Skyrim został wydany ponad dekadę temu, podnosząc poprzeczkę dla gier z otwartym światem w 2012 roku i później. Jednak podniósł również oczekiwania wobec Bethesdy i wszystkich jej tytułów od tego czasu, w tym wyczekiwanego Elder Scrolls 6. Do tego stopnia, że były główny projektant Skyrim Bruce Nesmith mówi, że spełnienie tych oczekiwań jest „prawie niemożliwe” – nawet jeśli okaże się niesamowite.
Nawet jeśli The Elder Scrolls 6 spełni większość wymagań graczy, gdy zostanie wydany, nieuchronnie będzie porównywany do każdej gry, która ukazała się wcześniej, a zwłaszcza do Skyrima. Nesmith omawia ten problem w wywiadzie dla Kiwi Talkz.
„Wiesz, 30-latek, który tworzy dzieło sztuki, który jest profesjonalnym artystą, nie może kontrolować oczekiwań, ponieważ ma całą tę historię” – mówi. „To jest tam, czy mu się to podoba, czy nie, i to samo dotyczy fanów, którzy chcą kupić Elder Scrolls 6, ich oczekiwania będą prawie niemożliwe do spełnienia”.
Nesmith uważa, że The Elder Scrolls 6 „bez wątpienia” będzie „niesamowitą grą”, ale będzie też porównywana z obszernym katalogiem Bethesdy, a zarządzanie oczekiwaniami wobec tak dużego tytułu jak The Elder Scrolls 6 będzie wyzwaniem dla wszystkich zaangażowanych w projekt. Według Nesmitha są to sytuacje, w których „działy marketingu po prostu chowają głowy w dłoniach i płaczą”.
W miarę jak gry stają się coraz większe pod względem skali i zakresu, oczekiwania graczy prawdopodobnie będą rosły z każdą nową grą, a twórcy gier i wydawcy będą musieli się z tym liczyć.
Jeśli szukasz więcej informacji, koniecznie sprawdź wszystko co do tej pory wiemy o The Elder Scrolls 6.