Banijay Rights sprzedaje na całym świecie serial „The Hardacres” od Rags to Riches, jak mówi nam szefowa Cathy Payne „Wszyscy zmagają się z finansowaniem na podstawie scenariusza”

EKSKLUZYWNY: Banijay Rights sprzedał serię „od szmat do bogactwa”. Hardakry do wielu terytoriów, gdy gigant sprzedaży ujawnia jeden ze swoich największych pakietów transakcji poprzedzających MIPCOM, a konfaba w Cannes rozpoczyna się w przyszłym tygodniu.

Program Channel 5 z Wszystkie stworzenia duże i małe Producent Playground jest kroniką miłości i losów rodziny Hardacre z klasy robotniczej, która przeprowadza się z brudnej przystani rybnej do ogromnej wiejskiej posiadłości w Yorkshire w Anglii z lat 90. XIX wieku. Program został sprzedany do BritBox w Australii, TVNZ w Nowej Zelandii, TV4 w Szwecji, MTV w Finlandii, DR w Danii, RTÉ w Irlandii, BBC First w Beneluxie i, jak wcześniej zapowiadano, Movistar Plus+ w Hiszpanii. Dazzler Media nabyło prawa do rozrywki domowej dla serialu w Wielkiej Brytanii. Film powstał we współpracy z Screen Ireland, Red Berry Productions i Newgrange Pictures.

Trwają rozmowy z nabywcami z USA, ujawniła Deadline szefowa Banijay Rights, Cathy Payne. PBS Masterpiece jest już współproducentem programów Channel 5 Wszystkie stworzenia duże i małe, którego zakres jest porównywalny z Hardakrya Banijay sprzedaje także długo oczekiwane seriale BBC-PBS Wolf Hall: Lustro i światło w MIPCOMie.

Payne opisał Hardakry jako „artykuł dla szerokiego grona odbiorców”, który powinien błyszczeć na rynku niechętnym ryzyku. „To atrakcyjne dla dużej publiczności, która będzie oglądać Wszystkie stworzenia duże i małe a od łachmanów do bogactw, znajdzie się więc coś dla miłośników ciepłej i łatwej telewizji” – dodała. „Możesz zobaczyć, gdzie będzie rosła z sezonu na sezon”.

Hardakry wykorzystuje także upodobanie widzów do sag rodzinnych, dodał Payne, powołując się na sukces takich seriali jak HBO Opactwo Downton wersja telewizyjna Wiek pozłacany, wraz z własnością Banijaya Peaky Blinders i nadchodzące Dom Guinnessa, oba pochodzą od Stevena Knighta.

„Ludzie lubią zaglądać do wnętrza dynamiki i mechanizmów wszystkich jednostek rodzinnych” – powiedział Payne.

„Wszyscy zmagają się z finansowaniem scenariuszy”

Payne rozmawiała z Deadline, przygotowując się do wyjazdu do Cannes na 40. MIPCOM.

Opisała obecny stan rynku scenariuszy jako „selektywny”, podkreślając, że istnieją możliwości, ale kupujący pozostają wybredni. „To był bardzo selektywny rok” – stwierdziła. „Dostępowano do uruchomienia i przejęć, ale [buyers] skupiliśmy się na tym, jak zbilansować księgi i jakie są właściwe wydatki na program”.

Payne wskazał na amerykańskich streamerów, takich jak Prime Video i Peacock, którzy co roku robią kilka dużych zakładów, a także zamieszanie w głównych firmach, takich jak Paramount i Warner Bros. Discovery, co wpłynęło na ich kupowanie treści i inwestycje.

„Wszyscy zastanawiają się, jak sfinansować scenariusze” – powiedział Payne, którego firma sprzedaje m.in Czarne lustro I Zbuntowani bohaterowie SAS. „Kilka lat temu przeszliśmy przez etap, w którym można było zwiększyć ryzyko wyjazdu z USA, ale obecnie z pewnością tak nie jest. Na odradzającym się rynku panuje awersja do ryzyka, ale jak wiemy, tylko ryzyko powoduje, że coś się przełamie. Chodzi o zachowanie równowagi.”

Domy sprzedaży nadal otwierają się możliwości, ponieważ lokalne sieci wzmacniają swoich odtwarzaczy VoD nadawcy, dodał Payne, a platformy te „nie są już po prostu usługami nadrabiania zaległości”, ale mają zazwyczaj „silny, krajowy charakter”.

Jeśli chodzi o formaty, Banijay naciska Szczyt w MIPCOM, który sprzedał już swoje produkty na wielu terytoriach, w tym na CBS w USA

Payne wiąże duże nadzieje z ciągłym sukcesem serialu na rynku międzynarodowym i opowiadał, jak można obniżyć koszty, kręcąc różne wersje jeden po drugim w tym samym miejscu, co pomaga w obecnej sytuacji.

Powiedziała, że ​​modne są „odświeżone wersje” tradycyjnej własności intelektualnej, takiej jak Banijay Wyspa z umową lub bez umowy, natomiast odmłodzenie gatunku prowadzonego przez Zdrajcy – sprzedany przez rywala Banijay, All3Media International – kontynuuje tempo.

„Odnotowujemy ciągłe zapotrzebowanie na duże i znaczące utwory, ale nie chodzi tylko o zmianę tego samego programu sezon po sezonie” – dodała. „Chodzi o to, aby dać tym programom czas na zbudowanie, a następnie zastanowić się nad wykonaniem różnych iteracji”.

Zrodlo