BBC czerpie inspirację z „1917”, „Ostatniego tańca” i sztucznej inteligencji przy tworzeniu programów o historii naturalnej nowej generacji

EKSKLUZYWNY: Przy tworzeniu nowej generacji programów poświęconych historii naturalnej BBC szukała inspiracji w nietypowych miejscach, w tym w nagrodzonych Oscarem filmach i dokumentach o koszykówce serwisu Netflix.

Na nasyconym rynku dotkniętym rosnącymi kosztami szefowa historii naturalnej Sreya Biswas powiedziała Deadline, że koncentruje się na opowiadaniu dramatycznych narracji i zamawianiu atrakcyjnych dań, które wykorzystują najnowsze osiągnięcia technologiczne, w tym sztuczną inteligencję.

Mając to na uwadze, Biswas dostał zielone światło Godzina na Ziemi, który wykorzystuje technologię hyper-lapse, aby opowiedzieć historię godzin szczytu natury, Matka, który bada współczesną i retrospektywną historię najstarszej na świecie samicy szympansa z Jane Goodall oraz najnowsze wydanie Szpieg w… serii, odkrywając, w jaki sposób porozumiewają się naczelne.

„Obecnie nasze punkty orientacyjne są zróżnicowane, a my staramy się zakręcić kołem” – powiedział Biswas. „Chcemy zapraszać różnych odbiorców i nadal zapewniać ludziom rozrywkę. Historia naturalna to tradycyjnie zamknięte epizody, ale ludzie w dzisiejszych czasach niekoniecznie odczuwają taką potrzebę [to watch closed eps] więc musimy pomyśleć, jak zachęcić ludzi do oglądania filmów”.

Pokazy

Zainspirowany różnymi „złotymi godzinami” występującymi w całym świecie przyrody, Godzina na Ziemi z Zagrożona planeta producent Offspring Films stosuje jednorazową technikę narracyjną inspirowaną twórczością zdobywcy Oscara 1917wykorzystując najnowszą technologię dronów i funkcję hyper-lapse. Spektakl przeniesie się od świtu w Kalahari, przez godzinę po deszczach w Amazonii, aż do przypływu w australijskiej rafie koralowej. „To atak na zmysły” – stwierdził Biswas. „To rozwijająca się nowa dziedzina nauki badająca, jak zmienia się zachowanie zwierząt w określonych porach dnia”.

Film wyprodukowany we współpracy z długoletnim amerykańskim współpracownikiem PBS, pod marką Biswas Matka Ostatni Taniec dla szympansów”, nawiązując do popularnego serialu dokumentalnego Netflix, który przedstawia czas Michaela Jordana w drużynie Chicago Bulls. Matka sięgnął głęboko do archiwum Instytutu Jane Goodall, aby po raz pierwszy zbadać samice z regionu Gombe w Tanzanii, a konkretnie najstarszą zarejestrowaną matkę szympansa. Gdy siła Gremlina zaczyna słabnąć, inne samice czekają na skrzydłach, by wyrwać jej koronę. „To tak rzadkie, że można opowiedzieć w czasie teraźniejszym opowieść o niesamowitej kobiecej sile, a potem wrócić i opowiedzieć tę historię retrospektywnie” – stwierdziła Biswas.

Wreszcie John Downer Productions Szpieg w oddziale widzi, że BBC bardziej niż kiedykolwiek zbliżyło się do zrozumienia sposobu komunikowania się naczelnych. Wykorzystując technologię kamery Spy Creatures i zaawansowane techniki uczenia się komputerowego opartego na sztucznej inteligencji, serial bada rozmowy i mimikę małp, aby zrozumieć ich myśli, uczucia i umiejętności rozwiązywania problemów. – powiedział Biswas Szpieg w oddziale korzysta z najbardziej zaawansowanych technologii, z jakich kiedykolwiek korzystał jej zespół, i jest to jedyny program na nowej platformie, który wykorzystuje sztuczną inteligencję.

Trzy programy zostały ujawnione, gdy rosnące koszty i globalne spowolnienie gospodarcze uderzyły w historię naturalną w podobny sposób, jak w scenariuszu, a wielu producentów historii naturalnej w ostatnich miesiącach powiedziało firmie Deadline, że streamery zwalniają w przestrzeni kosmicznej. Jednak Biswas, 100-letnia ogólnokrajowa nadawca, jest optymistyczna, że ​​jej zespół będzie kontynuował masowe uruchamianie programów, powołując się na wewnętrzne badania, które wykazały, że w zeszłym roku w BBC obejrzano 73% historii naturalnej w Wielkiej Brytanii.

„Nie mogę zbyt wiele mówić o streamerach, ale ogólne spowolnienie było problematyczne, a firmy i ludzie naprawdę borykają się z trudnościami” – dodała. „Ale z naszego punktu widzenia zlecamy, produkujemy i wydajemy, i dlatego ludzie lubią do nas przychodzić”.

Tworzenie pomników historii naturalnej może zająć kilka lat, a Biswas podkreślił, że nie zmieni się to w trudnym klimacie finansowym, wraz z nadchodzącymi programami takimi jak Ukryta planeta I Błękitna Planeta III ma wystartować za kilka lat. Powiedziała, że ​​dostępnych jest mnóstwo funduszy współpracujących, które pomogą w zmniejszeniu rosnących kosztów. „Nie bez powodu nasze punkty orientacyjne są niesamowite ze względu na staranność i czas poświęcony na ich wykonanie, dlatego jestem absolutnie przekonany, że powinniśmy nadal poświęcać ten czas” – dodał Biswas.

David Attenborough i poszukiwanie autentycznych talentów

„Attenborough i ogromny potwór morski”. Zdjęcie: Studia BBC

Niezwykły sukces programu BBC poświęconego historii naturalnej był przez dziesięciolecia dziełem przede wszystkim jednego człowieka, Sir Davida Attenborough.

W ostatnich latach 98-latek rzadziej angażował się w reżyserowanie seriali, ale Biswas powiedział, że daje to możliwości odkrywania nowych talentów i nowej publiczności za ich pośrednictwem.

Podała przykład byłego Hamzy Yassina Ściśle przyjdź do tańca zwycięzca i gospodarz programu dla dzieci, który reżyseruje film Silverback Films Hamzy Ukryte dzikie wyspybędący kontynuacją projektu prowadzonego przez Attenborough Dzikie Wyspy o naturze w Wielkiej Brytanii.

Chcąc wykorzystać lokalne talenty, zespół Biswasa po cichu zaczął zamawiać kilka programów, pod warunkiem, że zatrudni prezenterów z regionu, w którym są kręcone.

Jednym z przykładów był niedawny Duże Koty 24/7, który został zaprezentowany przez Gordona Buchanana wraz z lokalnymi botswańskimi filmowcami Gaokgonwe Seetsele Nthomiwą i Reatile Schulte Brinke, podczas gdy inne są w fazie opracowywania.

„To trochę jak nacisk na różnorodność” – powiedział Biswas o strategii. „Zamiast robić z tego wielką aferę, osadzasz to i kontynuujesz. Bo kto zna dane miejsce lepiej niż ludzie, którzy tam mieszkają?”

Zrodlo