Imax mianuje Jonathana Fischera, weterana Netflixa, Iluminacji i Nowej Regencji, na stanowisko dyrektora ds. treści

Imax mianował Jonathana Fischera, który zajmował stanowiska kierownicze wyższego szczebla w Netfliksie, Illumination i New Regency, na swojego dyrektora ds. treści.

Na swoim nowym stanowisku Fischer będzie nadzorował strategię dotyczącą treści Imax w zakresie filmów hollywoodzkich i międzynarodowych, a także filmów dokumentalnych i wydarzeń na żywo Imax. Do jego kompetencji zaliczają się także oryginały i doświadczenia w muzyce, grach i sporcie.

Przybycie Fischera następuje około 18 miesięcy po odejściu Megan Colligan, byłej dyrektor studia, która kierowała inicjatywami dotyczącymi treści dla Imax i awansowała na stanowisko prezesa w ciągu prawie 5 lat.

W ostatnich miesiącach Imax prosperował wraz z ponownym przebudzeniem sprzedaży biletów, zwłaszcza dzięki takim hitom kinowym jak Deadpoola i Wolverine’a. Do tej pory akcje Imax wzrosły w 2024 roku o ponad 20%. Najnowsze kreatywne pióro w czapce firmy pojawiło się na początku tego tygodnia, kiedy w Deadline podano wiadomość, że Christopher Nolan ponownie współpracuje z Imax i Universal w ramach kontynuacji filmu Oppenheimera.

Fischer, pracujący w biurze firmy w dzielnicy Playa Vista w Los Angeles, będzie raportował do dyrektora generalnego Richa Gelfonda. W oficjalnym ogłoszeniu wskazano również, że Gelfond będzie nadal nadzorować IMAX Entertainment.

Fischer i dyrektor ds. marketingu Anne Globe będą wspólnie zarządzać relacjami firmy z filmowcami, studiami, talentami i agencjami. Globe będzie w dalszym ciągu raportować bezpośrednio do Gelfond i nadzorować codzienną działalność biura firmy w Playa Vista.

„Imax otwiera swoje drzwi, aby zaoferować widzom na całym świecie większe, bardziej zróżnicowane portfolio treści – w tym ponad 100 różnych, inspirujących wydarzeń w hollywoodzkich i międzynarodowych filmach, dokumentach, muzyce, sporcie i grach tylko w 2024 roku” – powiedział Gelfond. „Jonathan wnosi bogactwo sprawdzonego doświadczenia, które będzie miało kluczowe znaczenie, ponieważ więcej filmowców i artystów niż kiedykolwiek będzie chciało tworzyć dla naszej platformy”.

Fischer wyraził swój entuzjazm w związku z dołączeniem do Imax. Powiedział, że firma „zapewnia widzom najbardziej wciągającą rozrywkę i nie mogę się doczekać współpracy z nowymi i obecnymi partnerami, aby zapewnić naszym fanom jeszcze więcej wspaniałych treści”.

Oprócz zarządzania portfelem treści Imax Fischer pomoże w opracowywaniu nowych źródeł treści pochodzących od artystów i właścicieli praw własności intelektualnej z całego środowiska kreatywnego. Będzie nadzorował zespół składający się z działów dystrybucji, postprodukcji i filmu dokumentalnego, a także będzie współpracował z kolegami przy nowych inicjatywach biznesowych.

W Netfliksie Fischer kierował zespołami ds. strategii i finansów globalnego działu filmowego. Opracował w grupie proces zielonego światła oparty na danych i brał udział w negocjacjach dotyczących talentów i zawieraniu transakcji.

Przed dołączeniem do Netflix Fischer piastował stanowiska kierownicze w obszarach finansów, strategii i operacji. Był dyrektorem operacyjnym w Illumination Entertainment, legendarnym studiu animacji stojącym za Pogardliwy ja franczyzy, a także New Regency Entertainment. Wśród ponad 140 filmów w katalogu New Regency znajdują się zdobywcy Oscara „Bohemian Rhapsody”. I Zjawa.

Fischer zajmował także stanowiska prezesa Groundswell Productions i dyrektora finansowego niezależnej firmy producenckiej Intrepid Pictures. Pracował także przy rozwoju biznesu i planowaniu strategicznym w Universal Pictures i The Walt Disney Co.

Zrodlo