Weteran Kingdom Hearts i Final Fantasy mówi, że zaczął tworzyć popularne postacie po tym, jak jego przyjaciel powiedział mu, że nie chce być "brzydki" w grach i nigdy nie przestałem

Inspiracją dla Tetsuyi Nomury przy projektowaniu postaci są wspomnienia z czasów liceum, które towarzyszyły mu podczas projektowania najsłynniejszych przystojniaków z serii Final Fantasy firmy Square Enix, takich jak Cloud Strife i Squall Leonhart.

W niedawnym wywiadzie dla Młody Skoki przetłumaczone przez konto na Twitterze Wydział Archeologii ShinraNomura wspomina, jak oglądał, jak jego kolega z liceum gra w grę wideo z tym, co Nomura uważał za wyjątkowo nieatrakcyjnego protagonistę. Według opowieści kolega z klasy pytał, dlaczego musi być „brzydki”, nawet grając w grę. Oczywiście, musiało to mieć miejsce pod koniec lat 80., więc twórcy pracowali z ograniczoną liczbą pikseli, jaką mieli, aby jak najlepiej rozwinąć modele postaci.

Zrodlo