Ghost of Yotei, odległa kontynuacja Ghost of Tsushima i najnowsza przygoda samurajów w otwartym świecie od studia Sucker Punch, była ostatnim występem dzisiejszego wieczoru PlayStation State of Play na żywo pokaż. Premiera w 2025 na PS5.
Opis zwiastuna zapowiadającego grę brzmi następująco: „W 1603 roku nowy Duch o imieniu Atsu wyrusza w podróż po krainach otaczających górę Yōtei, obszarze pełnym rozległych trawiastych równin, zaśnieżonej tundry i nieoczekiwanych niebezpieczeństw”.
Góra Yotei znajduje się na terenie dzisiejszego Hokkaido w Japonii. Jako przypomnienie, akcja Ghost of Tsushima rozgrywała się na japońskiej wyspie Tsushima w 1274 roku. Atsu będzie pierwszą główną postacią kobiecą w obecnym serialu.
W Wpis na blogu PlayStationKierownik ds. komunikacji w Sucker Punch, Andew Goldfarb, pisze:
„Nasza historia rozgrywa się na terenach otaczających górę Yōtei, wznoszący się szczyt w sercu Ezo, obszaru Japonii znanego obecnie jako Hokkaido… To dalekie od zorganizowanych klanów samurajów, którzy mieszkali w Cuszimie, i jest to miejsce oryginalnej historii, której nie możemy się doczekać, aby opowiedzieć”.
Goldfarb zauważa, że „jest to także pierwsza gra Sucker Punch stworzona od podstaw z myślą o PlayStation 5”, obiecując „ogromne linie widzenia”, a także „jeszcze bardziej wiarygodny ruch” elementów środowiska, takich jak rośliny.
„Kiedy zaczęliśmy tworzyć nową grę Ghost, chcieliśmy zachować główne filary ustanowione w Ghost of Tsushima: granie jako wędrowny wojownik w feudalnej Japonii, oferowanie swobody eksploracji we własnym tempie i podkreślanie piękna świata” – mówi. Naturalnie, nowa historia i otoczenie wprowadzają „nowe mechanizmy, ulepszenia rozgrywki, a nawet nowe bronie”, w tym najwyraźniej podwójne miecze, którymi Atsu wymachuje w zwiastunie.
Plotkowano o kontynuacji Ghost of Tsushima, o której teraz wiemy, że będzie samodzielną grą. trwają od wielu lat, o czym świadczą liczne oferty pracy w Sucker Punch. Data premiery w 2025 r., nawet jeśli okaże się, że będzie to jesień lub zima 2025 r., to stosunkowo szybka zmiana w stosunku do dzisiejszej premiery. Tak szybko, jak w drugą rocznicę, Ghost of Tsushima sprzedało się w ponad 10 milionach egzemplarzy.
Ghost of Tsushima było „największym punktem odniesienia” dla reżysera Star Wars Outlaws, jeśli chodzi o tworzenie własnej gry z otwartym światem.