Anthony Russo o budowaniu uniwersum „Cytadeli”: „Jesteśmy jak muzycy jazzowi przekazujący muzykę tam i z powrotem”

Bracia Russo są znani ze swojej mocy budowania świata, ale… Cytadela szpiegowski wszechświat, który projektują dla Amazon MGM Studios, wyznacza zupełnie nowe podejście. Podczas gdy Kinowe Uniwersum Marvela zostało starannie zbudowane na przestrzeni wielu filmów i lat, Cytadela przyspieszyło cały proces w głodnym treści świecie przesyłania strumieniowego.

Cytadela pomysł pojawił się po raz pierwszy w sezonie 2018/2019, a prace nad nim rozpoczęły się na dobre, gdy Jennifer Salke z Amazona zwróciła się do Russos w sprawie stworzenia międzynarodowego świata szpiegowskiego. Chociaż uniwersa MCU i DC mają do wykorzystania dziesięciolecia materiału, Cytadela zacząłby od zera.

Od premiery pierwszego minęło 18 miesięcy Cytadela serialu, w którym występują Priyanka Chopra Jonas i Richard Madden, ale w tym miesiącu sytuacja się komplikuje. Cytadela: Diana wystartował wczoraj we Włoszech, a wkrótce dołączą do niego indyjskie Cytadela: Króliczek Miodowy przyszły miesiąc. Rusza kolejny sezon wysokobudżetowego pierwowzoru i wiadomo, że będzie ich jeszcze co najmniej dwa Cytadela wersje przygotowywane są w cieniu – Meksyk to jedna plotka, ale w tej chwili tylko tyle. The Cytadela Wszechświat koncentruje się wokół mrocznych organizacji szpiegowskich Citadel i Manticore, które zostały wprowadzone w pierwszej serii i bliżej zbadane w Diana I Miodowy Króliczek.

Podczas wywiadu dla Deadline w zeszłym tygodniu w Londynie Anthony Russo omówił przebieg projektu i powiedział, że charakter pracy oparty na współpracy był niezbędny do urzeczywistnienia wczesnej wizji szefa Amazon MGM Studios, Salke’a. „To coś, co Joe i ja zrozumieliśmy przez lata — praca w zespole i doświadczenie współpracy były dla nas bardzo ważne” – powiedział. „Rozumiemy to bardzo szczegółowo.

„To naprawdę zależy od wybrania odpowiednich partnerów, aby wspólnie coś osiągnąć. Niektórzy ludzie są do tego stworzeni, a niektórzy nie. Jeśli odpowiednio się ustawicie, możecie dokonać niezwykłych rzeczy i poruszać się z prędkością, której nie możecie sobie wyobrazić. Uwielbiamy naszych włoskich i indyjskich partnerów oraz pracę, którą wykonali wcześniej. Uwielbialiśmy ich pracę, oni podziwiali naszą pracę i bardzo szybko udało nam się nawiązać kontakt i wspólną wizję. To tak, jakbyśmy byli grupą muzyków jazzowych przekazujących sobie muzykę tam i z powrotem podczas grania, i to jest niesamowite”.

Dom produkcyjny Russos AGBO jest silnikiem stojącym za różnymi wersjami, m.in Diana prowadzony przez showrunnerkę Ginę Gardini, reżysera Arnaldo Catinari, głównego scenarzystę Alessandro Fabbri i Cattleyę, dyrektorów wykonawczych Riccardo Tozzi, Marco Chimenza i Giovanniego Stabiliniego oraz indyjski duet reżyserski DK i Raj oraz scenarzysta Sita R. Menon kierujący twórczą wizją filmu Miodowy Króliczekktóry rozpocznie się 7 listopada.

„W tym momencie mamy do czynienia z pełnym trójkątem miłosnym, w którym wszystkie rogi się stykają” – powiedział David Weil, producent wykonawczy filmu Cytadela wszechświat. „Gina, DK, Raj i Sita prowadzą własne rozmowy, a my prowadzimy swoje ze wszystkimi”.

Dianaktóry miał swoją premierę wczoraj, akcja rozgrywa się w świecie niedalekiej przyszłości, w którym pojedynczy tajny agent jest uwięziony za liniami wroga, pracując jako kret w złośliwej Mantikorze. To gwiazdy Świat według Lidii Poet gwiazda Matylda De Angelis. Miodowy Króliczek stanowi historię pochodzenia Nadii Sinh, postaci granej przez Choprę Jonasa, której akcja rozgrywa się w latach 90. XX wieku, na początku istnienia organizacji szpiegowskich. Szczegóły serialu są obecnie objęte embargiem, ale wiemy, że Amazon i AGBO nalegały, aby twórcy DK i Raj zachowali swój niepowtarzalny styl filmowania wypracowany w serialach takich jak thriller w języku hindi emitowany przez Prime Video India Człowiek rodzinny, Farzi I Broń i róże i filmy np 99, Szczęśliwe zakończenie I Dżentelmen.

Siostra Russos, dyrektor kreatywna AGBO, Angela Russo-Otstot, i Weil, obie architektki projektu szerszego wszechświata, odsłoniły wewnętrzne funkcjonowanie współpracy, zauważając, jak doszło do wymiany informacji i pomysłów poprzez międzynarodowe pokoje pisarzy, w których gościli utalentowani artyści z trzech kontynentów.

„Byłem w pokojach wielu pisarzy, ale aby zaufać temu niesamowitemu mózgowi, można z nim rozmawiać, wysyłać e-maile, przedstawiać pomysły i czerpać z nich pomysły, które zainspirowały naszą pracę” – powiedział Weil. „To bardzo podniecające. Dzięki temu utrzymasz się na nogach – grasz w tenisa z najlepszymi. Zawsze próbujesz poprawić swoją grę. Jedynym wyzwaniem był jetlag i strefy czasowe.

„Odbyło się wiele spotkań o godzinie 7 rano” – dodał Russo-Otstot. Dodała, że ​​dalszy rozwój wszechświata będzie się opierał na „słuchaniu wzajemnych reakcji jako współpracowników i wskazywaniu, dokąd historia może organicznie dotrzeć”.

Miodowy Króliczek pisarka Menon przypomniała, jak „jedyna w swoim rodzaju” dwumiesięcznikowa sala przekształciła się w „proces wymiany” i dodała, że ​​doświadczenie „tego, jak każde terytorium myśli w zakresie tworzenia narracji i języka filmowego, było tak fascynującym doświadczeniem, że wzbogacające.”

Pierwszy Cytadela spotkała się z mieszanymi recenzjami, natomiast Diana został ogólnie lepiej przyjęty, a Russo-Otstot jest w optymistycznym nastroju, patrząc w przyszłość. „Uważamy, że osiągnęliśmy tak wiele już od pierwszego sezonu pierwszej serii i dwóch, które właśnie się rozpoczynają” – powiedziała. „To kolejna informacja dla nas o drugim sezonie amerykańskiej serii, więc jest tam co kontynuować wydobycie. Zobaczymy, kiedy przejdziemy przez tę ewolucję i cykl, dokąd możemy dojść.

Anthony Russo, który wraz z bratem Joe reżyseruje i jest współproducentem nadchodzącego filmu Avengers: Dzień Sądu I Avengers: Sekretne wojny dla Marvela, zażartował, że plan na Cytadela świat miał mieć „jedną serię dla każdego kraju na planecie”. Podziękował także swojemu rosnącemu zespołowi w AGBO za utrzymywanie porządku w sklepie, kiedy obowiązki kierownika przejęły obowiązki, mówiąc: „To naprawdę klucz do tego, jak możemy uczestniczyć w tak wielu różnych wspaniałych przedsięwzięciach. Nie da się tego zrobić bez kreatywnych partnerów, takich jak David i Angela prowadzący AGBO. Joe i ja lubimy żartować, że kiedyś było dwóch braci Russo, ale teraz jest ich 34”.

Zrodlo