Big Talk Studios opracowują brytyjski remake „Cheers” w związku z dywersyfikacją na niebezpiecznym rynku skryptów

EKSKLUZYWNY: To było miejsce, do którego amerykańscy widzowie zawsze byli zadowoleni, że przyszli — a teraz Dzięki bar ma nadzieję otworzyć swoje drzwi dla Brytyjczyków.

Deadline może ujawnić, że Big Talk Studios, producent serialu Stephena Merchanta dla BBC/Amazon Baniciprezentuje brytyjską wersję kultowej komedii NBC. Trzydzieści lat później Dzięki’ Ostatnie zamówienia, Big Talk zwerbował Simona Nye, znanego brytyjskiego pisarza Mężczyźni zachowują się źle I Durrellowieaby dostosować serial dla brytyjskiej publiczności. Nye zostanie showrunnerem, jeśli Dzięki jest podświetlony na zielono.

Dzięki emitowany przez 11 sezonów i 275 odcinków w telewizji NBC, przedstawiający życie w tytułowym bostońskim barze prowadzonym przez Sama Malone’a (Ted Danson). Wśród stałych bywalców znaleźli się Frasier Crane (Kelsey Grammer) i Rebecca Howe (Kirstie Alley), a serial niezmiennie plasuje się na liście najlepszych komedii, jakie kiedykolwiek powstały.

Big Talk jest na wczesnym etapie pitchingu Dzięki brytyjskim nadawcom po uzyskaniu pozwolenia na opracowanie adaptacji od dystrybutora CBS Studios. Kenton Allen, dyrektor naczelny Big Talk, powiedział, że powierzono mu zadanie stworzenia tej komedii „ogromnym zaszczytem”, a wykonanie jej dobrze byłoby „ogromnym wyzwaniem”.

Brytyjskie komedie często podążają utartą ścieżką do Stanów Zjednoczonych, wprowadzając adaptacje Biuro i ostatnio Duchy okazał się hitem wśród amerykańskich widzów. Big Talk poszedł tą ścieżką, eksportując Piątkowa kolacja do Freevee jako Kolacja z Rodzicami (Sezon 2 pozostaje w równowadze) i pilotażu Wychowany przez Wilki dla CBS-u. Obecnie pracuje nad wersją HBO Z powrotemprogram Channel 4 stworzony przez Hodowcy I Veep pisarz Simon Blackwell.

Brytyjscy nadawcy rzadko adaptują udane programy w amerykańskiej sieci, a poprzednie próby zakończyły się niepowodzeniem. Na przykład ITV anulowało brytyjskie wersje programów Złote Dziewczyny (Belles z Brighton), Ten spektakl z lat 70 (Takie dni), I Żonaty… z dziećmi (Żonaty na całe życie) już po jednym sezonie w różnych momentach lat 90.

Sheila Hancock w remake’u „The Brighton Belles” stacji ITV „The Golden Girls”

„Może oszalałem” – zażartował Allen. Nie chciał zbyt wiele mówić o planach Big Talk Dziękiale ujawnił, że akcja serialu będzie rozgrywać się w pubie. „Brytyjski pub jest gatunkiem zagrożonym, więc istnieje odpowiedź na pytanie: dlaczego teraz? o tym” – powiedział. „Postawy Dzięki z lat 80. bardzo różnią się od dzisiejszego podejścia, zatem pozostaje jeszcze wiele do zrobienia, jeśli chodzi o czerpanie inspiracji z oryginalnych postaci, ale jednocześnie stworzenie czegoś świeżego”.

Niebezpieczny rynek skryptowy

Allen powiedział Dzięki jest częścią wysiłków Big Talk mających na celu dywersyfikację w niebezpiecznym czasie dla brytyjskiej produkcji scenariuszowej. 29-letnia firma szczyci się tworzeniem oryginalnych seriali i choć to się nie zmieni, Allen przyznał, że komedia „jest bardziej podatna na niepowodzenia niż jakikolwiek inny gatunek”.

Twierdził, że programy średniej półki cenowej, takie jak hit Big Talk w BBC On i Onaprawie zniknęły w obliczu zmieniających się nawyków widzów i trudnych warunków ekonomicznych. Zwracając się do Dzięki jest próbą zmniejszenia ryzyka decyzji o zleceniu i „uzbrojenia” własności intelektualnej.

Big Talk pozostaje zajęty pomimo szerszych trudności rynkowych. Zespół należący do ITV Studios rozpoczyna zdjęcia do drugiego sezonu komedii Apple TV+ Całkowicie wymyślone przygody Dicka Turpina w tym tygodniu, choć Allen jest nieśmiały, jeśli chodzi o castingi.

David Mitchell w serialu BBC „Ludwig”

W zeszłym tygodniu Big Talk wypuścił serial BBC Ludwikkomediodramat kryminalny w roli głównej Peep Show David Mitchell jako samotny układacz puzzli, który po zaginięciu swojego brata bliźniaka staje się nieoczekiwanym detektywem. Big Talk jest bliski sfinalizowania kontraktu na serial w USA.

Ludwik miał swoją premierę w zeszłym tygodniu i zgromadził 2,7 mln widzów, jest drugim najczęściej oglądanym programem w serwisie iPlayer i zebrał ciepłe recenzje. Allen stwierdził, że to przykład Big Talk zaspokajającego zapotrzebowanie widzów na tak zwaną „przytulną zbrodnię” i wykorzystującego relacje między talentami. Big Talk tworzy spółkę joint venture z That Mitchell & Webb Company, a Mitchell po raz pierwszy przedstawił ten pomysł podczas kręcenia filmu Z powrotem.

„Potajemnie pragnął zagrać telewizyjnego detektywa” – wspomina Allen. „Przytulna kryminał jest w porządku [as a description for Ludwig]. Jeśli nas porównują Tylko morderstwa w budynku i Richard Osman, to dobre towarzystwo.”

Nakręcony w Cambridge i stworzony przez Marka Brotherhood (Śmierć w raju), Ludwik jest produkowany za około 2 miliony funtów (2,7 miliona dolarów) za godzinę i Allen stwierdził, że taki budżet jest dla firmy „najlepszym wyborem” w czasach, gdy koszty scenariuszy najwyższej klasy gwałtownie wzrosły. „Wszystko, co robimy w Big Talk, ma na celu powrót. To się nazywa show-biznes, a nie biznes seriali limitowanych” – powiedział Allen.

„Wielu moich kolegów z teatru krzywi się, że nie udało nam się zebrać 5 milionów funtów, ale nigdy nie produkowaliśmy na takim poziomie” – kontynuował. „Projektujemy programy tak, aby były kręcone w cenie, którą naszym zdaniem możemy osiągnąć, i myślę, że wynika to z naszej zwinności filmowej i komediowej”.

Ubolewał nad spowolnieniem zakupów, rosnącymi kosztami produkcji, nadpodażą producentów i skomplikowanymi umowami finansowymi, argumentując, że te czynniki osłabiają sukces brytyjskiego sektora niezależnego.

Komedia Apple TV+ „Całkowicie wymyślone przygody Dicka Turpina”

AppleTV+

„Zaciągamy kredyty hipoteczne pod prawa do dystrybucji i mamy nadzieję, że wytworzona wartość zwróci te prawa do dystrybucji wraz z zyskiem” – wyjaśnił. „To jest model, który zbudował genialny brytyjski niezależny sektor produkcyjny i właśnie temu grozi zanik. Jesteśmy w sytuacji, w której musimy sprzedać wszystkie prawa, aby serial mógł powstać.”

Allen powtórzył kolegów, w tym Doktor Who producent Jane Tranter, wzywając do rozszerzenia ulg podatkowych na komedie i tańsze dramaty, stwierdziła jednak, że bardziej skupia się na przejęciu kontroli.

Animacja Netflixa

Oprócz dywersyfikacji za pomocą gier IP DziękiBig Talk pracuje nad swoim pierwszym serialem animowanym dla serwisu Netflix. Stworzony przez Duchy pisarze Laurence Rickard i Ben Willbond, W nagłym wypadku Akcja rozgrywa się w brytyjskim szpitalu i będzie starała się naśladować seriale, w tym Facet rodzinny. Allen powiedział, że była to próba nawiązania kontaktu ze scenarzystami przy projekcie, który nie jest kolejną komedią na żywo.

Nie oznacza to, że Big Talk opuszcza to terytorium. Firma, która stworzyła ukochane programy, w tym Rozstawione I Czarne księgi ma nadzieję powtórzyć sztuczkę z Czy potrafisz zachować tajemnicę?w którym Dawn French gra wdownicę prowadzącą ukryte życie: jej mąż (Mark Heap) tak naprawdę nie umarł.

Program BBC został napisany dla języka francuskiego przez Simona Mayhew-Archera (Ten kraj) i jest jej pierwszą komedią sytuacyjną od czasów Richarda Curtisa Wikariusz z Dibley. Allen powiedział, że praca z Francuzami to „ambicja na całe życie zawodowe”. Trwa ustalanie szerszej obsady serialu, a CBS Studios prowadzi dystrybucję poza Wielką Brytanią.

„Nie jesteśmy sami”

W innym miejscu Big Talk rozmawia z kupującymi w USA na temat adaptacji Milczącyw którym wystąpiła czterokrotna zdobywczyni nagrody Emmy Laurie Metcalf oraz Nie jesteśmy samikomedia science-fiction pierwotnie stworzona dla sieci U&Dave należącej do BBC Studios przez Rickarda i Willbonda. Firma zatrudniła także pierwszego dyrektora kreatywnego ds. dramatu, a mianowicie Jenny van der Lande, która dołączyła do zespołu w czerwcu z Brontë Film & TV.

„Moja szklanka jest do połowy pełna” – powiedział Allen. „Pomimo wszystkich przeciwności, patrzę optymistycznie w przyszłość, ale sądzę, że na rynku nadchodzi duża korekta. Jest za dużo producentów, a za mało możliwości. Ta niefortunna korekta oznacza, że ​​producenci premium, którzy istnieją na rynku od jakiegoś czasu i cieszą się zaufaniem, są w dobrym miejscu, aby skorzystać z dostępnych możliwości.

Zrodlo