Do Elder Scrolls 6 nie wrócimy "nieporęczne arkusze statystyczne" dzięki sukcesowi Baldur’s Gate 3, mówi lider Skyrim: "Poprzez Skyrim Bethesda chciała, aby gra zeszła jej z drogi"

Były twórca Bethesdy, Bruce Smith, nie widzi, aby The Elder Scrolls 6 porzucił minimalistyczny interfejs Skyrim i powrócił do początków serii RPG, pełnych „skomplikowanych arkuszy postaci”, pomimo popularności bardziej technicznych gier, takich jak Baldur’s Gate 3.

Skyrim znacznie odszedł od tradycyjnego formatu RPG opartego na Dungeons and Dragons, po jego gruntownych zmianach, a w niektórych przypadkach od razu porzucił wiele podstawowych mechanizmów serii Elder Scrolls, w szczególności systemy poziomowania i atrybutów. Patrząc na trajektorię gier RPG, Baldur’s Gate 3 jest czymś w rodzaju powrotu do klasycznej mechaniki stołowej i choć był to niekwestionowany i gigantyczny sukces, Nesmith nie sądzi, aby Bethesda przyjęła jakieś masywne wskazówki.

Zrodlo