Channel 4 publikuje rekordowy deficyt jako szef treści Ian Katz odrzuca premię

Channel 4 odnotował w zeszłym roku największy deficyt wszechczasów, który był trudnym rokiem finansowym, a szef treści Ian Katz zdecydował się odrzucić premię.

The Goglebox sieć, która na początku 2023 r. uniknęła sprzedaży przez rząd, ujawniła deficyt w wysokości 50 mln funtów (65 mln dolarów) za cały rok 2023 r., a szefowie podkreślili dzisiaj podczas odprawy w sprawie raportu rocznego, że przedłożyła wydatki na treści nad utrzymanie deficyt w dół.

Żaden deficyt Kanału 4 w ostatnich latach nie zbliżył się do 50 mln funtów, przy czym poprzedni najwyższy wyniósł 27 mln funtów w 2012 r. W tym roku oczekuje się mniejszego deficytu, powiedzieli dzisiaj dyrektor generalny Alex Mahon i Katz, ale szczególnie druga połowa 2024 r. nadal stanowi wyzwanie finansowe, częściowo ze względu na nadchodzący jesienny budżet rządu i jego wpływ na zaufanie konsumentów. „Postanowiliśmy nadać priorytet inwestycjom w treści i w rezultacie odnotować znaczny deficyt treści w 2023 r.” – powiedziała Mahon, wprowadzając do odprawy. „Największym wkładem, jaki możemy wnieść, są wydatki na brytyjską własność intelektualną”.

Mahon i Katz podkreślili, że rekordowy deficyt nastąpił po trzech kolejnych latach dużej nadwyżki, która wyniosła prawie 180 mln funtów i nadal może zostać wykorzystana na pomoc w wydatkach na treści i przepływie środków pieniężnych. Według nowej szefowej finansów Lucy Thomas, odnawialna linia kredytowa Channel 4 o wartości 75 mln funtów jest również wykorzystywana do „zarządzania przepływami środków pieniężnych przez cały rok”. Channel 4 nie jest jedynym brytyjskim nadawcą borykającym się z deficytem. Raport roczny BBC wykazała niemal podwojenie swój deficyt do prawie 500 mln funtów, ogłaszając kolejne 500 zwolnień.

„Musieliśmy trochę zmienić kurs”

Dyrektor generalny Channel 4 Alex Mahon i Ian Katz, dyrektor ds. treści

Getty/Kanał 4

Jak dziś ujawniono, kanał Channel 4 odnotował w zeszłym roku drugi najwyższy poziom w historii wydatków na oryginalne treści, wynoszących 520 mln funtów, wraz z wydatkami ogółem na 663 mln funtów na programy – co stanowi spadek w porównaniu z rekordowym rokiem 2022, ale nadal jest wysoki i oznacza, że ​​wydał około dwóch -trzecie swoje obroty z programów.

Jednak w roku, który charakteryzował się zgorzkniałymi stosunkami z niezależnymi wytwórniami w obliczu trudnej sytuacji finansowej, Katz stwierdził, że „musieliśmy trochę zmienić kurs” z pierwotnie planowanych treści.

„Planowaliśmy wyższą

budżetu i musieliśmy zmienić taktykę, gdy zmienił się obraz dochodów” – dodał. „Dlatego na początku roku zlecaliśmy więcej, a w drugiej połowie mniej, więc musieliśmy opóźnić niektóre prace i nie kontynuować realizacji jednego lub dwóch projektów. To wszystko miało poważne konsekwencje.”

Mahon dodał: „Nadal wydaliśmy więcej, niż mogliśmy zrobić, dlatego odnotowaliśmy tak duży deficyt, ale musieliśmy go zrównoważyć przez cały rok”.

Mając na uwadze krytykę sektora niezależnego, raport ujawnił, że Katz zrezygnował z całej swojej rocznej premii, podczas gdy łączne wynagrodzenie Katza, Mahona i dyrektora operacyjnego Jonathana Allana spadło do najniższego poziomu od 12 lat.

Kilka miesięcy temu Deadline początkowo ujawnił, że całe trio otrzyma premie – decyzja ta spotkała się z krytyką w niektórych kręgach sektora niezależnego, ponieważ została podjęta w ramach programu zwolnień 250 osób – ale Katz zdecydował się następnie odrzucić tę propozycję ze względu na odczuwany ból przez producentów, powiedział Mahon.

„Ian odmówił przyjęcia premii wykonawczej, w której wszyscy go wspieramy, jako decyzję, szczególnie dlatego, że czuje się blisko społeczności niezależnej, ze względu na złożoność zeszłego roku, pogorszenie koniunktury i to, co [indies] przeszło” – dodała. „Dla niego była to ważna decyzja pod względem pracy z niezależnymi producentami”.

Mahon dodała, że ​​ona sama i Allen otrzymali „znacznie obniżone premie zgodnie ze wskaźnikami KPI i sposobem, w jaki komisja ds. wynagrodzeń zdecydowała o ich przyznaniu”.

Zarobki Mahona spadły w zeszłym roku o jedną trzecią do 993 mln funtów w porównaniu z rekordowym poziomem w 2022 r., przy czym wynagrodzenie Katza spadło prawie o połowę do 481 mln funtów, a Allana do 682 mln funtów.

Trzeci rok z rzędu przychody Channel 4 przekroczyły 1 miliard funtów. Zgodnie ze strategią Fast Forward opublikowaną na początku tego roku przychody z rozwiązań cyfrowych wzrosły o 10% do 280 mln funtów, co stanowiło 27% całkowitego obrotu. Podobny rozwój cyfrowy spodziewany jest w 2024 r.

Channel 4 promował dziś rozwój rekordowej transmisji strumieniowej, koncentrując się na programach takich jak Fortepian, duzi chłopcy i jego exposé Russella Branda. Stwierdzono, że jest to jak dotąd jedyny duży nadawca komercyjny, który w 2024 r. odnotował wzrost ogólnej oglądalności, co było chwalone podczas niedawnego festiwalu telewizyjnego w Edynburgu.

Przyszłe zwolnienia

„Zdecydowana większość” z 250 zwolnień już się zakończyła, ale „wciąż pozostaje do zrobienia kilka drobnych rzeczy” – powiedział Mahon, a dyrektor generalny nie wykluczył kolejnych zwolnień w najbliższej przyszłości, zwłaszcza w działach, które koncentrują się na działaniach liniowych. .

„W ciągu najbliższych kilku lat nadal będziemy skupiać się na zarządzaniu kosztami operacyjnymi” – dodała. „Ta redukcja liniowa wymaga czasu i musi uwzględniać sposób poruszania się publiczności”.

Komercyjny rywal ITV przeprowadził podobną liczbę zwolnień, przy czym większość zdecydowała się na dobrowolne zwolnienia.

Zrodlo