Kingdom Hearts 4 będzie w szczególności: nie być czwartą częścią słynnej, zawiłej linii serii, a reżyser Tetsuya Nomura wie, że cała historia jest przerażająca dla nowych graczy. To jest jeden z powodów, dla których nastąpił „reset” historii przed nową grą.
„Jak wszyscy powiedzieli, Kingdom Hearts 4 zostało właśnie zapowiedziane, ale tak naprawdę jest takie samo jak Kingdom Hearts 13” – mówi Nomura w wywiadzie dla japońskiego magazynu Młody Skok (Przetłumaczone przez Google). Nomura dodaje, że podczas gdy gracze dobrze znający historię Kingdom Hearts będą mieli głębsze uznanie zarówno dla Kingdom Hearts 4, jak i nadchodzącej gry mobilnej Missing Link, obie „są tworzone z większym naciskiem na bycie nowymi tytułami, a nie sequelem”.
W tym celu Nomura próbował takich rzeczy, jak angażowanie deweloperów, którzy nigdy wcześniej nie pracowali nad Kingdom Hearts, aby uczestniczyli w pisaniu historii. „Uważam Missing Link i 4 za reset” — mówi Nomura. „Chciałem zakończyć to na 3 lub raczej zresetować, więc wyznaczyłem nowych pisarzy, a nawet stworzyłem nowe logo, aby ułatwić nowym osobom wejście w grę”.
Ta koncepcja „resetu” nie jest zupełnie zaskakująca – w końcu twórcy nazywali Kingdom Hearts 4 początkiem nowego wątku fabularnego odkąd po raz pierwszy ogłoszono grę. Ale nie jest tak, że nowa gra całkowicie zignoruje wszystko, co było wcześniej. Na przykład Nomura żartuje, że słynna kwestia – „Ostatnio mam dziwne myśli, takie jak: czy to wszystko jest prawdziwe, czy nie?” – ziściła się w koncepcji Quadratum nowej gry.
„Dla tych, którzy wiedzą, jak kończy się KH3” – mówi Nomura (tym razem w tłumaczeniu aitaikimochi na Twitterze), „powód, dla którego Sora kończy w ten sposób, jest taki, że chcieliśmy w pewien sposób zresetować historię. Powinno to ułatwić nowym graczom dołączenie do historii zaczynając od KH4. Fani serii Kingdom Hearts również będą mogli poczuć się jak ‘o, więc to jest TO’, ale tworzymy tę grę z nadzieją, że nowi gracze również będą mogli się nią cieszyć”.
Nomura mówi, że zaczął tworzyć popularne postacie, gdy jego przyjaciel powiedział, że nie chce być „brzydki” w grach, i nigdy nie przestał.