Breaking Baz: Denis Villeneuve ujawnia, że ​​wróci za kamerę „szybciej niż myślę”, aby nakręcić trzeci film „Dune”

EKSKLUZYWNY: Denis Villeneuve mówi, że jego „przerwa” dobiegła końca i „szybciej niż myślę” wróci za kamerę, aby nakręcić trzecią część swojego „głębokiego” zanurzenia się w twórczości Franka Herberta Wydma wszechświat.

„Jestem teraz w fazie pisania” – mówi reżyser, nawiązując do Diuna: Mesjaszchoć uważał, żeby tego nie nazywać Wydma: Część trzecia.

Villeneuve tak twierdzi Wydma: Część pierwsza I Część druga są dla mnie jak jedna całość. To film złożony z dwóch części. Skończyło się, skończyło się.”

Kanadyjsko-francuski reżyser twierdzi, że mógł na tym poprzestać Wydma: część druga„ale tak, tak jak to zrobił Herbert Wydma: MesjaszMyślę, że świetnym pomysłem będzie zrobienie czegoś zupełnie innego. Akcja rozgrywa się jakieś 12 lat po tym, jak zostawiliśmy bohaterów na końcu Część druga. Ich podróż, ich historia są tym razem inne i dlatego zawsze powtarzam, że choć to ten sam świat, to nowy film z nowymi okolicznościami”.

Ten nowy film, kontynuuje, „zakończy historię Paula Atrydy”.

A to zakończy także współpracę Villeneuve’a z Wydma wszechświata, chociaż Herbert napisał cztery inne Wydma kontynuacje po Diuna: Mesjasz.

Villeneuve twierdzi, że wracają środkowi gracze Diuna: Mesjasz są Timothée Chalamet w roli Atrydy; Zendaya jako wojowniczka plemienna Fremenów Chani, która próbuje go poprowadzić; oraz Florence Pugh i Anya Taylor-Joy.

„Muszą wrócić. Kiedy to się dzieje, są z główną obsadą. I więcej robaków. Co mogę powiedzieć?” wzrusza ramionami.

Namawiam go, żeby dał więcej i odsyłam do rozmowy, którą odbyliśmy w zeszłym roku, kiedy jako możliwą datę rozpoczęcia Diuna: Mesjasz. Mruczy „2026”, po czym wygląda na zakłopotanego.

Denis Villeneuve w rozmowie z Joe Wrightem na temat „Dune: Part Two” w Londynie

Obrazy Getty’ego

„Tworzenie tych filmów zajmuje dużo czasu, więc lepiej nie mówić głośno, kiedy mogę nakręcić” – mówi, podnosząc wzrok i widząc swoją długoletnią publicystkę Bebe Lerner z ID PR, która strategicznie umieściła się w swoim linia oczu. „Niestety, powinienem się zamknąć” – śmieje się.

POWIĄZANE: Steven Spielberg chwali „Diunę: część druga” Denisa Villeneuve’a: „To jeden z najgenialniejszych filmów science fiction”

„Powiedzmy” – zaczyna – „że pomyślałem o tym później Część druga że zrobię sobie przerwę, że wrócę do lasu i zostanę w lesie na jakiś czas, żeby dojść do siebie. Ale las mi nie odpowiadał i wracałem za kamerę szybciej, niż myślałem. Ale to wszystko, co mogę powiedzieć.”

Dobrze, Wydma: część druga to jeden z tych rzadkich przykładów kinowego arcydzieła artystycznego udającego hit kinowy. Z jakiegoś powodu, choć oczywiście są one zupełnie inne: sukces Wydma: część druga przypomina mi osiągnięcia artystyczne i kasowe Francisa Forda Coppoli The Ojciec chrzestny Część II.

A intymność zawarta w jego epickim wzroście przypomina mi intymność Davida Leana Wawrzyniec z Arabii. Obaj zdobyli Oscary za najlepszy film.

POWIĄZANE: Oscary: każdy zwycięzca najlepszego filmu wrócił do początku w 1929 roku

Villeneuve, który jest w trakcie burzliwej kampanii sezonu nagród dla filmów Warner Bros. Pictures i Legendary Pictures, z zadowoleniem przyjmuje takie porównania. „Kiedy o tym pomyślisz, [Dune: Part Two] tak naprawdę nie chodzi o technologię. Więc to naprawdę nie jest science-fiction. To bardziej ludzka podróż. To bardziej film przygodowy, ale także, znowu, ludzka podróż. Dlatego technologia jest bardziej w tle” – mówi.

Zasadniczy punkt Wydma jest pragnienie Fremenów, aby przekształcić swoją opuszczoną ojczyznę w żyzną ziemię, „i teraz jest to bardziej prawdopodobne niż wtedy, gdy Herbert pisał swoje opowiadania” – przekonująco przekonuje Villeneuve.

Zainteresowały go także kultury, które badał Herbert, „oraz szok między tymi kulturami i gra polityczna między tymi kulturami oraz podróż dorastającego chłopca, Paula Atrydy, który staje się mężczyzną wchodząc w kontakt z nową kulturą z Chani, tą młodą kobieta.”

Ich związek, zauważa, „jest sercem filmu”.

Dodaje: „Wygląda na to, że cały film skupia się wokół relacji Paula i Chani”.

Ale przede wszystkim tak komentuje powieść: „Podoba mi się pomysł, że oczami Paula Atrydy odkryjemy jakąś kulturę, zaczniemy się w niej zakochiwać… i to, co na początku mnie w tej książce poruszyło, to ideę, że młody człowiek może utrwalić swoją tożsamość w innej kulturze i odnaleźć siebie. To jest piękne.”

Jasne jest, że Villeneuve „absolutnie kocha” postacie występujące w serialu Wydma wszechświata, mówi, widząc, jak Paul „zakochuje się” w Chani. „Ale niestety polityka świata sprowadzi go z powrotem do korzeni” i na tym polega tragedia Paula Atrydy, ponieważ ostatecznie „będzie musiał zrobić coś okropnego i zdradzić miłość swojego życia.

(LR) Timothée Chalamet i Austin Butler w filmie „Diuna: część druga”

Zdjęcia Warner Bros

„Jest to zatem bardzo intymna historia, która otwiera cały zakres filmu” – stwierdza.

Villeneuve mówi, że tworzenie światów, po których porusza się film, było orzeźwiające.

„Budowanie świata to świetna zabawa” – mówi o pracy ze świetnym scenografem Patrice’em Vermette’em, z którym po raz pierwszy współpracował przy filmie Więźniowie 12 lat temu.

Chodzi o próbę stworzenia „wizualnie bez słów” głębi plemion żyjących w tych światach, „aby można było poczuć korzenie ich sposobu myślenia, zachowań, zwyczajów kulturowych”.

Każdy film, duży czy mały, jest „trudny do zrobienia”, ale hity kinowe mogą wymagać kilku lat „długich podróży i długich godzin” – mówi Villeneuve.

I ważne jest, „aby pozyskać ludzi, z którymi będę mógł pracować przez następne trzy lata lub cokolwiek innego. Nie jestem po to, żeby nawiązywać nowe przyjaźnie, ale kreatywność wiąże się z wrażliwością. Wymaga zaufania. A jeśli chcę reżyserować, moje serce musi być całkowicie otwarte i muszę być w całkowitej komunikacji z ludźmi, których otaczam”.

Jego zasada nr 1 brzmi: „Nie mógłbym pracować z kimś, kto byłby szorstki lub toksyczny. Kiedy obsadzam, oczywiście – przede wszystkim talent – ​​szukam najlepszych aktorów, ale także kogoś, z kim będę mieć pewność, że będę w stanie się porozumieć.

Wersja Villeneuve’a lektury chemicznej to „test kawowy”.

Timothée Chalamet i Zendaya w „Diunie: część druga”

Zdjęcia Warner Bros

Wyjaśnia: „Przed wszystkimi projektami zawsze jest chwila, w której pijesz herbatę lub kawę z aktorem lub aktorką. W tym momencie możesz poczuć wiele rzeczy. Wiesz, jak dana osoba słucha, z jakim człowiekiem masz do czynienia, a to jest test kawy. Ten moment jest niezwykle ważny.

„To ważniejsze niż jakiekolwiek przesłuchanie. Powtórzę: nie nawiązuję przyjaźni, ale szukam kogoś, z kim mógłbym współpracować – dodaje.

To samo dotyczy kierowników działów i kluczowej załogi. „Musisz zadbać o to, aby nie była to osoba narcystyczna, ale osoba, która kocha kino i dzięki której będziecie mogli wspólnie dzielić się kreatywnością”.

Biorąc pod uwagę tysiące nazwisk Dune: Część druga napisy końcowe, sugeruję, że to jakby być generałem Pattenem, który musi kierować wszystkimi tymi ludźmi i wiedzieć, kiedy wojna się skończy.

„Masz kłopoty, gdy w napisach końcowych jest więcej ludzi, niż mieszka w twoim rodzinnym mieście” – mówi z uśmiechem. „Te filmy to nasze bestie”.

Nie zna dokładnej liczby osób, które pracowały nad filmem, ale szacuje, że będzie to trzy, cztery tysiące lub więcej. „Dlatego trzeba mieć świetnych szefów działów, którzy potrafią dzielić obowiązki” – stwierdza.

Zanim spotkaliśmy się w Soho na pogawędkę, Villeneuve rozmawiał z reżyserem Joe Wrightem (Pojednanie, najciemniejsza godzina), aby omówić proces tworzenia Wydma: część drugaa Villeneuve w poruszający sposób mówił o kinie jako o „zbiorowym akcie kreatywności”, którego nie można dokonać wyłącznie za pomocą komputera.

Kiedy poruszam ten temat w trakcie naszej rozmowy, deklaruje, że współpraca „jest jednym z uroków kina”.

To idea, że ​​jest to „zbiorowa forma sztuki” i że praca z innymi ludźmi „w celu tworzenia poezji jest dla mnie sensowna”.

Pomiędzy „przerwą” a przygotowaniami do Diuna: MesjaszVilleneuve śledzi kilka innych możliwych przyszłych projektów, które obejmują długoterminowy Kleopatra film oparty na bestsellerowej biografii egipskiej królowej Stacy Schiff z 2010 roku.

Krysty Wilson-Cairns (1917) pisze scenariusz.

„To bardzo trudny projekt, fantastyczny projekt, ale bardzo ambitny, a tekst musi być doskonały”. I podkreśla: „To projekt bardzo długoterminowy. To bestia do złamania.”

Warner Bros. Pictures i Legendary Pictures wypuszczają ponownie Wydma: część druga do wybranych kin w Los Angeles i powróci na dużym ekranie w dniach 20–25 października. Świetna okazja, żeby zobaczyć to jeszcze raz w teatrze.

POWIĄZANE: Wyścig o Oscara dla najlepszego filmu: krytycy Deadline porównują notatki na temat dotychczasowego sezonu

Pierwotnie film miał swoją premierę w lutym, a Villeneuve krąży ostatnio po Europie i Stanach Zjednoczonych, przypominając wyborcom sezonu nagród, że Wydma: część druga to poważny pretendent w wyścigu, który ma kilka świetnych zdjęć, ale jak dotąd nie ma wyraźnego faworyta.

Wszystko jest do zgarnięcia.

.

Zrodlo