Nintendo i The Pokemon Company mają wniósł pozew o naruszenie patentu przeciwko twórcy Palworld, Pocketpairale jeden z prawników twierdzi, że jego „pierwszą reakcją jest to, że Nintendo może to osiągnąć”.
W pozwie zarzuca się, że Palworld „narusza wiele praw patentowych” i „wnosi o nakaz sądowy przeciwko naruszeniu i odszkodowanie za szkody” z tych powodów. Nintendo nie ujawniło publicznie, jakie prawa patentowe rzekomo zostały naruszone, a w nowym oświadczeniu opublikowanym dzisiaj: Pocketpair twierdzi również, że „nie jest świadomy konkretnych patentów” i nie poinformowano go o szczegółach.
W odpowiedzi na komunikat prasowy Nintendo potwierdzający złożenie pozwu, prawnik ds. biznesu Richard Hoeg podzielił się swoimi przemyśleniami na ten temat. „Prawdopodobnie będę potrzebował więcej szczegółów, zanim będę mógł skomentować bardziej szczegółowo, ale Palworld to tak inny rodzaj gry niż Pokemon, że trudno sobie wyobrazić, jakie patenty (*nie* prawa autorskie) mogłyby zostać w jakikolwiek wiarygodny sposób naruszone” Hoeg tweetuje. „Pierwsza reakcja jelitowa jest taka, że Nintendo może sięgać”.
Jak pisze Hoeg, ważne jest, aby zauważyć, że pozew kwestionuje domniemane naruszenie patentu, co jest czymś innym niż prawa autorskie. Dlatego też początkowe kontrowersje wokół Palworld, kiedy gracze byli wskazując podobieństwa między niektórymi projektami postaci Pal i Pokemon, nie wydaje się być istotne w tej chwili. „Patenty są dla wynalazków, nie dla sztuki. To prawa autorskie”, pisze Hoeg dalej w wątku. „Więc w tej chwili wygląda na to, że domagają się pewnej ochrony przed naruszeniem praw do gry Pokemon. W tej chwili jest to niejasne”.
Oczywiście, w tej chwili nie ma zbyt wielu informacji, które pozwoliłyby uzyskać pełny obraz, zwłaszcza jeśli samo Pocketpair nie jest świadome pewnych szczegółów. Studio Palworld twierdzi, że „zrobi wszystko, co w naszej mocy, dla naszych fanów i zadba o to, aby niezależni twórcy gier nie byli ograniczani ani zniechęcani do realizacji swoich kreatywnych pomysłów”.
Twórca Palworld ma nadzieję „pomóc większej liczbie niezależnych twórców” po niespodziewanym sukcesie gry survivalowej: „Byliśmy w tej samej sytuacji zaledwie rok temu, dopóki Palworld nie zmienił naszego życia”.