Doom spotyka Cupheada w kreskówkowej strzelance w stylu noir, która ukaże się w przyszłym roku

W zeszłym tygodniu w ramach Xbox Partner Showcase ujawniono nowy zwiastun gry, która rozbudziła wyobraźnię graczy dzięki wywrotowemu podejściu do klasycznej kreskówki. Mouse: PI For Hire, nadchodząca strzelanka FPS, która ma się ukazać w 2025 roku od polskiego studia Fumi Games, wygląda tak, jakby Steamboat Willie otrzymał kilka pistoletów, które miał wypuścić i sprawić, że Walt Disney przewróci się w grobie.

Kiedy jednak w sierpniu spotkałem się z twórcami gier w Kolonii w Niemczech na targach Gamescom, powiedzieli mi, że nie zamierzali być ikonoklastami naśmiewającymi się z Myszki Miki. Zamiast tego są zagorzałymi fanami ery klasycznych kreskówek Betty Boop. Chociaż ten wczesny okres kreskówek ma przytulną patynę głupoty, treści często były brutalne i chorobliwe, co tworzyło zabawne zestawienie pasujące do strzelanek.

Fumi Games zaczynało jako studio animacji, powiedział mi główny producent Maciej Krzemień, a jego artyści na przestrzeni lat eksplorowali wiele stylów artystycznych. Ten, na który zdecydowali się w grze, która ostatecznie stała się Mouse: PI For Hire – tak zwany styl „gumowego węża” ucieleśniony w kreskówkach Fleischer Studios z lat 30. i 40. XX wieku – nie był wówczas nawet popularny w Europie . Ujęło się to znacznie później, w latach 80. i 90. – powiedział Krzemień. I pozostaje atrakcyjny. Wąż gumowy, nazwany tak ze względu na zapętlenie części ciała i ruchów postaci, był pierwszym wielkim amerykańskim stylem animacji w kreskówkach, ucieleśnionym w postaciach takich jak Betty Boop i Popeye.

„Myślę, że styl gumowego węża jest na tyle uniwersalny, że każdy może znaleźć radość w oglądaniu tych kreskówek i ich odtwarzaniu” – powiedział Krzemień.

Twórcy Fumi Games chcieli stworzyć strzelankę o kreskówkowym wyglądzie i to dyrektor artystyczny Fumi Games był wielkim fanem stylu animacji gumowego węża. Odkrył dzieło fanów dotyczące gry BioShock, stworzony przez Liz is the Biz i opublikowany na Tumblrze i zainspirował się do stworzenia własnej wizji strzelanki z gumowym wężem. On opublikował wynik na platformie X, znanej wcześniej jako Twitterw 2022 roku. To wystartowało, a zespół musiał się postarać, aby wykorzystać tę sytuację, wspomina dyrektor generalny i dyrektor gry Fumi Games Mateusz Michalak.

„Wówczas nie mieliśmy nawet strony na Steamie” – powiedział Michalak, dodając, że szybko ją założył w weekend, gdy zrzut ekranu stał się wirusowy.

Ten zrzut ekranu przedstawiający strzelankę pokazuje wielu wrogów tłoczących się wokół gracza w pierwszej osobie podczas strzelania.

Gry Fumi

Kreskowy wygląd, strzelanina inspirowana Doomem

Podczas rozmowy na targach Gamescom twórcy pokazali, jak daleko zaszła gra od czasu powstania wczesnego prototypu. Pomimo zachowania zabawnego, kreskówkowego wyglądu, strzelanina w grze wygląda na ściśle zaprojektowaną i zawiera nowe możliwości poruszania się. Jednym z przykładów jest zdolność z hakiem, która wykorzystuje ogon postaci gracza, co uwydatnia elementy eksploracji „metroidvanii” w grze.

Twórcy Fumi Games przypomnieli sobie internetowy komentarz do wcześniejszego materiału filmowego zatytułowany Mouse: PI For Hire „gdyby Cuphead i Doom mieli dzieckoSłusznie, studio zaprosiło do konsultacji twórców najnowszych strzelanek pierwszoosobowych Doom (2016) i Doom Eternal.

Udoskonalono także fabułę gry w stylu noir. Gracze zakładają białe rękawiczki Jacka Peppera, weterana I wojny światowej, który stał się prywatnym okiem, który biegnie i strzela po brudnych ulicach Mouseburga. To prawda, że ​​​​istnieje stylistyczne podobieństwo do czarno-białego parowca Williego Disneya. Ale Mouse: PI For Hire nawiązuje do innych cech charakterystycznych węża gumowego, takich jak uśmiechnięte kwiaty i zabawna ikona uśmiechniętej kuli na liczniku amunicji. Jack Pepper i inne gryzonie, które napotkasz, mają wydatny pysk, który bardziej przypomina Szczura Finka niż przodka Myszki Miki.

To animacje sprzedają fantazję Myszki. Chociaż pistolet, strzelba, pistolet maszynowy i karabin maszynowy Lewis są zabójczo celne dzięki precyzyjnemu strzelaniu, odbijają się z kreskówkową energią. Animacje przeładowania wyglądają zachwycająco luźno, podkreślając przyjemny kontrast gry pomiędzy kreskówkową głupotą a zabójczą strzelanką.

„Nasze animacje tworzone są od podstaw przy użyciu bardzo oldschoolowych technik” – powiedział Michalak.

Twórcy zauważyli jednak, jak trudne może być ręczne animowanie elementów tak istotnych dla rozgrywki, jak działanie broni. Zespół może na przykład przyspieszyć lub spowolnić prędkość przeładowania lub szybkostrzelność, aby odpowiednio zrównoważyć broń. Trudno jest wyciąć element, jeśli jest już animowany, więc zespół musi uważać na to, co doprowadzi go tak daleko i co można ocalić z wyciętych materiałów. Po zakończeniu animacje są składane w programie graficznym Blender, a następnie implementowane w Unity, popularnym silniku używanym w Mouse: PI For Hire i wielu innych grach.

Aby umiejscowić dźwięk gry w okresie noir lat 30. XX wieku, Fumi Games zastosowało dwa różne podejścia. Studio nie tylko posiadało „duży zespół” orkiestra jazzowa komponuje i nagrywa nowe utwory specjalnie na potrzeby projektu, ale udziela także licencji na muzykę z lat 30. XX wieku, aby osadzać wykonawców w brzmieniach tamtej dekady. Na prośbę fana studio wdrożyło kolejny fajny trik, aby przywołać ten okres – trzaskający dźwięk Efekt ten można włączać i wyłączać w menu ustawień, aby symulować wrażenia słuchania starzejących się cylindrów woskowych lub nagrań winylowych.

Kreskówki i brutalne gry wideo nie są od siebie zbyt odległe, zauważył Krzemień, ponieważ stare kreskówki mogą zawierać mroczne i dojrzałe motywy. Nie jest trudno znaleźć starą kreskówkę o „gumowym wężu”, która przedstawia śmierć, zatrucie, alkoholizm i inne gorsze rzeczy. Czasami mają one służyć jako bajki moralistyczne, ale często służą wyłącznie dreszczowi emocji. Heck, widzi jedną z najsłynniejszych kreskówek Fleischera Betty Boop idzie do piekła.

Ale Krzemień postrzega kreskówki jako coś więcej niż tylko medium rozrywkowe. Jak udowadnia Mouse: PI For Hire, on także postrzega je jako źródło inspiracji.

„Wierzę [cartoons are] wspaniałą Biblię dla ludzi, z której mogą skorzystać i stworzyć coś nowego” – powiedział Krzemień.

Obejrzyj to: Praktyczna gra z Alarmo: zaawansowany technologicznie budzik Nintendo zmienia budzenie w grę



Zrodlo