Minęło 30 lat, odkąd Ridge Racer po raz pierwszy pojawił się na PlayStation, a Retro Gamer spogląda wstecz na imponujący katalog gier tej serii. Oryginalny hit arkadowy zadebiutował w 1993 roku, przekonując Jerry’ego Momodę do dołączenia do firmy. „Zaśmiało mnie pierwsze spojrzenie na Ridge Racer i byłem pod wielkim wrażeniem” – wspomina. „Był to najnowocześniejszy tryb 3D, obejmujący mapowanie tekstur i cieniowanie Gourauda – a wszystko to przy 60 klatkach na sekundę”.
Jerry, znany ze swojej wyjątkowej lokalizacji i jasnych efektów wizualnych, wspomina, że wygląd Ridge Racera był częściowo zasługą ówczesnego prezesa Namco. „Prezes i założyciel Namco, pan Nakayama, naprawdę interesował się filmami i przemysłem filmowym, a kiedyś Namco było właścicielem studia filmowego” – wyjaśnia. „Myślę, że ta pasja wpłynęła na wygląd i styl gier Namco. Akcja Ridge Racera była fikcyjna. Po części opierało się to na jeździe po terenach górskich, co było wówczas popularne w Japonii.”
Funkcja Retro Gamer obejmuje wszystkie podstawowe gry wyścigowe z tej serii, w tym Ridge Racer V, w tworzenie którego zaangażowany był Mike Fischer. „W Ridge Racer V zmieniliśmy dziewczynę na nową rasę, a japoński zespół przesłał nam mnóstwo niesamowitych grafik koncepcyjnych” – komentuje Mike. „To była pięknie renderowana grafika CG, ale w pewnym momencie otrzymaliśmy pilny telefon o północy, w którym kazano nam wszystko zatrzymać, nie publikować żadnej grafiki i nie pozwalać nikomu jej oglądać. Stało się tak, że jej naszyjnik był wzorowany na prawdziwej biżuterii Tiffany. Nie wiem, czy zostali powiadomieni przez Tiffany Corporation, czy w trakcie wewnętrznych prac ktoś o to zapytał, ale musieli wrócić i od nowa wykonać całą jej sztukę.
Podróż po Ridge Racer kończy się spojrzeniem na Ridge Racer Unbounded, ostatnią grę z serii, która, jak się okazało, powoduje pewne podziały. W tej funkcji przyjrzymy się także wielu spin-offom Ridge Racer, od Ridge Racer 64 po dwie gry Ridge Racer na PSP i liczne tytuły na urządzenia mobilne, które zostały wydane od tego czasu.
Poza ekskluzywnymi relacjami magazynu dotyczącymi Ridge Racer, 264 numer Retro Gamer zawiera także kulisy ambitnej gry przygodowej Ubisoft Beyond Good & Evil, The Legend Of Kyrandia i Keystone Kapers. Istnieją również szczegółowe funkcje w Die Hard Arcade i Super SWIV, a David Wise omawia swoją 40-letnią karierę w tworzeniu muzyki do gier wideo. Najnowszy Retro Gamer Guide omawia doskonałe gry zręcznościowe 2D firmy Konami, Echochrome jest promowany jako Future Classic, a Nick Thorpe wyjaśnia, co stało się z zaginioną łamigłówką Mega Drive Flash Point.
W tym numerze jest o wiele więcej ciekawych rzeczy, ale możesz to odkryć sam, kupując egzemplarz magazynu Lub subskrybowanie.