Warhammer 40,000: Space Marine 2 zebrał mnóstwo pochwał za powrót do epoki, w której strzelanki mogły po prostu skupić się na bombastycznych okularach, zwanych inaczej strzelankami na konsolę Xbox 360, zamiast gonić za trendami w usługach na żywo, a twórcy twierdzą, że było to bardzo zamierzony.
Space Marine 2 stanowczo twierdzi, że musi kontynuować wszystko, co zrobił poprzednik: hałaśliwą kampanię filmową, mnóstwo trybów współpracy i pełną napięcia ofertę PvP. Dzięki temu zaangażowaniu można uzyskać niezłe porównania ze starszymi grami Halos i Gears of Wars. „Nie wiedziałem, że to aż tak oczywiste” – powiedział o podobieństwach dyrektor gry Dmitriy Grigorenko w wywiadzie dla Gamesradar+. – Ale taki był zamiar.
„Chcieliśmy zrobić idealną kontynuację [to Space Marine] – tak było w pierwotnym zamyśle” – powiedział Grigorenko. „„Doskonała kontynuacja” oznacza, że to dokładnie ta sama gra – gra 360 stopni z kampanią fabularną, pewnymi elementami PvP i towarzyszącym jej trybem hordy. Chcieliśmy stworzyć klasyczne doświadczenie.”
Dyrektor kreatywny Sabre Interactive, Oliver Hollis-Leick, uważa, że zespół zdecydowanie odtworzył tę nostalgiczną atmosferę. „Niedawno poszedłem do domu starego przyjaciela i graliśmy we wszystkie gry z serii Gears of War” – powiedział. „Chodziłem po okolicy w piątkowy wieczór i graliśmy, dopóki nie skończyliśmy kampanii – można było zakończyć kampanię w jeden wieczór. Piliśmy, jedliśmy i bawiliśmy się. Wróciłem do jego domu w zeszły weekend, i graliśmy w Space Marine 2 od początku do końca. To były niesamowite wspomnienia!”
Spójrz na Plan działania Space Marine 2 aby zobaczyć wszystko, co wciąż zbliża się do strzelanki typu breakout.