„Młody Sheldon” i „Seks w wielkim mieście” przynoszą Netflixowi mnóstwo wyświetleń w związku z renesansem licencji

Najnowsze dane ujawnione przez Netflixa pokazują, że licencjonowanie powraca z hukiem.

Amerykański gigant streamingu spędził ostatnie miesiące na aktywnym przejmowaniu praw do starszych tytułów od rywali, w tym Warner Bros. Discovery i Disney.

Dane oglądalności za pierwszą połowę 2024 r. zdają się wskazywać, że strategia ta przynosi efekty, o czym świadczy fakt, że wiele tytułów znalazło się na czołowych miejscach listy najchętniej oglądanych tytułów na Netfliksie.

Jednym z najlepiej prosperujących zakupów był Młody Sheldonten Teoria Wielkiego Podrywu spin-off, który do listopada ubiegłego roku można było oglądać wyłącznie na platformie Max.

Pierwsze pięć sezonów serialu komediowego przyciągnęło łącznie prawie 106 milionów widzów, a sezon 1 znalazł się na 25. miejscu na liście najchętniej oglądanych programów telewizyjnych.

Podobnie Netflix udzielił licencji również HBO Seks w wielkim mieście od kwietnia tego roku, a sześć sezonów serialu odnotowało łącznie 33 miliony wyświetleń.

POWIĄZANE: Zrzut danych Netflixa: hiszpańskojęzyczne tytuły szybują w górę, gdy „Berlin”, „Sprawa Asunty” i „Towarzystwo Śniegu” przebijają się

Podobna historia miała miejsce w filmach. Universal Pictures Film Super Mario Bros. miał 80,3 mln wyświetleń między styczniem a czerwcem, co czyni go piątym co do wielkości filmem. Wyprzedził oryginalne produkcje Netflixa, w tym Rebeliancki Księżyc.

Aquamankolejny tytuł Warner Bros. Discovery, również radził sobie świetnie, osiągając 15 mln odtworzeń w pierwszej połowie roku.

W przypadku serwisu Netflix umowy licencyjne mogą umożliwić dostęp do starych tytułów wielu milionom jego członków, co miało miejsce w przypadku Garnituryktóry stał się najgorętszym programem lata 2023.

Dla Warner Bros. Discovery i innych licencjonowanie jest coraz częściej postrzegane jako sposób na wyzyskiwanie aktywów, podczas gdy Netflix umacnia swoją dominację w branży streamingu.

Współdyrektor generalny Netflixa, Ted Sarandos, mówił o tej strategii w styczniu. „Myślę, że znów odwołałbym się do tej historii i powiedziałbym, że mamy bogatą historię pomagania w przełamywaniu niektórych największych hitów telewizyjnych, takich jak Breaking Bad I Żywe trupy. Jeszcze niedawno z Zatoczka Schitta„- powiedział.

„Możemy wskrzesić ten program jak Garnitury i przekształcić to w wielki moment popkultury, a także wygenerować miliardy godzin radości dla naszych członków. Myślę, że dobrze jest pamiętać, że studia zawsze zajmowały się sprzedażą swoich treści innym, w tym bezpośrednim konkurentom, przez lata.”

Zrodlo