Legendarna gra typu roguelike The Binding of Isaac przeszła ogromną modernizację sceny moderskiej, której kulminacją były mody, które całkowicie porzuciły zbiór zasad.
Już pod koniec 2023 r. Repentogonrozszerzenie skryptu, które zapowiadało początek „nowej ery modowania Isaaca”, pojawiło się na Steamie. Stworzona przez zespół modderów „sfrustrowanych niedociągnięciami” obecnej gry, Repentogon jest platformą umożliwiającą szybsze i bardziej zróżnicowane modyfikacje.
Ostatnio zakończyło się to modem zwanym po prostu Pasywne drzewka umiejętności. Pierwotnie wydany w zeszłym miesiącu, jego nazwa sprzedaje projekt dość krótko. „Pasywne drzewa umiejętności” dodają drzewo, które na pierwszy rzut oka wygląda tak, jakby miało zawstydzić słynny, ogromny system poziomów w Path of Exile. Mod zawiera zarówno trwałe globalne drzewo, jak i drzewa dla każdej postaci, i choć każdy mały węzeł oferuje jedynie bardzo niewielką premię – na przykład kawałek dodatkowych obrażeń lub PD, sumują się one z czasem. Większe węzły oferują jednak większe wzmocnienia, często wystarczające do ukształtowania całego stylu gry.
Dostępny jest teraz rozszerzenie skryptu Binding Of Isaac, które umożliwia modderom korzystanie z nowych rzeczy w WILD, takich jak ogromna pasywna siatka ulepszeń inspirowana Path Of Exile, która utrzymuje się pomiędzy uruchomieniami. pic.twitter.com/V08s65nSzl26 września 2024 r
Być może puryści nie będą się z tym dobrze czuć – tego typu rzeczy rzeczywiście zmieniają stosunkowo czyste systemy typu roguelike The Binding of Isaac w system typu rogue-lite, który bardziej przypomina coś w rodzaju Hadesu. Ale osobiście, ponieważ znalazłem dużo radości w Hadesie, ale wycisnąłem z Izaaka tyle soku, na ile pozwalają moje umiejętności, bardzo interesuje mnie system, który pozwala mi znaleźć pewien postęp w jednej z moich najczęściej granych gier wszechczasów W.
Twórca The Binding of Isaac, Edmund McMillen, wykorzystuje swój nowy projekt, aby naprawić 11-letnie krzywdy roguelike.