NCoE dla AVGC-XR obiecuje zmienić kształt indyjskiego sektora gier

NCoE dla AVGC-XR obiecuje przekształcić indyjski sektor gier w podobny sposób, w jaki IIT i IIM przekształcają inżynierię i zarządzanie

Rada Ministrów pod przewodnictwem premiera Narendry Modiego zatwierdziła utworzenie Narodowe Centrum Doskonałości (NCoE) dla animacji, efektów wizualnych, gier, komiksów i rozszerzonej rzeczywistości (AVGC-XR). Inicjatywa ta, której powstanie zaplanowano w Mumbaju w stanie Maharasztra, jest zgodna z budżetem na lata 2022–2023 ogłoszonym przez ministra finansów i spraw korporacyjnych Unii w sprawie utworzenia zespołu zadaniowego AVGC.

Od czasu, gdy esport otrzymał oficjalne uznanie jako „wydarzenie multisportowe” od rządu Indii, branża gier odnotowała znaczny wzrost w kraju, a różne stany aktywnie zaangażowały się w sektor, aby wesprzeć jego rozwój. Ministerstwo Informacji i Nadawania niedawno pogłębiło to wsparcie, ogłaszając World Audio Visual and Entertainment Summit (WAVES), który ma się odbyć w Nowym Delhi w lutym 2025 r. Na tym szczycie odbędą się turnieje esportowe popularnych tytułów, takich jak Battlegrounds Mobile India (BGMI), World Cricket Championship (WCC) i eFootball, prezentując zaangażowanie kraju w tworzenie prężnie rozwijającego się ekosystemu gier.

NCoE dla AVGC-XR będzie zachęcać twórców gier indyjskich i talenty

Premier Narendra Modi w swoim niedawnym przemówieniu z okazji Dnia Niepodległości zachęcił indyjskich twórców gier i talenty do zaznaczenia swojej obecności na arenie międzynarodowej. NCoE odegra kluczową rolę w tym przedsięwzięciu, skupiając się na rozwoju własności intelektualnej (IP) Indii zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym, czerpiąc inspirację z bogatego dziedzictwa historycznego i kulturowego kraju. Znaczącym przykładem tego jest Indus Battle Royale, opracowany przez SuperGaming, wiodącego twórcę gier z siedzibą w Pune, który niedawno wszedł w fazę otwartej wersji beta i reprezentuje rosnący wpływ Indii na globalny krajobraz gier.

Komentując ten rozwój sytuacji, Roby John, dyrektor generalny i współzałożyciel SuperGaming, powiedział: „Rola NCoE jako centrum inkubacji będzie przełomem dla startupów, pielęgnując innowacje i wspierając firmy na wczesnym etapie, które mogą bardzo dobrze zdefiniować następną generację doświadczeń w grach. Podobnie jak IIT i NIT zostały utworzone w celu rozwijania inżynierii i technologii, a IIM dla zarządzania, wierzymy, że NCoE dla AVGC-XR w podobny sposób przekształci branżę gier w Indiach”.

„Skupienie się na tworzeniu własności intelektualnej Indii, zwłaszcza treści odzwierciedlających nasze bogactwo kulturowe, idealnie wpisuje się w nasze ambicje w SuperGaming, gdzie pracujemy nad Indus, najbardziej ambitną grą battle royale Made-In-India osadzoną w indyjsko-futurystycznym wszechświecie. Ponieważ gry nadal zacierają granice między rozrywką a technologią, możemy spodziewać się wzrostu inwestycji, zarówno krajowych, jak i zagranicznych, ponieważ globalny przemysł postrzega Indie jako centrum treści. Skupienie się na najnowocześniejszej technologii, w połączeniu ze wsparciem rządu i liderów branży, z pewnością przyciągnie znaczące bezpośrednie inwestycje zagraniczne w sektorze gier, co jeszcze bardziej wzmocni pozycję Indii na globalnej mapie gier”, dodał dalej.

PRZECZYTAJ TAKŻE –

Oprócz przemówienia z okazji Dnia Niepodległości premier Modi był głośnym orędownikiem rozwoju branży gier. Współpracował z czołowymi graczami, w tym Animeshem Agarwalem, znanym jako 8Bit Thug, Namanem Mathurem, znanym jako Mortal, i Payal Dhare, znanym jako PayalGaming z 8Bit Creatives, wiodącej indyjskiej agencji doradztwa i talentów esportowych, omawiając różne aspekty branży, a nawet uczestnicząc w sesjach gier z nimi.

Animesh Agarwal, dyrektor generalny i współzałożyciel 8Bit Creatives powiedział:, „Utworzenie NCoE dla AVGC-XR jest absolutnie godne pochwały. Będzie to platforma dla młodych entuzjastów w całym kraju, zapewniając im dostęp do najnowszych technologii, cennego mentoringu i wskazówek, aby mogli podnieść swoje kwalifikacje i wejść do tej branży. NCoE będzie kolejnym krokiem we wspieraniu i pielęgnowaniu rozwoju gier Made-in-India dla globalnej publiczności, wykorzystując bogatą historię i kulturową tkankę Indii. Pojawienie się tych nowych tytułów umożliwi indyjskim twórcom treści pracę i rozwój oraz pozostawienie niezatartego śladu w globalnym ekosystemie gier”.

NCoE dla AVGC-XR rozpocznie programy edukacyjne dla początkujących i profesjonalistów

NCoE zapewni specjalistyczne programy szkoleniowe i edukacyjne, które mają wyposażyć zarówno początkujących, jak i profesjonalistów w najnowsze umiejętności w zakresie zaawansowanych technologii AVGC-XR. Aby zapewnić wysoką jakość wyników, niezbędne są wydajne komputery PC. CyberPowerPC, który niedawno wszedł do Indii i jest znany ze swoich najwyższej klasy niestandardowych i gotowych komputerów do gier, doskonale nadaje się do zaspokojenia tego rosnącego popytu.

„Narodowe Centrum Doskonałości (NCoE) dla AVGC-XR, które powstaje, jest doskonałą inicjatywą rządu Indii i z pewnością zapewni niesamowity impuls indyjskim sektorom animacji, efektów wizualnych, gier i komiksów. NCoE zapewni platformę, na której osoby będą mogły wykorzystać szybko rozwijającą się technologię, aby dalej podnosić swoje kwalifikacje. Wsparcie rządu dla tej branży jest kluczowe, ponieważ ma potencjał, aby zaangażować młodzież i zakotwiczyć nazwę Indii na globalnej mapie AVGC-XR. Inicjatywy takie jak te jeszcze bardziej wzmacniają nasze przekonanie, że branża rozrywkowa w Indiach jest gotowa na wykładniczy wzrost, a my w CyberPowerPC India jesteśmy podekscytowani, że możemy przyczynić się do tego wzrostu” stwierdził Vishal Parekh, dyrektor operacyjny CyberPowerPC India.

NCoE jest przede wszystkim zgodne z zainteresowaniami i aspiracjami zawodowymi pokolenia Z, rozszerzając możliwości kariery w sektorze AVGC-XR. NODWIN Gaming, lider w dziedzinie rozrywki młodzieżowej, gier i esportu, jest na czele obsługi tej grupy demograficznej w Indiach dzięki takim IP jak Comic Con, DreamHack India, BGMS Season 3 i NH7 Weekender.

Akshat Rathee, współzałożyciel i dyrektor zarządzający NODWIN Gaming, zauważył: „Utworzenie Narodowego Centrum Doskonałości (NCoE) dla AVGC-XR stanowi kamień milowy dla indyjskiego przemysłu rozrywkowego. NCoE będzie działać jako latarnia morska zarówno dla amatorów, jak i profesjonalistów z branży, aby uczyć się i doskonalić swoje rzemiosło. Połączenie wielu sektorów, takich jak animacja, efekty wizualne, gry, komiksy i inne, będzie niezwykle korzystne dla branży, ponieważ wszystkie te sektory wyjątkowo dobrze współdziałają, aby tworzyć niesamowite doświadczenia dla każdego.

Dodał także, „My w NODWIN Gaming dążymy do zapewnienia młodzieży holistycznych doświadczeń poprzez łączenie najlepszych sektorów, a nasze IP, w tym Comic Con India, DreamHack India, BGMS i inne, dodatkowo podkreślają naszą wizję. NCoE jeszcze bardziej wzmocni korzenie tej branży i pomoże w tworzeniu wykwalifikowanych profesjonalistów poprzez pielęgnowanie kreatywności za pomocą najnowocześniejszych technologii i eksperckiego mentoringu. To da impuls ekosystemowi AVGC – XR w kraju i pomoże ugruntować pozycję Indii jako potęgi tej branży na świecie”.

Podsumowując, NCoE dla AVGC-XR stanowi przełomowy krok dla indyjskiej branży gier i e-sportu.

Wybór redaktora

Najważniejsze historie




Zrodlo