Toronto Film Festival rozpoczął się 5 września wieloczęściowym wieczorem otwarcia, w którym pokazano rodzinną komedię Davida Gordona Greena Dziadek do orzechów z Benem Stillerem w roli głównej. Rozpoczął on serię światowych premier i głośnych filmów w ciągu 11 dni 49. edycji jednego z największych festiwali filmowych w Ameryce Północnej.
Inne kluczowe tytuły debiutujące w Toronto to m.in. Najszczęśliwszy człowiek w Ameryce z udziałem Paula Waltera Hausera, w roli głównej Amy Adams Nocna sukaguru teatru Marianne Elliott Ścieżka SolnaAnimacja DreamWorks Dziki robot i Mike’a Flanagana Życie Chucka.
Wśród filmów dokumentalnych, które zrobią furorę, znajdują się: Elton John: Nigdy nie jest za późno I Paul Anka: Jego droga.
Kliknij poniżej, aby przeczytać recenzje Deadline z Toronto i zaglądaj tu regularnie, gdy dodamy więcej. Festiwal kończy się 15 września.
Witaj Smutku
Sekcja: Odkrycie
Reżyser-scenarzysta: Durga Chew Bose
Rzucać: Chloe Sevigny, Claes Bang, Lily McInerny, Nailia Harzoune, Aliocha Schneider, Nathalie Richard
Podsumowanie Deadline’a: Ta debiutująca w Montrealu reżyserka i scenarzystka Durga Chew Bose wydaje się bliższa powieści Françoise Sagan i staje się bardziej złożoną opowieścią o naturze kobiecych relacji, kryjących się w nich tajemnicach i ich krętych ścieżkach.
Trudne prawdy
Sekcja: Prezentacje specjalne
Reżyser-scenarzysta: Mike Leigh
Rzucać: Marianne Jean-Baptiste, Michele Austin, David Webber, Tuwaine Barrett, Ani Nelson, Sophia Brown, Jonathan Livingstone
Podsumowanie Deadline’a: Jean-Baptiste dźwiga film na swoich barkach i jest wspaniała. Jeśli chcesz oglądać aktorstwo najwyższej klasy, nie szukaj dalej, ale jeśli chcesz zainwestować w postać, z którą warto spędzić 97 minut, poszukaj gdzie indziej.
Ostatnia tancereczka
Sekcja: Prezentacje specjalne
Dyrektor: Gię Coppolę
Rzucać: Pamela Anderson, Dave Bautista, Jamie Lee Curtis, Kiernan Shipka, Brenda Song, Billie Lourd, Jason Schwartzman
Podsumowanie Deadline’a: To spojrzenie na życie niesławnych tancerek z Vegas jest mądre, wzruszające, zabawne, szczere i mądre. To moment, w którym Pamela Anderson może zabłysnąć, i, chłopcze, czy ona kiedykolwiek świecić – aż do zakończenia, które pozostawia nas z nadzieją.
Najszczęśliwszy człowiek w Ameryce
Sekcja: Prezentacje specjalne
Dyrektor: Samira Oliverosa
Rzucać: Paul Walter Hauser, Walton Goggins, Shamier Anderson, David Strathairn, Maisie Williams, Patti Harrison, Johnny Knoxville, Haley Bennett, Shaunette Renee Wilson, Brian Geraghty, Lilli Kay, James Wolk
Podsumowanie Deadline’a: Z Hauserem u steru, cały ten scenariusz trzyma nas w napięciu dzięki zdolności aktora do tchnięcia odrobiny człowieczeństwa w te dziwaczne postacie. Można zrozumieć, dlaczego nie mógł się oprzeć temu.
Dziadki do orzechów
Sekcja: Prezentacje galowe
Dyrektor: David Gordon Zielony
Rzucać: Ben Stiller, Linda Cardellini, Tim Heidecker, Edi Patterson, Toby Huss, Homer Janson, Ulysses Janson, Atlas Janson, Arlo Janson
Podsumowanie Deadline’a: To jest rodzaj filmu, który Hollywood zawsze dostarczał, ale wyraźnie zapomniał, jak go robić — aż do teraz. Wśród inspiracji dla reżysera Davida Gordona Greena znalazły się Niedźwiedzie Złe Wiadomości, Sześciopak, Wujek Buck I Za burtęMożna by się spodziewać, że John Hughes powrócił z martwych, a wraz z nim ten gatunek.
Nie do zatrzymania
Sekcja: Prezentacje galowe
Dyrektor: William Goldenberg
Rzucać: Jharrel Jerome, Jennifer Lopez, Bobby Cannavale, Don Cheadle, Michael Peña
Podsumowanie Deadline’a: Naprawdę nie można porównywać Nie do zatrzymania do każdego inspirującego dramatu sportowego, który pojawił się wcześniej, zarówno pod względem tego, co główny bohater osiągnął w lekkoatletyce, jak i przeszkód, które musiał pokonać w domu. Jego los zależy od zdolności gwiazdy Jharrela Jerome’a, w sprawieniu, że będziemy mu kibicować i uważać.
Żyjemy w czasie
Sekcja: Prezentacje specjalne
Dyrektor: Jan Crowley
Rzucać: Andrew Garfield, Florence Pugh, Heather Cranney, Matt Kennard, Sam Kennard, Laura Guest
Podsumowanie Deadline’a: Przez cały ten czas w ostro napisanym scenariuszu Nicka Payne’a sumujemy poszczególne elementy, które nam przedstawiono, i otrzymujemy mocny obraz postaci Pugh i Garfielda, czego nie dałoby się uzyskać w bardziej liniowej strukturze. Gdybyśmy nie wierzyli, że ci dwaj są sobie przeznaczeni, cały suflet by upadł. Nie rozpada się, ale fakt, że Crowley jest u steru, powinien zagwarantować, że tak się nie stanie.