Zanim zaczniesz czytać dalej, chcę, żebyś chwycił chusteczkę. Dobra. Jesteś teraz gotowy, aby to usłyszeć Dragon Age: Strażnik Zasłony wygląda na to, że nie ma w nim żadnego wielkiego miecza.
Nowa gra RPG BioWare — której premiera odbędzie się 31 października — oferuje satysfakcjonującą walkę i satysfakcjonującą historię o tobie, bohaterze, po raz kolejny broniącym bujnego kontynentu Thedas przed złem. To samo powiedzieliśmy w naszej recenzji Dragon Age: The Veilguard. I to wszystko jest wspaniałe, ale nie jest wspaniałemiecz.
Fani zaczęli martwić się dwuręczną bronią wojownika około miesiąc temu, po tym, jak pod koniec września ukazały się praktyczne zapowiedzi The Veilguard.
„Czy ktoś widział jakiś materiał filmowy przedstawiający wojownika Rooka używającego wielkiego miecza w The Veilguard?” zapytał jeden zdenerwowany Wpis na Reddicie. „Przejrzałem kilka różnych filmów poglądowych i nie widziałem żadnego wielkiego miecza”.
Potem inni ludzie zaczęli popadać w paranoję. „Kiedy jesteś podekscytowany Veilguardem, ale zauważasz podejrzany brak rozgrywki z użyciem wielkiego miecza” – jeden z wysoko ocenionych użytkowników Reddita post mówi. – Nie tylko ja to zauważyłem, prawda?
Ale dopiero niedawno sytuacja naprawdę się pogorszyła. Po opublikowaniu własnego recenzjaYouTuber Norzza powiedział fanom w swojej sekcji komentarzy, że „nie ma wielkich mieczy”, czemu towarzyszył bardzo smutny emoji. Nie widzieliśmy też śladu wielkich mieczy, więc albo są wyjątkowo dobrze ukryte, aby gromadzić kawałki metalu, albo od czasów Inkwizycji doszło do jakiegoś rodzaju wykupu wielkich mieczy. Według moich obliczeń fani są na etapie gniewu i żałoby.
“Najpierw po to przyszli wojowników dzierżących dwie ręce i kazano mi się zamknąć, bo nie lubili wojowników dzierżących dwie ręce” – mówi jeden z popularnych Komentarz na Reddicie. „Teraz przyszli po Wielkie Miecze”. W porządku, wszyscy muszą się uspokoić. Wszystko byłoby o wiele łatwiejsze, gdybyśmy to po prostu zaakceptowali.
Lider Dragon Age: The Veilguard świętuje spełnienie jednego ze swoich największych celów związanych z grą RPG, ponieważ przyznaje, że był to „największy przywilej i najtrudniejszy cykl tworzenia gry w mojej karierze”.