Ciężka piosenka tygodnia: „Night Terror” Dream Theater przedstawia powrót perkusisty Mike’a Portnoya

Heavy Song of the Week to funkcja w Heavy Consequence, zawierająca zestawienie najlepszych utworów metalowych, punkowych i hardrockowych, których musisz posłuchać w każdy piątek. W tym tygodniu na pierwszym miejscu znalazł się nowy singiel Dream Theater „Night Terror”.


Wraz ze stratą głównego wokalisty lub autora tekstów, zmiana perkusisty może całkowicie zmienić brzmienie zespołu. W przypadku Dream Theater – przy całym szacunku i uznaniu dla Mike’a Manginiego – po prostu nie da się zastąpić Mike’a Portnoya. To niemożliwe. I choć Dream Theater nadal brzmiał jak Dream Theater z Manginim za zestawem, DT z Portnoyem po prostu uderza inaczej.

„Night Terror” był doskonałym wyborem na pierwszy singiel zespołu nagrany z Portnoyem od 15 lat, ponieważ naprawdę pokazuje, co wnosi do zespołu, zaczynając od początkowej fali ciągłych wypełnień. Trwający 10 minut utwór nadal jest bardzo progresywny, ale jest w jakiś sposób szczuplejszy i mocniejszy, jakby Portnoy powściągał niektóre z cenniejszych muzycznych wrażliwości Johna Petrucciego i firmy.

Rezultatem jest coś na granicy progresywnego power metalu – ale wciąż z dużą ilością charakterystycznych dla zespołu fajerwerków instrumentalnych, które zaczynają wyskakiwać mniej więcej w połowie utworu. Zagłuszanie wokół Portnoy jest całkowicie zamknięte – brzmienie zespołu w szczytowej formie.

Wyróżnienia:

Mamutowy Młynek – „Zwłoki Wróżbity”

Mammoth Grinder z Austina powrócił w tym tygodniu ze swoją pierwszą nową piosenką od 2019 roku, „Corpse of Divinant”, dwuipółminutową igraszką pełnego prędkości death metalu. Zawodzące partie gitary i luźne, armatnie brzmienia są fantastyczne, przywołują na myśl styl Kerry’ego Kinga i nadają utworowi kuszącą nieprzewidywalność w miarę jego rozwoju.

Myles Kennedy – „Ratując twarz”

Nienagannie „Saving Face” plasuje się dokładnie pośrodku pomiędzy innymi projektami Mylesa Kennedy’ego, a mianowicie Alter Bridge i jego pracą ze Slashem i The Conspirators. Swobodna gitara jest w stylu tego ostatniego – z pewnością bluesowa, ale z surowym slashowskim charakterem; podczas gdy melodyjne frazowanie i sposób wykonania Kennedy’ego przywołuje na myśl dawnych piosenkarzy grunge, a la Chris Cornell i Layne Staley.

Krzyk – „Specjalny”

Zespół z Bay Area, Scowl, właśnie podpisał kontrakt z Dead Oceans, z tej okazji wydając odpowiednio zatytułowany nowy singiel „Special”. Tutaj post-hardcore zespołu zostaje wzbogacony haczykami i grunge’owym, popowym refrenem z lat 90., wzmocniony zauważalnym skokiem w produkcji towarzyszącym nowemu kontraktowi płytowemu.

Zrodlo