Zremasterowany Horizon Zero Dawn – a błyszcząca nowa wersja przygodowej gry Guerrilla Games z 2017 roku w otwartym świecie – jest tuż za rogiem i okazuje się, że jedno z największych prześwietleń jest tak naprawdę skutkiem awarii oświetlenia po naprawie oryginału.
Mimo że oryginalna gra nie jest aż tak stara, Niektóre porównania pokazują, że istnieje dość zauważalna różnica wizualna między nim a wersją z 2024 r., taką jak ta podkreślona przez fana na Twitterze poniżej. Obydwa zrzuty ekranu zostały zrobione dokładnie w tym samym miejscu i o tej samej porze dnia, ale w zremasterowanej wersji wszystko wygląda znacznie wyraźniej i żywiej, a szczególnie zieleń naprawdę się wyróżnia. W odpowiedzi na to studio i dyrektor artystyczny Guerrilla Games Jan-Bart van Beek wyjaśnił, dlaczego nastąpiła taka zmiana.
„Horizon Zero Dawn była naszą pierwszą grą z otwartym światem” – zaczyna. „Obejmowały lokalizacje o powierzchni ponad 30 kilometrów kwadratowych, objęte 24-godzinnym cyklem świetlnym. Niezwykle trudno było sprawdzić każdy zakątek świata, aby sprawdzić, czy oświetlenie działa prawidłowo. To była lokalizacja, która działała nieprawidłowo”.
Horizon Zero Dawn była naszą pierwszą grą z otwartym światem. Zawierał lokalizacje na obszarze ponad 30 kilometrów kwadratowych w 24-godzinnym cyklu świetlnym. Niezwykle trudno było sprawdzić każdy zakątek świata, aby sprawdzić, czy oświetlenie działa prawidłowo. To była lokalizacja, która działała nieprawidłowo https://t.co/M81wLxmL9E22 października 2024 r
Czy to oznacza, że w remasterze naprawiono także wszystkie inne lokalizacje z nieprawidłowo działającym oświetleniem? „Możemy tylko mieć nadzieję” – dyrektor studia Guerrilla droczy się z mrugnięciem. Trzymamy kciuki – z pewnością uzasadniałoby to wydanie zremasterowanej wersji niecałe osiem lat po pierwotnej premierze, nawet jeśli wydaje się, że to wiek w porównaniu z trzyipółletnim oczekiwaniem na blask w The Last of Us Part 2 .
Następną grą dewelopera Horizon: Zero Dawn może być Horizon Online, ponieważ trzecia gra dla jednego gracza wydaje się „odległa”.