Aktualizacja – 25 października: W następstwie dodatkowych raportów Bungie potwierdziło co podejrzewało wielu graczy Destiny 2. Studio twierdzi, że błąd „w naszym kodzie” spowodował, że „niektóre losowe kombinacje cech były trudniejsze do zdobycia w ramach każdego legendarnego zestawu cech broni. W niektórych przypadkach pożądane kombinacje cech również są nieco łatwiejsze do zdobycia. Podczas gdy sprawdzaliśmy naszą zawartość i każdą potwierdzaliśmy atut jest ważony jednakowo, winowajcą jest tutaj problem z pulą atutów RNG.
Bungie „znalazło potencjalne rozwiązanie problemu i szybko pracujemy nad jego sprawdzeniem”. Ma nadzieję opublikować tę poprawkę tak szybko, jak to możliwe, ale wciąż pracuje nad harmonogramem.
Dokładna przyczyna i zakres tego problemu pozostają niejasne, nie wiemy też, kiedy po raz pierwszy podniósł swą brzydką głowę, ale fakt, że gracze dokładnie wywęszyli, zagroził RNG po 10 latach niemal powszechnie bezpodstawnych teorii spiskowych dotyczących łupów (i jednej prawdziwej liczbie zdobytych PD wąskie gardło) to naprawdę coś. To powiedziawszy, wygląda na to, że nadchodzi wielki awaria bloga.
„W tej chwili skupiamy się na naprawieniu problemu i przekazaniu go wam” – dodaje Bungie. „Potem usiądziemy z zespołem, aby omówić wszystkie najdrobniejsze szczegóły”.
Oryginalna historia:
Kilka dni temu stosunkowo niewielka grupa sfrustrowanych i pechowych graczy Destiny 2 zaczęła spekulować, czy broń zrzucona z najnowszego lochu gry MMO, Vesper’s Host, były wobec nich niesprawiedliwie obciążane. Właśnie tak rzadkie wydawały się korzyści z Boskiego Rzutu. Bungie szybko zareagowała, eliminując znane teorie spiskowe na temat fałszywych RNG i potwierdzając, że w żadnym obszarze gry nie ma zamierzonego ważenia atutów poza dostrojeniem przedmiotów klasy egzotycznej, które działa w innym systemie.
Od tego czasu detektywi i statystycy społeczności Destiny 2 ciężko pracowali, badając proponowaną teorię „Weightgate”. Jak coraz bardziej całościowe i przekonujące dowody się nagromadziło, Bungie potwierdziło, że obecnie bada pewien potencjał nieumyślny problem, który może za tym wszystkim stać. Nadal istnieje możliwość, że jest to błędna interpretacja gracza wynikająca z ograniczonych danych, ale jeśli gracze mają rację, a na pewno wygląda na to, że mogą mieć rację, może to oznaczać poważny problem z łupami, który pozostawał niezauważony przez miesiące, mimo że wpływał na wiele obszarów gry .
Dochodzenie przekształciło się obecnie w współpracę Bungie z graczami, aby albo wykluczyć ten potencjalny błąd związany z łupami, albo potwierdzić jego przyczynę i skutek, aby znaleźć rozwiązanie. „Badamy obecnie potencjalny problem w naszym kodzie dotyczący sposobu generowania bonusów RNG” – the Konto Destiny 2 Team na Twitterze podano 24 października. „Wielkie podziękowania dla wszystkich graczy, którzy przyczynili się do gromadzenia danych w całej społeczności. Dane te okazały się niezwykle pomocne w naszym dochodzeniu i obecnie pracujemy nad wewnętrznymi symulacjami, aby potwierdzić ustalenia.” Analiza przeprowadzona również przez twórcę archiwum łupów Destiny 2 na Light.gg otrzymałem specjalne podziękowania z zespołu.
Z łatwością, Light.gg teraz posiada dedykowane narzędziektóre „nie jest narzędziem pomagającym w polowaniu na czarownice”, aby zwizualizować ten rzekomy błąd związany z łupami. Aby wyjaśnić Weightgate tak zwięźle, jak to możliwe, gracze uważają, że pewne kombinacje cech broni są niezwykle mało prawdopodobne. Wydaje się, że wynika to z problemu w interfejsie API broni w Destiny 2 i sposobu przypisywania atutów.
Mówiąc mniej zwięźle, teoria ta opiera się na odległości pomiędzy cechami w kolumnach cech broni. Każda legendarna broń ma wiele potencjalnych atutów w kolumnach trzeciej i czwartej, a te atuty są przypisane do uporządkowanych miejsc za kulisami. Weightgate zakłada, że jeśli broń ma sześć cech w każdej kolumnie i wyrzucisz cechę pierwszą w kolumnie trzeciej, jest znacznie mniej prawdopodobne, że kolumna czwarta wyrzuci cechę czwartą niż szczelinę drugą, ponieważ ta pierwsza jest „dalej” od szczeliny pierwszej , że tak powiem. Problem w tym, że ten dystans wydaje się „zawijać”, co w tym przykładzie oznacza, że atuty z pierwszego miejsca znajdują się w rzeczywistości tuż obok atutów z szóstego miejsca, a zatem są całkiem prawdopodobne, że łączą się w pary.
Wracając do Inhibitora Lodu VS, Przynęta i Zamiana to cecha druga w kolumnie trzeciej. Zazdrosny Arsenał to cecha piąta w kolumnie czwartej. Daje to temu rzutowi dystans atutu wynoszący trzy, co w teorii Weightgate jest mało prawdopodobne. Niektórym osobom ten rzut został porzucony, podobnie jak inne rzuty na boga, które są objęte dochodzeniem, ale według posiadanych danych wydaje się to niezwykle rzadkie.
Teorię tę prawdopodobnie można lepiej wyjaśnić wizualnie. Jak pokazuje Light.gg, kilka broni z ostatnich wydań Destiny 2 wykazuje przewidywalną, gradientową relację pomiędzy cechami. Dane te opierają się na wynikach broni, którą gracze mają w swoim ekwipunku. Wyłączyłem także broń rzemieślniczą, która gwarantuje rzuty na boga, aby wyostrzyć dane, chociaż nie ma to znaczenia w przypadku nowych broni, których nie można wytworzyć. Oto jak VS Chill Inhibitor wygląda w tym narzędziu do łupów:
Widzisz, co mam na myśli? Występują stałe spadki w parach rzutów, których odległość atutu wynosi trzy, a najczęstsze kombinacje zazwyczaj mają odległość jeden lub zero. Ta zasada nie jest absolutna i istnieje wiele wartości odstających i wyjątków, po części dlatego, że gracze najprawdopodobniej usuwają ze swoich ekwipunków naprawdę śmieciowe rzuty.
Głównie to daje mi do myślenia – wiele najnowszych broni wciąż ma bardziej standardowe rozkłady cech, a broń z większą liczbą możliwych zalet wydaje się całkowicie zaburzać postrzegany schemat. Jeśli Weightgate jest prawdziwe, wątpię, czy będzie tak wszechstronne, jak niektórzy sądzą. Ale ten granatnik nie jest jedyną bronią, a zwłaszcza nowy gun z tym wzorcem, a jeśli powrócisz do zawartości sprzed Final Shape w tym samym narzędziu, wzór faktycznie zniknie. Mając to na uwadze, spójrz na nowego snajpera Suwerenność, który ma siedem atutów w każdej kolumnie:
Zauważ, że rzuty z odległością umiejętności wynoszącą cztery są rzadsze lub porównywalne z tymi, których odległość wynosi trzy? Destiny 2, magik matematyki MossyMax dobrze to uzasadnia w poście podkreślającym Prawdomówcę, który tak naprawdę nie ma niekwestionowanego wyniku na boskości i jest dobrym przypadkiem testowym, w którym mniej stronniczo zależy od gustów graczy, ale nadal pokazuje ten wzór gradientu. „To dla mnie strzał w dziesiątkę” – mówi. „100 tys. rolek S24 Truthteller na Light.gg. Ani jednego dobrego rzutu, więc wzór jest naprawdę wyraźny. Nie ma powodu, aby ruchomy cel + wykrywacz zagrożeń był 17 razy bardziej prawdopodobny niż MT + nawias repulsorowy”.
To jest dla mnie strzał w dziesiątkę. 100 tys. rolek S24 Truthteller na świetle .gg. Ani jednego dobrego rzutu, więc wzór jest naprawdę wyraźnie widoczny. Nie ma powodu, dla którego ruchomy cel + wykrywacz zagrożeń miałby być 17 razy bardziej prawdopodobny niż MT + nawias repulsorowy. pic.twitter.com/RCfkvBCgYZ24 października 2024 r
Powodem, dla którego VS Chill Inhibitor ciągle się pojawia, jest to, że jest to broń, której nie można wytworzyć, z bardzo pożądanym rzutem na boga, która ma duży zasięg atutów I który jest obecnie hodowany w ogromnych ilościach przez hardcorowych graczy. Jeśli Weightgate jest dokładny i błąd ten występuje od miesięcy, w rzeczywistości mógł on powodować ważone spadki na korzyść graczy w niektórych przypadkach, zakładając, że rzuty na innych bogów miały niski zasięg umiejętności. Mogło to zadziałać jak zasłona dymna. Zostało to podkreślone dopiero teraz, ponieważ potencjalny błąd w końcu wkurzył największych grinderów.
Najważniejszym wnioskiem jest to, że łup nie został sfałszowany złośliwie ani nawet celowo, jeśli w ogóle jest sfałszowany. Bungie nie dałaby graczom narzędzi i dostępu do odkrycia tego, gdyby chciała ich oszukać, na początek, a szczerze mówiąc, ludzie w studiu zasługują na więcej zaufania. Biorąc to pod uwagę, Destiny 2 jest obecnie w bardzo trudnym stanie technicznym i widzieliśmy w przeszłości wiele aktualizacji systemowych powodujących niewytłumaczalne szkody uboczne. Nie wiem, jak to się mogło stać, ale kod spaghetti Destiny 2 zaskakiwał mnie już wcześniej.
Ważone łupy byłyby sporym problemem w grze z łupami, zwłaszcza że najnowszy odcinek Destiny 2 wyraźnie zachęcał graczy, aby spędzali mniej czasu na tworzeniu boskich rzutów, a więcej na ściganiu ich w staromodny sposób. Bungie jak dotąd otwarcie opowiadała o swoim dochodzeniu po wykluczeniu zamierzony i lepiej uwierzcie, że w nadchodzących dniach i tygodniach gracze Destiny 2 będą wpatrzeni w raporty studia. To wszystko może się zakończyć fiaskiem lub może spowodować, że post na blogu programisty stanie się hitem.
Bungie dokucza „goblinom skarbów” w stylu Diablo i „dynamicznemu pojawianiu się wrogów” w nowych misjach Destiny 2, w których możesz grać solo w 10 minut, jeśli nie chcesz wrażeń MMO.