Ghost of Yotei, kontynuacja wydanej w 2020 roku gry Ghost of Tsushima z otwartym światem o samurajach, robi to, co każda dobra kontynuacja powinna robić: daje głównemu bohaterowi broń.
Zapowiedziany na PlayStation State of Play w tym tygodniu, Ghost of Yotei ma opowiedzieć historię podróży nowej bohaterki Atsu w 1603 roku – ponad 300 lat po wydarzeniach w Cuszimie. Oczywiście, wraz z sequelem pojawiają się iteracje w mechanice rozgrywki, a jaki lepszy sposób na to niż wprowadzenie broni palnej do miksu.
Według New York Timesgracze „będą w stanie opanować broń palną oprócz broni białej, takiej jak katana”, co brzmi jak rodzaj eskalacji, której gra samurajska z otwartym światem mogłaby użyć, aby urozmaicić rozgrywkę. Dyrektor kreatywny Jason Connell doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że nie należy doszukiwać się powtarzalności.
Jak Connell mówi New York Times, „Jednym z wyzwań, jakie niesie ze sobą tworzenie gier z otwartym światem, jest powtarzalność robienia tej samej rzeczy w kółko”. Kontynuuje: „Chcieliśmy znaleźć równowagę i znaleźć wyjątkowe doświadczenia”. Powiedziałbym, że danie graczom możliwości wyważenia drzwi za pomocą nowej broni jest jednym ze sposobów na walkę z tym problemem, ale pozostaje kwestią otwartą, w jaki sposób zespół będzie iterował również w innych kwestiach.
Stanie się duchem i ucieleśnienie taktyki Shinobi czasami oznaczało obranie mniej honorowej ścieżki w pierwszej grze. Nie potrafię wymyślić wielu rzeczy mniej honorowych niż przyniesienie broni na walkę na miecze, więc to wszystko się zgadza.
Premiera Ghost of Yotei na PS5 planowana jest na 2025 rok.
Jeśli chcesz przeczytać więcej, sprawdź Zwiastun Ghost of Yotei, który ukrywa dziwny szczegół, według pewnego japońskiego naukowca „musi być zamierzony”.