FromSoftware spędziło lata na tworzeniu największego świata gry w historii Elden Ring’s Lands Between, a teraz jeden z fanów tej ogromnej gry RPG z otwartym światem spędził około 500 godzin na tworzeniu jej mniejszej, wciąż masywnej wersji low-poly. I stary, jest spoko.
Użytkownik Reddita i twórca Githuba, Honzaap, podzielił się w weekend swoim dziełem z subredditem Elden Ring, co szybko wzbudziło zainteresowanie społeczności. Zaintrygowany skalą tego dzieła, zaskoczony twierdzeniem, że jego wykonanie zajęło 500 godzin, i dziwnie tęskni za podobnym „Tiny Elden Ring” udostępniony wcześniej w Sketchfab przez Konstantina Chemelevaskontaktowałem się z Honzaapem, aby porozmawiać przez tego małego giganta.
wcześniej, możesz tu samodzielnie zwiedzić low-poly Lands Between. Przełącz kamerę w prawym dolnym rogu, aby uzyskać zbliżenie osobiste.
Byłem zachwycony, gdy dowiedziałem się, że miałem rację co do pieniędzy: Honzaap twierdzi, że od początku inspirował się Małym Eldenem Pierścienia Chemeleva. „Musiałem po prostu zobaczyć, jak to będzie wyglądać na całej mapie” – mówią GamesRadar+. „Przyznam, że model Konstantina wygląda znacznie lepiej, nie jestem zbyt dobry w stylu low-poly”.
„Pomyślałem, że byłoby fajnie, gdybym zrobił to dla całej mapy” – dodają. „W przypadku pozycji użyłem mapy w grze połączonej z mapą rzeczywistej gry z widokiem z góry, którą znalazłem na stronie zagubionygamer.io strona internetowa. Używają go do gry Elden Ring podobnej do Geoguessera. Użyłem także programu DSMapStudio, który pozwala mi obejrzeć całą mapę w 3D.”
Gdzie podziało się te 500 godzin? Honzaap twierdzi, że w ciągu około pięciu miesięcy spędzili „około 470 godzin” na tworzeniu samego modelu mapy. „Uwzględniłem także czas potrzebny na przygotowanie go do wyświetlenia na stronie internetowej, ponieważ nie mogę po prostu umieścić tam całego modelu. Najwięcej czasu poświęcono na tworzenie modeli, których nie można ponownie wykorzystać. Generalnie były to starsze modele lochy, forty, zamki itp. Jest wiele rzeczy, które musiałem zrobić tylko raz, a potem mogłem je ponownie wykorzystać, ale umieszczanie setek drzew, skał i innych rzeczy również zajmowało dużo czasu. Najbardziej czasochłonnym obszarem było stolicy Leyndell, co trwało około tygodnia.”
Jak zauważono na Githubie, w tym projekcie wykorzystano kilka zasobów stron trzecich do tworzenia szkieletów, wiwern, smoków, czarownic i żółwi, a także kilku drzew, o których Honzaap zapomniał wspomnieć. Nie stosowano żadnych narzędzi generatywnych. „Teren został wykonany w całości przeze mnie i to była prawdopodobnie druga najbardziej czasochłonna część” – mówi Honzaap.
„Pracowałem nad tym praktycznie, kiedy tylko mogłem” – kontynuują. „Zwłaszcza w weekendy i na początku wakacji, ponieważ jestem jeszcze na uniwersytecie. Zwykle oglądałem filmy lub filmy na drugim monitorze”. Honzaap udostępnił nieco podobne dzieła na Githubie zanim; Zapytałem, czy ten masywny model służył jako odrobina praktyki w ich technice Blendera, a oni powiedzieli, że to „zdecydowanie więcej”. „Sterowanie Blenderem jest teraz prawie wypalone w moim mózgu.”
Wyrafinowane miasto Leyndell należało, co nie było zaskoczeniem, do obszarów najtrudniejszych do zbudowania. Rozpadające się Farum Azula, które z dbałością o szczegóły znajdziesz unoszące się w najdrobniejszych szczegółach po wschodniej stronie mapy, a szkarłatne groteski Caelida są tuż za nimi. „Leyndell jest ogromnym i złożonym projektem, więc trudno było nawet wiedzieć, od czego zacząć” – wyjaśnia Honzaap. „Azula to najbardziej wyjątkowa z lokacji, więc moje zwykłe metody nie zadziałały. Caelid ma mnóstwo rzeczy, a poza tym jest dość wyboisty, co utrudnia jej wykonanie”.
Są najbardziej dumni ze swojej Akademii Raya Lucaria, która zajmuje się low-poly, częściowo dlatego, że „myślę, że styl low-poly dobrze do niego pasuje”. Sam nie lubię Farum Azula, ale szczegółowe schody i przypory na Haligtree Miquelli, wyrzeźbione w ukrytej części rekreacji, również są czymś wartym zobaczenia.
Dwa lata później gracze Elden Ring wyciągają naklejki „Pokonałem Radahna przed osłabieniem”, gdy pierwsze wersje pokazują, że FromSoftware naprawdę ostro zaatakowało ostatniego bossa Shadow of the Erdtree.