Gwiazda „branży” Marisa Abela opowiada o „pozwalaniu Yasmin rozdzierać emocje” i eliminowaniu hałasu w filmie biograficznym o Amy Winehouse: „Wrogiem aktorów jest samoświadomość”

Każde pokolenie małych ekranowych hitów ma swój spektakl, który katapultuje do sławy wielu młodych aktorów.

Trzeba tylko o tym pomyśleć Skórki, Kultowy serial telewizyjny Channel 4 z połowy lat dziewięćdziesiątych opowiadający o grupie nastolatków odkrywających siebie – w pierwszym sezonie występują czołowe gwiazdy Hollywood: Nicholas Hoult, Daniel Kaluuya, Kaya Scodelario i Dev Patel.

Przemysł, autorstwa wschodzących showrunnerów Mickeya Downa i Konrada Kay’a można uznać za wersję na tę dekadę. Hit BBC–HBO zainspirował aktorów, w tym Myha’lę, która wystąpiła w najczęściej oglądanym filmie Netflix w 2023 r., Zostaw świat za sobą, oraz Harry Lawtey, który gra Harveya Denta Joker: Folie à Deux, do stratosfery.

Wystąpiła jako Amy Winehouse w filmie biograficznym StudioCanal Wracając do Blacka a wkrótce można go będzie oglądać z Cate Blanchett i Michaelem Fassbenderem w filmie Stevena Soderbergha Czarna torba, Kolejną jest Marisa Abela Przemysł wybicie. Wciela się w wadliwą, uprzywilejowaną i bezbronną Yasmin Kara-Hanani Przemysł, i znajduje się w tym stratosferycznym trio.

„Koleżeństwo, jakie łączy nas, szczególnie między naszą trójką, Marisą, Myha’lą i Harrym, jest niezwykle rzadkie” – mówi Abela kilka tygodni po Przemysł Premiera HBO. „Zaczynaliśmy w tym samym miejscu, w tym samym programie, i teraz mamy wspólne spojrzenie na biznes przez całkiem podobną perspektywę. Ludzie mają różne kryteria dotyczące tego, co jest ważne w castingu i w Przemysł, to było po prostu coś w stylu: „Chcemy, żeby ci młodzi aktorzy po prostu to rozerwali na kawałki”.

Myha’la, Harry Lawtey i Marisa Abela w „Przemyśle”. Zdjęcie: BBC/Bad Wolf Productions/HBO/Nick Strasburg

Na pierwszy rzut oka serial prowadzony przez stażystów finansowych, który zwraca uwagę na zawiłości sektora bankowego, powinien mieć szansę powodzenia jedną na milion. A jednak jest to produkcja Bad Wolfa Przemysłwnikliwe podejście do presji młodości, palący dialog i umiejętność odkrywania siebie na nowo, co zapewniło mu miejsce jako kamień węgielny harmonogramu HBO, a sezon 3 zajmie upragnioną niedzielę o 21:00, kiedy Dom Smoka stwierdził. W rolach głównych występują także Ken Leung, Sagar Radia i Sarah Parish, Przemysł przedstawia wydarzenia w fikcyjnym banku Pierpoint, ze szczególnym uwzględnieniem życia i makiawelicznych machinacji Yasmin, Harpera Sterna z Myha’li i Roberta Spearinga z Lawteya.

Najnowszy sezon, który wystartował w sierpniu w HBO i w tym miesiącu w BBC, jest już zdecydowanie gotowy Przemysł najbardziej efektowny i został wzmocniony całą siłą marketingową HBO. W tym sezonie Yasmin odgrywa jeszcze większą rolę, pełniąc rolę podwójnego powiernika i miłości dla Henry’ego Mucka z Kita Haringtona, arystokratycznego miliardera, właściciela firmy zajmującej się ochroną środowiska, społeczeństwem i zarządzaniem – tym razem tematem przewodnim jest hipokryzja i hipokryci, którzy ścierają się z idea „przebudzonego inwestowania”. Sezon zebrał najlepsze recenzje wśród krytyków i Przemysł został już wznowiony na czwartą edycję, podczas gdy Down i Kay właśnie odnowili ogólną umowę z HBO.

„Sezon trzeci był trudniejszy fizycznie i emocjonalnie niż pozostałe dwa, ale jestem trochę żarłokiem, jeśli chodzi o karę, jeśli chodzi o tę pracę” – mówi Abela. „Zakres był po prostu bardzo duży. Poczułam się niezwykle poruszona faktem, że Mickey i Konrad chcieli dać mi tę chwilę, żebym pozwoliła Yasmin rozdzierać emocje”.

Harington, znany z „You Know Nothing Jon Snow” i jeden z najbardziej znanych aktorów tego kraju Przemysł do tej pory sidła, „Współpraca z nim była po prostu genialna” – dodaje Abela. Mówi, że wniósł niuanse do roli, której w mniej utalentowanych rękach mogłoby brakować subtelności. „Kitowi udaje się balansować pomiędzy arystokratycznym oddzieleniem od rzeczywistości a byciem wrażliwym emocjonalnie chłopcem” – dodaje. „Czujesz, że trzeba się nim zająć, a potem patrzysz na niego w skali makro i widzisz, że jest taki potężny”.

Postać Haringtona kieruje firmą inwestycyjną nowego typu, a twórcy serialu idą z duchem czasu. Ponad pięć lat tworzenia Przemysł, Abela twierdzi, że „nie jest wcale mądrzejsza” w kwestii tajników rynków akcji, akcji i FTSE, ale dobrze orientuje się w „polityce tego świata, jakich ludzi on przyciąga i jakich ludzi wybiera”. odpycha.”

Rośnie z Yasmin

Abela ledwo miał okazję podsumować sytuację, odkąd 27-latek trafił do drużyny Przemysł rozstała się około sześć lat temu, niedługo po ukończeniu studiów w Królewskiej Akademii Sztuki Dramatycznej i z ledwością na swoim nazwisku. Mówi, że od razu polubiła scenariusze, czując jednocześnie więź z postacią wchodzącą w zastraszający biznes, która potrafi przeżuć i wypluć to, co najlepsze.

„Zaproponowano mi wówczas dwie sceny zagrania czyjejś córki i na tym kluczowym etapie zgodziłabym się na rzeczy, które były znacznie mniej przemyślane i dobrze napisane niż Przemysł,” ona wyjaśnia. „Chodziło o to, że chodziło o tych młodych ludzi i wszystkie niuanse tego, co znaczy dopiero zaczynać. Jako ktoś, kto miał rozpocząć własną podróż, wydawało mi się to takie realne”.

Abela pragnie rozróżnić siebie od swojej bohaterki – „zwłaszcza ze względu na okoliczności” (wychowała się w rodzinie samotnie wychowującej dzieci, jej matka jest aktorką, a Yasmin pochodzi z wydawnictwa milionerów) – i podkreśla, że ​​Yasmin pracuje w branży, w której „jej ostateczny cel będzie produktem ubocznym sukcesu, podczas gdy w aktorstwie najważniejsza jest sztuka, a wszystko inne jest produktem ubocznym”.

Mówi jednak, że ona i jej postać dorastały razem i „jak [Yasmin] wzmocniła się w swojej chęci do potwierdzenia siebie, prawdopodobnie niektóre części mnie zrobiły to samo… Na początku nie była osobą asertywną w miejscu pracy i nie wiedziała, jak wyznaczać granice. Mickey i Konrad powiedzieli na początku, że ważne jest, aby miała sztuczną pewność siebie i luksus, ale czuła się bezbronna”.

Dzięki jej zawsze drażliwym związkom z inną bohaterką, Harfiarką Myha’la, postać Abeli ​​stała się integralną częścią serialu. Przemysł maszynę w miarę upływu pór roku. Z biegiem czasu otrzymała możliwość wykorzystania w tej postaci coraz większej liczby swoich umiejętności aktorskich. Na przykład chciała „wnieść poczucie humoru” do Yasmin, które niekoniecznie było obecne w jej pierwszych kilku odcinkach, jednocześnie nadając jej pewną suchość. „Po pewnym czasie Mickey i Konrad znają nas tak dobrze, że zaczynają pisać rzeczy, które ich zdaniem możemy zrobić”.

Down i Kay są nieubłaganie szczerzy w kwestii swoich wad Przemysł Sezon 1, określający siebie jako „naiwnych i aroganckich”, gdy zaczynali, nazywając pierwsze szkice „bezdusznymi i pozbawionymi życia” i wyrażając zdziwienie, że otrzymali drugi sezon.

Abela aż za dobrze wie, jak „niezwykle krytyczna może być wobec siebie” ta para, ale twierdzi, że szukanie prawdy w czymś może czasami być „niechlujną” sprawą. Porównuje początek Przemysł epizody do „opuszczania imprezy i myślenia: «O cholera, żałuję, że nigdy nie powiedziałem czegoś, co mogłoby być niewiarygodnie szczere, ale wtedy czułem się zawstydzający i dziwny»”.

„Czasami nasze występy i narracja pierwszego sezonu mogły być nieco niezgrabne, ale fakt, że ludzie byli skłonni wybaczyć i cieszyć się serialem, mówi, że jest on prawdziwy, autentyczny i rezonuje” – mówi.

Abela postanawia przekazać analogię „wychodzenia z imprezy” Downowi, z którym ma zamiar zjeść kolację.

Wracając do Blacka

Marisa Abela w „Powrocie do czerni”. Zdjęcie: Dean Rogers/Focus Features

Doświadczenie wynikające ze ścisłej współpracy z duetem byłych finansistów, którzy stali się autorami, skłoniło Abeli ​​do zastanowienia się, czy nie chciałaby zyskać agencji, pracując pewnego dnia za kamerą, a to uczucie zostało wzmocnione grą Winehouse w Wracając do Czarnego, jej największy jak dotąd projekt filmowy.

Wracając do Blacka był „pracą z miłości” – mówi Abela, ponieważ wymagał intensywnych czteromiesięcznych przygotowań i trzymiesięcznych zdjęć. „Wkładasz w to tak wiele fizycznie i emocjonalnie, a potem odchodzisz, a rok później jest inaczej – rzeczy istnieją i nie istnieją” – dodaje. „To było trudne. Gdybym jeszcze raz wykonywał taką pracę, dobrze byłoby częściej przebywać w pomieszczeniu”.

Minęło wiele miesięcy od chwili, gdy świat został przedstawiony Wracając do Czarnego, Abela, bez cienia arogancji, kilkakrotnie podkreśla, że ​​jest „dumna” nie z tego, że dostała tę rolę, ale z tego, jak ciężko pracowała i jak udało jej się oddać „sprawiedliwość” historii Winehouse.

Abela twierdzi, że odgrywanie takiej ikony miało swoje żniwo i „nie wykonywałaby takiej pracy co roku”.

Film Sama Taylor-Johnsona spotkał się z wnikliwą analizą ze względu na decyzję o wcieleniu się w postać kultowej gwiazdy, której krótkie życie zostało poważnie zniszczone przez narkotyki i alkohol, ukazując jej upadek wraz z życiem najbliższych jej osób, których doświadczenia były wielokrotnie badane.

Zainteresowanie to wzrosło, gdy zaczęły pojawiać się zdjęcia Abeli ​​kręcącej zdjęcia w okolicach Soho ze słynnym ulem Winehouse. Po wypuszczeniu zwiastuna kontrola ta wzrosła 10-krotnie. Abela twierdzi, że później „wszystko wyłączyła” i dodaje: „Głęboko wierzę, że wrogiem aktorów jest samoświadomość. Gdy tylko zaczniesz być próżny, skrępowany lub świadomy siebie w tej chwili, nie możesz być obecny.

W końcu nie miała się o co martwić. Film zebrał dość ciepłe recenzje, a kreacja Abeli ​​została gorąco pochwalona, ​​a Pete Hammond z Deadline dał jej typ jako zewnętrzny zakład na Oscara. „To, że jesteśmy zdemaskowani, może wiązać się ze wstydem, ale nie sądzę, żeby to była w jakikolwiek sposób przydatna emocja, więc jestem dumna, że ​​pracowałam tak ciężko” – mówi Abela.

Następny w kolejce jest Czarna torba, tajemniczy thriller szpiegowski Soderbergha z Focus Features, w którym Abela współpracuje ze wspomnianymi Blanchett i Fassbender oraz Rege Jean-Page. Premiera zaplanowana jest na około sześć miesięcy.

Teraz, po wszystkich ich sukcesach, wszystkie oczy zwrócone są na Abelę i ją Przemysł kohorty. Uważa, że ​​ostatnio osiągnęła ekscytujący kamień milowy, docierając do miejsca, w którym może odrzucać oferty i stać się bardziej wybredna. „W moim przypadku to się właśnie zmieniło” – mówi Abela. „To nie znaczy, że mogę robić, co chcę, ale jestem na początku tej nowej przestrzeni, w której nie muszę zawsze mówić „tak”. Tu chodzi o posiadanie agencji.”

Zrodlo