W pewnym sensie BioWare pracuje nad Dragon Age: The Veilguard – wkrótce czwartą grą z serii fantasy RPG – od prawie 10 lat. W aktywnej produkcji deweloper wydał 200 000 godzin testując wersję gry na PC, poświęciłem niezliczoną liczbę godzin na nagrywanie 140 000 linii głosowychi najwyraźniej przeznaczył kilka dodatkowych godzin na żenujące spotkanie z szefami swojego wydawcy, EA.
W nowym Funkcja IGN-adyrektor gry Veilguard, Corinne Busche, wspomina spotkanie, które odbyło się w 2023 roku z prezes EA Laurą Miele i dyrektorem generalnym Andrew Wilsonem.
To spotkanie było wielkim wydarzeniem dla BioWare. Deweloper spędził ostatnie kilka lat na przeniesieniu Dragon Age: The Veilguard (wcześniej znanego jako Dragon Age 4, a następnie Dragon Age: Dreadwolf) z gry wieloosobowej na „prostą, dobrą historię dla jednego gracza”, jak twierdzi dyrektor projektu Michael Hazard połóż to. Busche przygotowywała się „godzinami” przed swoją demonstracją dla EA, mówi IGN.
„Znałam treść jak własną kieszeń i wszystko szło tak dobrze” – kontynuuje. „Ale oczywiście dochodzimy do demonstracji na żywo z Andrew Wilsonem i Laurą Miele w pokoju i gdy tylko stoczę walkę z Pride Demonie, zostaję zrzucony z krawędzi, w dół do dołu i umieram.
To zrozumiałe. Przerażające demony dumy z serii Dragon Age to jedni z najtwardszych wrogów, a przerobione demony Veilguard, szybki system walki może sprawić, że gra będzie najtrudniejsza i wymagająca refleksu w całej serii.
Choć sama Busche nie była w stanie podołać wyzwaniu, nie zepsuło to całkowicie jej demonstracji na żywo z EA. Po tym, jak niestety popadła w zagładę, pamięta, że Wilson „odwraca się, patrzy na mnie i mówi: «No cóż, przynajmniej czasy ładowania są świetne»”. Dla mnie to brzmi jak zwycięstwo.
Dragon Age: The Veilguard ukaże się 31 października na PS5, Xbox Series X|S i PC.
Dragon Age: Reżyser Veilguard uważa, że mógłby napisać podstawy dla 5 kolejnych gier „w ciągu kilku tygodni, ponieważ zawsze myślę o Dragon Age”.