343 Industries potwierdza, że ​​w Unreal Engine 5 powstaje wiele nowych gier Halo, zmienia nazwę na Halo Studios

Halo i deweloper 343 Industries resetują się, a w kultowej serii nadchodzą pewne fundamentalne zmiany. Wszystkie przyszłe gry Halo będą tworzone w silniku Unreal Engine 5 firmy Epic Games, a wiele nowych projektów jest obecnie w fazie opracowywania, ogłosiło w niedzielę 343 Industries. Wyznaczając „nowy rozdział” w serii, nowe studio należące do Microsoftu dokonuje także rebrandingu na Halo Studios, wprowadzając szeroko zakrojone zmiany w jego funkcjonowaniu.

Wiele gier Halo w fazie rozwoju

Na Mistrzostwach Świata Halo firma 343 zaprezentowała nowy materiał filmowy z Halo wyrenderowany w silniku Unreal Engine 5, przedstawiający trzy różne środowiska i głównego bohatera serii, Master Chiefa. Materiał filmowy, jak twierdzi 343, nie pochodzi z opracowywanej gry Halo, ale stanowi część projektu „Foundry”, który posłuży jako podstawa dla przyszłych gier Halo.

Studio potwierdziło, że wiele gier Halo stworzonych na silniku Unreal Engine 5 jest w fazie rozwoju, ale nie podało żadnych ram czasowych dla tych tytułów. 343 ostatnio pracowało nad Halo Infinite, którego premiera miała miejsce w 2021 roku.

Środowiska Halo renderowane w Unreal Engine 5
Źródło zdjęcia: Microsoft/Halo Studios

Przejdź na Unreal Engine 5

Oprócz zmian nadchodzących w Halo, 343 ogłosiło, że reorganizuje się i zmienia nazwę na Halo Studios, aby odzwierciedlić nowy początek serii. Po przejściu na silnik Unreal Engine deweloper skupi się bardziej na tworzeniu gier, zamiast spędzać czas na udoskonalaniu własnego silnika Slipspace.

„Z całym szacunkiem, niektóre elementy Slipspace mają prawie 25 lat” – powiedział Chris Matthews, dyrektor artystyczny w studiu, w rozmowie z Xbox Wire post. „Chociaż 343 stale go rozwijało, istnieją aspekty Unreal, nad którymi Epic pracuje od jakiegoś czasu, a które są dla nas niedostępne w Slipspace – a ich odtworzenie wymagałoby ogromnej ilości czasu i zasobów” – dodał.

343, obecnie Halo Studios, zamierza skrócić czas rozwoju przyszłych projektów. Deweloper stwierdził, że musi przeznaczyć znaczną część swojego personelu na opracowanie i udoskonalenie silnika Slipspace w poprzednich projektach. „W Halo Infinite opracowywaliśmy zestaw technologii, który miał przygotować nas na przyszłość i jednocześnie gry” – powiedział szef studia Pierre Hintze.

Deweloper również reorganizuje i rozwija, tworząc wiele zespołów do jednoczesnej pracy nad różnymi grami Halo. Chociaż materiał filmowy Project Foundry nadaje ton temu, co ma nadejść, nie należy spodziewać się wkrótce premiery gry Halo. Hintze powiedział, że studio opowie o grach z czasem.

„Powinniśmy rozmawiać o różnych sprawach, kiedy mamy o czym rozmawiać na dużą skalę” – stwierdził. „Dziś to pierwszy krok – pokazujemy Foundry, bo tak uważamy – chcemy wyjaśnić fanom Halo nasze plany i przyciągnąć do naszego zespołu nowych, pełnych pasji programistów. Następnym krokiem będzie rozmowa o samych grach.”

Zrodlo