzwań i opowiadania własnej historii.”
Następnie wspomina wczesną współpracę z innymi studiami nad „serią ambitnych projektów”, z których część „nigdy nie doczekała się premiery”. Mitton nie podaje żadnych konkretnych projektów, ale zanim Bethesda zwerbowała Arkane do stworzenia Dishonored, studio współpracowało z różnymi studiami, w tym z Ubisoftem przy RPG akcji Dark Messiah of Might and Magic z 2006 roku, Valve przy anulowanym spinoffie Half-Life Ravenholm i Ubisoft za anulowaną grę parkour LMNO. W tym czasie Arkane opracowało także komponent do gry wieloosobowej w Call of Duty: World at War pomagał przy „projektowaniu, animacji i grafice” w BioShock 2.
„Te doświadczenia ukształtowały naszą wizję i podejście do kreatywnego i innowacyjnego projektowania gier” – mówi Mitton. „Połączyliśmy magię i akcję w fizyczny, instynktowny sposób. Połączyliśmy napięcie z kreatywnymi łamigłówkami. Eksperymentowaliśmy z odważną dynamiką gry wieloosobowej. Zbadaliśmy prowokującą do myślenia głębię emocjonalną i narracyjną. Razem te projekty udowodniły, że opowiadanie historii, rozgrywka i grafika mogą łączą się, aby stworzyć zapierającą dech w piersiach magię – główny najemca, który jest teraz częścią DNA naszego studia.”
Następnie Mitton przechodzi do refleksji na temat projektów, które uczyniłyby Arkane szanowanym twórcą wciągających symulatorów, jakim jest dzisiaj. Chociaż projekt zakończył się tragiczną porażką i jego studio Arkane Austin zostało zamknięte, Redfall przypisuje się postęp w opowiadaniu historii Arkane.
„To właśnie w tym okresie eksperymentów i rozwoju narodziło się Dishonored i jego kontynuacje, oferując świat bohaterów i wyborów, w którym każde działanie miało konsekwencje” – mówi. „W Prey rzuciliśmy wyzwanie postrzeganiu rzeczywistości w zapierającym dech w piersiach thrillerze science-fiction, podczas gdy w Redfall przenieśliśmy naszą historię do współczesnego świata z wampirami opartymi na nauce i doświadczeniem zbudowanym na koleżeństwach.
„Wreszcie DEATHLOOP pozwolił nam odkrywać czas w zabawny sposób, a estetyka, muzyka i rozgrywka urzekły graczy na całym świecie”.
I na koniec garść informacji na temat gry Marvel’s Blade, która została ogłoszona podczas gali The Game Awards 2023. Mitton twierdzi, że jest „cholernie dumny i podekscytowany możliwością odkrywania niezbadanych wymiarów naszej sztuki”. A skoro mowa o grafice, post zawiera kilka nowych renderów głównej obsady gry, pokazanych powyżej.
Wiem, że to niewiele, ale Arkane milczało na temat tej gry przez kilka miesięcy od jej premiery, więc miło jest słyszeć, że za kulisami wciąż coś się dzieje.
Marvel’s Blade nie ma daty premiery, ale można śmiało powiedzieć, że nie zostanie uwzględniona w naszym podsumowaniu nowe gry 2024 roku.